HB-1 komt opnieuw tot leven, bouwverslag van een laagdekker.

Goeden middag,
hier nu bezig met de vleugel. plaatsing van bevestiging bepalen zodat die ook recht en evenwijdig op de romp staat. daarbuiten de servo's erin monteren.
Als dat alles nog lukt vandaag dan volgt er nog een foto.
zo niet dan morgen een vervolg maar er word weer gebouwd.

hier denk dat ik een copie ga maken van hoe jij de eerste hb had. zilver maar dan wart inplaats van rood.
 
Blauw zie ik ook niet denderend maar wie weet word het nog wel iets anders dat is nog zorg voor later.
het weer is gewoon .......

kwa ontvangst heeft dat met zilver negatieve invloed
 
de kleur "appelblauw zeegroen" is wel mooi denk ik

zo heel lichtblauw, naar het groen toe leunend.
 
Hierbij plaats ik toch nog even 2 foto's van hoe de stand van de hb nu is.
Helaas niet de vorderingen gemaakt die ik gehoopt had te maken, maar ja er staat geen tijd voor als die maar goed is.
hier even een foto van boven af
28v709.jpg

en nog eentje schuin van de voorkant.
nydb2a.jpg

Morgen de afbreek boutjes monteren en dan zit de vleugel helemaal vast.
De servo's in de romp plaatsen en dan zijn we alweer een stuk verder.
 
Sinds kort ben ik in het bezit gekomen van een bijna vliegklare HB-1.
Het motorcompartiment is gemaakt voor een OS FS-60 (met open kleppen).
Aangezien ik nog zo'n motor heb liggen leek het mij erg leuk om die erin te zetten.
Nu is mijn vraag: Hoe zal hij met die motor vliegen?(genoeg vermogen?)
 
Even een kleine update van de HB-1

servo's zijn nu ook klaar voor montage in de romp en bedemplaat voor accu, ontvanger en regelaar zit ook op zijn plaats. Vleugel is geborgen met 2 afbreek bouten.
jjlp2w.jpg


2znn9rd.jpg


Nu als eerstvolgende de rolroeren maken en dan gaan we verder met de afwerking van de romp.
 
Hallo ik wil ook een kleiner exemplaar bouwen ongeveer 144 cm vleugel
wordt waarschijnlijk elektro.
Zou wat goede tips kunnen gebruiken, want als ik alles verschaal worden sommige
latjes en zo wel erg dun, ben bang dat je met het beetnemen de rompdelen achter
in elkaar knijpt.
 
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. de mijne is ook helemaal verschaald en dan tot 1meter 20 span. heb hem tot heden zoveel mogelijk met 4 x 4 gebouwd. achteraf mocht het miss ook nog met 4 x 3 maar ik ben tevreden ermee.

moet er morgen maar weer eens aan gaan werken zodat hij in de folie kan.
hobby ruimte is weer eens grondig opgeruimd deze vakantie zodat het bouwen ook weer een frisse start kan ondergaan.

Appelgroen/ blauw is miss een heel goed idee.

eerst naar ww kijken wat zij nog hebben hangen voor mij.

word snel weer vervolgd.
 
Ik heb er al een van 180 cm met een saito .72 er voor op die vliegt als een droom
wil nu een kleinere maken voor mijn vrouw dus zodoende had ik die vragen gesteld
maar nu denk ik dat ik hem gewoon maar verschaal en lekker licht houd en er een
elektro van maak met voor bovenin een luikje voor de batterij.
hebben al een calmato elektro maar dat is een gedoe met die accu die vanaf onder
geplaatst moet worden, moet je een speciale steun hebben om het vliegtuig op z'n
kop te leggen.
 
Na een korte winter pauze heb ik de draad weer opgepakt met volle accu.
De boven kant van de romp begint nu ook vorderingen te krijgen.
Alleen de voorkant met cockpit moet nog gemaakt worden.
2metxr9.jpg


Zoals van te voren aan gegeven word dat gedeelte demontabel aangezien ik zo de accu mooi en makkelijk kan plaatsen. zie hier het begin.
2po4l94.jpg


Word spoedig vervolgd.
 
IK zie op je foto dat je stabilo in de lengte beplankt is vraag mij af of dat sterk genoeg is, ben er zelf nog over aan het denken hoe ik het zelf oplos om het licht en sterk te houden.
Heb in 2009 een vliegtuig volgas de grond in zien gaan toen zijn stabilo in volle vlucht dubbel vouwde vanwege de (foute) constructie.
 
IK zie op je foto dat je stabilo in de lengte beplankt is vraag mij af of dat sterk genoeg is, ben er zelf nog over aan het denken hoe ik het zelf oplos om het licht en sterk te houden.
Heb in 2009 een vliegtuig volgas de grond in zien gaan toen zijn stabilo in volle vlucht dubbel vouwde vanwege de (foute) constructie.

Dat heb je goed gezien, maar ik ben er niet bang voor. De beplanking had ik uit eindelijk ook wel weg kunnen laten hoor. Al met al maak ik me er geen zorgen over hij is stevig genoeg.
 
een kleine update van de stand van zaken.
Morgen de onder kant van de romp afwerken en dan kan ik gaan beginnen met stukjes bij te plamuren om daarna de oneffenheden weg schuren. als dat nog allemaal lukt deze week dan kan ik van het weekend beginnen met folieen. Al weet ik nog altijd niet voor 100% welke kleur stelling ik precies ga gebruiken.

hier zien we het demontable accu kapje zoals ik het gemaakt heb op de romp liggen.
10zntpy.jpg

dan nu op zijn plaats.
v7dys9.jpg

en dan tot slot even een totaal plaatje.
11l0v1u.jpg

nog even en dan is er een HB1 geboren met een span van 1m20 en elektro
 
Laatst bewerkt:
nu nog n leuk moterkapje maken word n leuk kisje bij ons op de club vliegt ook n hb1 wel van n maatje groter vliegt uitstekend ik blijf dit draatje volgen :mrgreen:

mvgr johan snijders
 
even dit draadje warm houden. Aangezien het nu in het Zuiden van het land Carnaval is en ik daardoor lekker een weekje vrij heb kan ik weer heerlijk verder de hb 1 afmaken.
Op dit moment zitten is alles met plamuur bij gestreken daar waar wat deukjes en oneffenheden waren. Vanavond alles zo goed als strak schuren zodat we morgen kunnen gaan beginnen met hem in de folie te zetten.
 
Een uurtje geleden begonnen met de HB-1 in de folie te zetten. Bewust moet ik soms even stoppen om een kiekje te nemen vooraleer ik straks weer zover ben dat hij helemaal in de folie zit en dan mis ik een deel bouwfoto's. Deze wil ik dan jullie ook niet onthouden.
Zoals jullie kunnen zien word hij toch zilvergrijs met .....
2dtoya.jpg

En een totaal shot.
29djp6g.jpg

Zo nu even een koffie en dan verder.
 
Laatst bewerkt:
En weer een kleine update.
2h8ahro.jpg

De zijkant in de folie
2nkv3ow.jpg

En dan zoals ie er nu bij staat.
s4caci.jpg

Romp is zo aan beiden kanten klaar. Morgen gaan we weer verder.
 
Back
Top