hangar 9 super decathlon 130"

Dat spul heb ik ook op mijn piper gebruikt maar laat vaak los.
Of gebruik ik het verkeerd?

ont vet je wel de verlijmen oppervlakten ? ik schuur ook voorzichtig de plaatsen waar lijm moet komen .

ik heb het niet opgeschuurd wel ontvet.
denk dat ik er donderdag weer mee verder ga. afgelopen donderdag ben ik met de extra bezig geweest.

Raymon,

Gave bak, prachtige opbouw ook, allemaal erg netjes.
Volg je draadje al een tijdje. Wat me maar niet loslaat is de sleepkoppelingservo. De hevel lijkt erg lang, als ik het zo zie heb je maar 20% servoweg nodig om de koppeling volledig te sluiten en volledig te openen. Een kortere servohevel zou de kracht van de servo veel effectiever gebruiken.

In de Rascal heb ik het aller-binnenste gaatje gebruikt en kom dan met 100% mooi uit:

Grotefoto-LDWZRY3Z.jpg

Groetjes,
Gerben

Sluit ik me helemaal bij aan! Ik heb Raymon op ons clubforum al voorgerekend dat hij op 1,5 cm uit de as "maar" 9 kg trekkracht overhoudt van de 14 kgcm servo terwijl ik op mijn sleepkoppeling met het stangetje 3 mm uit de as 13 kg trekkracht haal uit een 4,2 kgcm servo.

Max

Dat zou ik ook veranderen Raymon.
Het is even een vervelend klusje maar het gaat wel om een heel belangrijk punt.

verstuurd met mijn smartphone

Ik ga het veranderen.
In de bigjim heb ik hem nog verder naar buiten met lichtere servo 9kgcm en nooit problemen gehad.

tot je in nood een zwever met volle last op de kabel van 9kg moet lossen .beter overkill qua kracht op je sleepkoppeling

Heb er met nood een 22kg zwever af moeten gooien geen probleem gehad maar ik zal het aanpassen

Het is beter om aan te passen, maar op/aan de sleeplijn gebruiken wij ook nog een breeklijntje voor en achter van de lijn voor 't geval van ik zal maar zeggen dat 't toch dreigt mis te gaan.

mvg

Het is beter om aan te passen, maar op/aan de sleeplijn gebruiken wij ook nog een breeklijntje voor en achter van de lijn voor 't geval van ik zal maar zeggen dat 't toch dreigt mis te gaan.

mvg

Het is een off topic maar wil het wel even vermelden.
Doe het breek stukje aan de kant van de zwever.
Dus aan de sleepkist kant een iets dikker lijntje gebruiken.
Hij breek dan aan de kant van de zwever je hoeft dan niet naar je lijn te zoeken.
Vraag me niet hoe ik er achter kwam.:p:p

Maarre het wordt een geweldig mooie sleepkist Raymon.
Een klein beetje jaloers ben ik wel hoor.;)

Hij zit nu op het kortste gaatje.
Dinsdag de nieuwe tanken inbouwen en beginnen aan de laatste lootjes

gister de plaatjes gemaakt waar de tanken in komen te liggen.
10456062_773255112727956_3123110239805393111_n.jpg

morgen die in de romp monteren en dan kunnen de tanks er in.
dan de leidingen weer aansluiten en beginnen aan de bekabeling weg werken en het klaar maken van alles.
de maiden komt steeds dichter bij

Gaat niet meer zo snel, wat is de redenen

Dit is mijn 1600 ste bericht wat gaat het snel als het gezellig is hier op het MBF:nooo::nooo:

gister de tanks vast gezet.
Verlichting besproken met een kennis.
Komt er op zodra hij klaar is.
Verder begonnen met alles na te lopen.
Als het zaterdag regent dan het CG goed leggen.
En is die klaar

hier een foto van de tanks. die nu vast zitten.
10421259_776771689042965_8630694577921144966_n.jpg

het laaste is nu onderweg. over 2 weken vliegklaar?

gister het zwaartepunt uit gemeten.
10433104_778853182168149_4272050482332440987_n.jpg

het zwaarte punt komt goed uit. morgen de accus er in maken laatste onderdelen zijn binnen dus kan hij afgemaakt worden :)

Back