Ik haal veel weg in het buitenland, ook Nederland natuurlijk, beetje afhankelijk wat men heeft liggen. Maar een goed adres is Lindinger in Oostenrijk, of Höllein. Leveren snel en hebben een uitgelezen collecties onderdelen. http://www.hoelleinshop.com/e-vendo.php?shop=hoellein_e&SessionId=&a=search Stephan, bij mij moest er echt gekoeld worden. Werd echt behoorlijk warm statisch. Heb dus altijd met korte pozen de motor aan gehad. Geen zeilen met de buitenboordmotor aan PS: Wat is je voornaam? Forumt wat beter
Wel ik heb jullie bevindingen ivm de motor gelezen en heb een 8x4,5 en een 8x6 prop besteld om te gaan testen . Hopelijk deze week nog binnen en dan kunnen we weer verder leuteren :celebrate: En ook lipo's natuurlijk deze LiPo Pack modelleXXpert WHITE LINE 30C++ 1350 mAh 3S 11,1 Volt
Als hij klaar is moet je zeker een keer naar de helling gaan! Daar doet de ehawk het fantastisch. Hij kan een stevige wind goed hebben maar je moet dan wel oppassen.
Bedoeling is om hem te gebruiken in de Ardennen , hellingen genoeg daar Tijdens uitstapjes vliegertje bij de hand in de auto en op de geschikte plaats HALT en vliegen Ondertussen (wachten op lipo :morning is de originele spinner - schroef van TT toegekomen en idd nogal speelgoedachtig Ook nog een andere besteld en dan zien we . Ook de verbinding tussen rompje en carbon tail wat steviger gemaakt met wat "duck tape" . Heb gelezen dat hier soms wat problemen zijn .
Ductape? Snel er af. 200% nutteloos. De lijm tast bovendien de gelcoat aan. Spul zit vol met agressieve weekmakers die zelfs autolakken kunnen aantasten. Wil je daar versterken, moet je met carbon roving en lamineer-epoxy gaan werken of een extra huls inlijmen binnen in het verloopstuk, uit een passend stuk carbon werphengel. Het zwarte stuk staartboom wordt bij de DLG zwevers 'pook' genoemd. Heb bij een hengelsport zaak een een keer een mooi hengelstuk gevonden, pookje, met de bedoeling het aan een zwever te koppelen Heel licht, oersterk, gaaf materiaal. Ga eerst maar eens lekker vliegen. Ja die spinner... flutspul... beetje elegantie mocht er wel op bij mijn zwevertje... en een nette alu erop. Bergen? Zeker oppassen... +3 seizoenen Sud-Tirol op +1600 meter gevlogen. En ook bijna kwijt door de onverwachtse valwinden. Soms heel veel geluk gehad, omdat er niets meer te sturen viel. Ver weg van bomen blijven... en sterk magnetische-eenzame-houten paaltjes tussen de Edelweiss... die lusten de Hawkjes met gekraakte servo's rauw! RATS!
Ojee, is er weer af Ondertussen schroef 8x4,5 erop om te beginnen en lipo 1300 mah , nu nog wat uitbalanceren en hopelijk zondag maiden
Persoonlijk zo ik ook dat originele spinnetje er gelijk afgooien. Ik heb ergens op het forum een topic staan met daarin alles over mijn Hawk. Staat ook een link van de door mij gebruike Carbon spinner. Zoals bas beschrijft inderdaad goed uitkijken met verraderlijke winden. Verder gewoon lekker mee vliegen erg rilekst toestel wat op 4 cellen ook nog eens lekker hard gaat
Ik zal mettertijd wel eens een turbospinner erop zetten ;vindt het zeer onpraktisch dat je alles apart moet kopen .
Spinner opzich zal geen problemen geven. Maja mooie aluminium of cfk spinner staat er mooi. Besteed wel een wat aandacht aan de bevestiging staart pook / romp. Enkel drupje epoxy volstaat absoluut niet!! Gaat gegarandeerd los Ik heb er een extra parkertje door heen gedaan.
