Handschoenen

Discussie in 'F3A-X' gestart door 3w4Ever, 1 aug 2011.

  1. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Jou DA 100 gedraagt zich misschien netjes, maar ik heb toch al een paar flinke tikken op mijn vingers gehad van verschillende motoren. Vooral bij het afstellen en stationair te rijk (bijna verzopen) of juist te arm laten lopen wil zo'n motor nog wel eens een tik uitdelen.

    Ik kan je vertellen dat als je een flinke tik op je vingers krijgt, je de rest van de dag geen zin meer hebt in vliegen!

    Dat zou ik ook iedereen van harte aan willen raden. Kleine moeite om een handschoen in je veld-uitrusting te stoppen.
     
  2. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Een startmotor bij een benzine motor maakt het alleen maar gevaarlijker.
    Het starten van een benzine motor hoeft niet speciaal gevaarlijker te zijn dan het starten van een OS46. Ik heb toch wel al een 1000tal keer, DA 100, 120, 170, 3W 80, etc aangeslagen en er nog veel meer zien aanslaan. Nog nooit heb ik eentje zien "terugslaan". Persoonlijk heb ik veel meer schrik om een 4takt saito te starten dan een DA 170.

    Natuurlijk blijft het belangrijk altijd op je hoede te zijn, de kist goed vast te maken en/of tegen te houden, goed te controleren dat je hem op traagloop start, etc.

    Keep it safe
     
  3. razor

    razor Guest

    ik heb ook nog nooit een motor zien terugslaan, (anders dan zenoah)
    maar voor diegene die wel graag een handschoen gebruiken:
    de goedkoopste en meest veilige starthandschoen,
    neem gewoon een goede werkhandschoen, en een bus siliconenkit

    trek de handschoen aan, en spuit de rug flink vol met kit, plak de vingers er mee aan elkaar en zorg dat je een mooie laag kit op de rug hebt, laten drogen, en je hebt de meest goede bescherming om te starten.
     

Deel Deze Pagina