Hawk 1500 van TT

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door guyken, 13 jul 2014.

1. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Zo we zijn in verlof en de Hawk is mee :) Hij heeft zelfs al een plaatsje in mijn ( kleine) hobbykamer in de chalet . Momenteel nog geen goed vliegweer maar dat komt wel goed . :sleepy:
    [​IMG] Het vliegertje ernaast is de mini saturn van HK . Hier ook al veel plezier aan beleefd . [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Filmpjuuh is op komst , wordt vrijdag geplaatst ;)

3. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    P8090004 - YouTube :cool:

Tot nu toe nog maar 1 avond gehad om te vliegen voor de rest pokkeweer . Wind ,regen en onweer .

4. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Vandaar die ongelofelijk dikke grijns :) Patent vliegweer!
    Zja... de start... typisch eHawk. Hup omhoog, tot uit het zicht.

Heb je spoilereons er op? Roloeren om hoog? Daarbij ietsje down trimmen. Is je landing 1/3 korter en gecontroleerd. Wel moeten de rolroeren nog iets slag kunnen maken om te sturen.
    Mooi veld! En... Pas op de paaltjes... ze werken als magneten!

5. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Ik heb idd spoilerons erop maar moet nog wat zoeken voor landing . Hij duikt teveel nu . Heb mix van spoilerons en tail 8O
    En ja die dag was het wel schitterend weer en tevens ook windstil vandaar de herhaalde pogingen tot landen . Mens wat schuift dat zwevertje door zeg . Prachtig profiel wat mij betreft .

6. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Zwaartepunt is dan niet goed, te neuslastig, en dan komt hij heel hard binnen omdat hij snelheid blijft maken. Heb je CG op 68 mm zitten? Zoals ik al eerder had opgemerkt?
    Zie ook RC-Groups draadje! Daar zit de kennis!
    Spoilerons, rolroeren up, en dan nog 3 mm slag voor roerwerking. Daarmee veert de kist omhoog en moet je iets down trimmen via een mixer, opdat het automatisch geschied, en je een mooie strakke landing kunt maken. Ik had het op een schakelaar staan. Aan/uit. Doseren via schakelen. Je kan het ook proportioneel bedienen via gas of via potmeter op de zender. Ik kon hem zo voor mijn voeten landen op een relatief klein stukje veld.

Bij sommige zwevers zit gas op een schakelaar, aan/uit, bedien je de spoiler, proportioneel, via de gasknuppel bij het landen (hotliner). Bij een hotliner heb je een hele korte motorloop omdat anders de motor verbrand. Maar ja, als die met 50 m/s omhoog piept, hoeft het maar kort aan om daarna je baantjes te trekken :)
    Het zo te bedienen is wel even wennen.

Van de week e-rompje gerepareerd op scheuren, extra carbon erin gelamineerd. V-staart gaat T-staart worden met iets verkorte 'pook'. Moet natuurlijk bijzonder goed gericht worden.
    Gr Bas

7. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Het zwaartepunt zit wel goed hoor , het is juist de uitslagen die nog moeten bijgeregeld worden . :cool:

Benieuwd om jouw vernieuwde Hawk ook eens te zien .

8. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Okay :)

eHawkie? Er moet nog flink aan vertimmert worden.
    Ga eerst T-staartje ontwerpen (uit de mouw schudden heet dat), zonder hoogte. Het hele stabilo-vlak ga ik laten bewegen. Zit je eigenlijk nooit meer met een instelhoek.
    Maar het scharnier moet wel stijf genoeg blijven... en spelingsvrij... kijken of dat me lukt.

Ik had een nieuw romp-staart mofje gesopt in epoxy en carbonweefsel, maar dat is denk ik toch niet nodig als ik de boom in de romp inlaat. Ik schiet tzt wel wat plaatjes.

9. stephan1986

stephan1986

Lid geworden:
    30 sep 2008
    Waarom niet gewoon een v-staartje?..dat hoort natuurlijk wel bij een e-hawkje;)

ik ga binnenkort mijn pook en romp versterken met zo`n carbonnen vis hengel mofje, dit omdat het vliegen op 4 cellen wel erg leuk is:) en de boel wel heel moet blijven.

10. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Goed zo jongens :D E Hawk leeft weer op . :cool:

11. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Zo de vakantie zit erop :( Heb nog nooit zoveel wind gehad in de ardennen als nu . Heb maar 2x gevlogen met de Hawk waarbij de 2 de keer het rompje gebroken was bij de landing (nogal harde landing ) . Intussen al weer hersteld .
    Misschien een rustiger najaar :confused: We hopen het .

12. stephan1986

stephan1986

Lid geworden:
    30 sep 2008
    Ook met veel wind is de Hawk prima te vliegendan word het pas echt fun.
    Succes met de reparatie

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  13. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    -etit- verkeerde stek :)

14. Gavel

Gavel

Lid geworden:
    29 apr 2024
    Is er een tekening van waarop ook de ribben staan? Heeft iemand een tekening van dit model?
    Ik heb nog een mooi rompje liggen waar deze vleugel perfect voor zou zijn. Helaas nergens meer een kit te koop

Deel Deze Pagina