heli stijgt niet meer: opgelost! + test lipo's

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Nevermore, 13 aug 2013.

1. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Das zonde Sven :D.

10 keer main = 70 Euries, dan kan je hem net zo goed brushless maken...minder wachten tussen de vluchten door en minder gesleutel :D

2. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Vandaag eens een testje gedaan. (ondertussen al weer 6 lipo-ladingen gevlogen na het vervangen van de motoren, alles werkt perfect)

Ondanks dat de raad ivm de defecte lipo's niet van toepassing was (motoren waren versleten) ben ik toch eens gaan denken over mijn lipo's en hun levensduur ook. Is de goede raad toch niet voor niets geweest. ;)

Lipo's eens uitgemeten, onbelast, voor en na de vlucht. Heb nu m'n timer staan op 6' 30".

Lipo 1: 8,18V onbelast, voor de vlucht en 7,28V onbelast na de vlucht.
    Dus van 4,09V/cel naar 3,64V per cel. Lijkt me nog meer dan marge genoeg om de timer op 7' te zetten voor de vluchtduur. Temeer omdat ik niet denk dat deze stock lipo's een hoge C-waarde voor ontladen zullen hebben. Mss 20C of zo bij deze 1500mAh lipo's.

Lipo 2 onbelast gemeten: 8,26V (4,13V/cel), deze heb ik vandaag nog niet gevlogen

3. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Lipo 2 vanavond ook gevlogen. Vluchtduur 7':

Voor de vlucht, onbelast: 8,26V (4,13V / cel)
    Na de vlucht, onbelast: 6,96V (3,48V / cel)

Mijn voorlopige conclusie is dat ik met deze stock lipo packs met deze heli tot 7 minuten mag vliegen. Maar dan is't wel genoeg geweest wil ik nog lange tijd van de lipo's gebruik kunnen maken.
    8 minuten zal tegen de grens van de 3,2V / cell aan gaan, of er zelfs net onder zitten en dan komen we gevaarlijk dicht aan de 3,0V / cell.

Deel Deze Pagina