Ja, mooi! Wel... hier in het Noorden is het huilen met de pet. Regent pijpestelen. Ik hoop dat je wat zuidelijker zit met een zonnetje. Met een recht klein zetje vlieg de hawk uit eigen hand. Piece of cake. Succes met de maiden en benieuwd naar de resultaten. Nee, dat boutje erdoor maakt hem zwakker. Het is niet de plek waar je denkt dat hij breekt. Hij doet dat exact op de overgang epoxy en pook. Clean cut. De pook breekt niet, die is te sterk, het is de romp die het begeeft. Bij mij komt er dan een mofje binnenin te zitten, uit vishengel, dat geeft dan weer wat extra hechtingsvlak voor verse epoxy. Breekt weer in de volgende ronde, dan zal de rompboot wel tot moes zijn gecrashed... zover is het nog niet Gaat er toekomstig slechts een stangetje naar achter. Als een hotti alleen up en down. Bij normaal gebruik breekt er niets, ook niet bij nette landingen, of een beetje ruwe. Gr Bas
Rudder => check Elevator=> check Aileron => check Motor => check Lipo => charged Weather forecast => reasonable ALL SYSTEMS GO !
Zo de maiden is erdoor Wat betreft de motor en schroef goede resultaten . Stijgt quasi loodrecht en op een 30 tal seconden op zweefhoogte . Hierdoor kan je dus wel een paar keer optrekken . Het zweven : paar keer met lipo geschoven tot het juiste evenwicht was gevonden . Het zwaartepunt ligt tamelijk naar achter . Het is een zwevertje dat graag vooruit gaat zonder een hotliner te zijn , profiel snijdt goed door de wind , alhoewel er vandaag weinig was . Thermiek pakt ie idd goed . Landingen geen probleem , zelfs geen flaps gebruikt . Conclusie : zoals menigen hier al zeiden relax zwevertje voor veel plezier met relatief weinig geld. Mijn camera(vrouw),was niet mee maar een filmpje volgt zeker . Binnen 2 weken verlof en tijd zat .
Mooi! Klopt exact wat je schrijft. Ook mijn bevindingen. Heb die van mij gister weer ter hand genomen. Romp gerepareerd en een nieuwe mof uit epoxy-carbon 'gesopt'. Maar het gaat denk ik een T-staart versie worden. Heb er een gele vleugelset gebruikt bij gevonden, die gaat nieuw in de folie. Hoe ging je door de bochten? Op ailleron of op rudder? Rudder... wiebelende staart, hakerig? Geen last van de zichtbaarheid?
Bochten nam ik met aileron . Ik hen eens geprobeerd op staart maar dat lukte niet zo goed . Op aileron echter geen probleem . In een thermiekbel kan je heel kort indraaien . Qua zichtbaarheid , ik heb ook de gele vleugels . Vermits het geen al te grote zwever is moet je hem goed in de gaten houden . Boven zie je enkel de vleugels en een klein V staartje . Dus de boodschap is niet te hoog te gaan ook vermijden dat je door de thermiek wordt "opgezogen" Al met al zeer leuk ding . Als je gewend bent van met echt grote zwevers te vliegen ben je natuurlijk rap kritisch tov ander spul maar deze kleine rakker is zeer bekoorlijk al was het maar dat je weer moet echt goed zoeken naar thermiek waar de grotere zwevers probleemloos omhoog gaan . Een uitdaging dus . PS k' heb er veel zien opkijken in de club toen de Hawk landde en dat ze toen pas de 'grootte ' zagen .
Spijt dat ik er niet bij was Guy, had graag de maiden gezien. Zat op de Pampa maar er was volk genoeg zo te zien PS foto toevoegen he
Ja er was toch een tiental man op het plein Weet niet of je hem nog te zien krijgt ? Dit weekend Edingen : dag van de modelbouw en daarna 2 weken les ardennes Ik zal ginder wel eens een filmpje maken . En op de fly in ben ik er ook natuurlijk maar dat is om te "werken" :rolling:
We zullen hem nadien nog wel te zien krijgen zeker? Ik vind het echt 'n mooi zwevertje. V-staartjes, mmmmm
Nog 2 lipo's bijgekocht aan voordelig prijsje Deze zijn ideaal voor in de Hawk qua grootte en capaciteit . Technische Daten Bauart-Anwendung: Allgemeiner Antriebsakku Akku Type: LiPo Kapazität: 1350 mAh Elektrische Energie: 14,98 Wh Zellenzahl (S): 3 S Nennspannung: 11,1 Volt Dauerbelastung: 30 C Dauerstrom: 40,5 A Maximalbelastung kurz: 60 C Maximalstrom kurz: 81 A Maximaler Ladestrom: max. 5 C Max. Ladestrom: 6,75 A Länge ca: 710 mm Breite ca: 35 mm Höhe ca: 25 mm Gewicht ca: 117 g Balanceranschluss: EHR