Havensleper ARION van ISKES 1:35

Hey Jan,

Ziet er weer keurig uit, begint al een hele boot te worden.
Denk alleen om het trappie naar het schafottje (stuurhuis dak), hoort aan de bb kant te zitten.

grts vanaf de Arion (weer in IJmuiden)

Goed gezien, of de foto's van Jan's boot zijn gespiegeld, of de uitsparing in de reling, waar de trap komt, zit inderdaad nu aan stuurboord ipv bakboord.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
dat heb je zeker goed gezien Auke:thumbsup:

had de hoop dat het niet was opgevallen , maarja de Kapitein van de Arion ontgaat natuurlijk niks:rolleyes:

het is eigelijk zo gekomen , ik had ze op een plankje gesoldeert , maar had het op de kop gedaan , dus kwam erachter toen ik hem wilde passen dat het trapsgat aan de verkeerde kant zat , maar omdat ik geen zin had om nog weer een nieuwe te maken heb ik het zo gelaten;)

en er is een nieuw slepertje bij:celebrate:
helaas kwam ik achter een minder leuke verassing toen hij vanmorgen met de post kwam, de accus zijn aan de haal gegaan , en hebben er een puinhoop van gemaakt.
full

full

en ik had nog een vraagje, ik heb ook een zender gekocht , maar er zaten zegmaar 2 ontvangers bij , heb alleen geen idee waar de 2e ontvanger voor is , zit ook geen antenne draad aan.
full

mvg Jan

Zo, wat een slachting binnen door die accu's. Dat is nog erger dan mijn RTR boot (Norden) waar de motor los was gekomen, en schroefas was uitgebroken, roerkoker, en de motor zelfs een scheurtje in de romp had getikt...

heb de romp nu weer inelkaar geplakt met 2 comonenten lijm , er is een complete rol tape , en 3 lijmtangen voor nodig om hem bij elkaar te houden , hij staat nu mooi te drogen , zal morgen kijken hoe het is gelukt , en daarna mooi bij plamuuren met epoxy plamuur.

hier nog wat foto,s van de puinhoop
full

zelfs de servo is door midden gebroken :o, het blauwe servojuk zie je nog wel in het hout zitten
full

de boegschroef , een flinke scheur:rolleyes:

en zelfs de motor van de boegschroef heeft een kromme as
full

maar die is inmiddels weer recht , gewoon even in de bankschroef zetten , en ombuigen , motor even testen, en hij deed het nog primma:D

full

en dit is dan de boot waar het om gaat , de TS-61 Force , van Hapag Lloyd;) hij word als hij klaar is mooi Orange:D

Jan

Je boft dat je nog een romp hebt, gezien het geweld wat er onderweg op is uitgeoefend had het me niet verbaasd als je een aantal puzzelstukjes uit de doos had kunnen schudden, ipv een complete romp...

Au, au, au, Jan. Wat een klein drama. Wellicht dat je als deze lijm droog is even een laagje lijm met een stukje weefsel erin kan maken. Dan heb je de scheur aan de binnenkant verstevigd. Verkleint de kans dat je later problemen krijgt. Daarna een laagje epoxy erover gieten en alles is klaar om aan de buitenkant glad te maken... Gezien deze Arion zal het best wel goed gaan komen. De zender ziet er goed uit. Met de multiswitch kan je lampen, pompen, winches e.d. mee aansturen. Even googlen op artikelnummer en dan rolt er vast wel ergens een handleiding uit.

Groeten Ron

zo , was weer mooi weer hier in Drachten:zon:

en heb van het weekend even de schoorsteentjes
geverft , en de reling verder afgemaakt(staat nog niet op de foto)
full

full

en omdat het zo mooi weer was heb ik ook maar even met de Wolraad gevaren samen met de modelboten vereniging "MBV Blauwe Wimpel"
full

bootje vaarde weer perfect:yes:

nou , tot de volgende keer maar weer:D

Jan

hallo Baggeraar , ben bang van wel, op alle foto,s die ik van de Arion heb staat de korf op het luik;)
full

Jan

zo , was weer mooi weer hier in Drachten:zon:

en heb van het weekend even de schoorsteentjes
geverft , en de reling verder afgemaakt(staat nog niet op de foto)

en omdat het zo mooi weer was heb ik ook maar even met de Wolraad gevaren samen met de modelboten vereniging "MBV Blauwe Wimpel"
full

bootje vaarde weer perfect:yes:

nou , tot de volgende keer maar weer:D

Jan

Zo'n fraai bootje op het water zou zeker niet misstaan in dit topic: waarmee-heb-jij-vandaag-gevaren-rc-dan-wel-te-verstaan-%3B-24

;)

Die trossenkorf met ketting hoort natuurlijk niet op een luik te staan hè?
Laat de SI het maar niet zien. . .

Blijkbaar heeft Iskes daar weinig boodschap aan, of het luik sluit anders niet goed, of daaronder zit iemand opgesloten die er beslist niet uit mag...

Hallo Indoorvlieger

die link kende in inderdaad al , is een mooie duidelijke foto
van het achterschip:D

Hallo dordtsebank

die kettingen horen er niet in te liggen , zijn de ankerkettingen
maar daar ben ik nog niet aan toen , vandaar dat ze daar even liggen;)

Jan

heey jan ziet er goed uit hoor!! volgens mij staat die korf net achter een luik en dat groene wat erin ligt zijn gewoon trossen ;-)

grtz gerwin

Dankje Pim,

en ze varen ook nog eens geweldig goed ,
lekker slank en snel schip , ik kan even
snel voor als achteruit varen:D

Jan

Back