hart-zacht-hart-zacht varen

hallo,

mijn broertje heeft een zwarte zee, deze heeft een motor van een 7,2 volt schroeftol en een accu van 7 amp, deze zijn aangesloten op een 20 amp snelheids regelaar. als hij gaat varen vaart hij hart-zacht-hart-zacht zeg maar snel dan even inhouden en dan weer vollekracht?! wie weet hoe dit kan komen?

groetjes Dick

Te zwakke draden, kapotte zekering... 7 ampere vraagt om dikke elektrodraden, ik heb 12 ampere accus en als ik dunnere draad erin doe, voor 3 amp max dan vaart ie ook langzaam.. ik heb nu gewoon 220 volt draden erop gemaakt, en sindsdien nergens meer last van..

regelaar

Beste Dick,
Mogelijk heeft hij een Robbe Rokraft regelaar of iets dergelijks.
Deze zijn beveiligd tegen onderspanning zogenaamde PCO Power Cut Off.
Dit zorgt er voor dat de besturing (servo's) nog voldoende stroom krijgen om je model naar huis terug te sturen, de spanning voor de aandrijving wordt hierbij aangepast.
Hierdoor krijg je waarschijnlijk het bovenstaande effect.
De boot gaat eerst hard en (eigenlijk gelijk daarna) zacht............hij blijft dit doen.
Dit is een waarschuwing van de regelaar om terug te komen en de accu te wisselen.

Een slechte accu veroorzaakt dit ook.

Maar het kan in jouw geval ook iets anders zijn............
Bovenstaand effect is een normale beveiliging van een hoop soorten vaartregelaars.

mvg Rene

hallo,

1 aan De draden lijkt het mij niet aan te liggen want de accu zit gelijk op de snelheids regelaar

2 aan de accu lijkt het mij ook niet deze is net nieuw en voor de eerste keer opgeladen(of zou het zo zijn dat de accu nog niet ze volledige vermogen levert omdat ze nieuw is?)

groetjes dick

hallo
heb wel eens iets opgevangen dat je de eerste keer de accu 200% moet opladen ofzo !

hoe bedoel je de regelaar zit direct op de accu?geen draden er tussen ?

de dikte van de draden die je nodig hebt ,heeft niks te maken met het aantal ampere dat je accu heeft ,maar het aantal ampere per uur dat je motor gebruikt !

12(ledjes) lampjes van 1 volt in serie geschakelt kunnen heel best met dunne draad op een 12 volt 7ah accu !

ik lees dat de motor 7.2 volt is,van een accuboormachine,klopt dat?
en je hebt een accu van 12 volt 7ampere ?
dan kan het ook heel goed dat de spanning te hoog is voor de motor ,en dat is dan weer beveiligt in de snelheidsregelaar!

misschien heb je iets aan mijn verhaal !

mzzls
erik

Laatst bewerkt door een moderator:
Back