Helling Vliegen Zoutelande

woensdag en donderdag ben ik in Zoutelande. Uiteraard gaan er zagi's mee.
Wellicht donderdag ergens op een bult daaro... (windkracht 5-6 ZW?)

Grzz Frank

Donderdag gaat lukken! Kan er om 19 uur zijn.
Ga wel bij Zuiderduin hoor. Vond het lastig zonder trap:( op de oude stek.

Henk

Ze zijn daar een nieuwe aan het plaatsen. De trap is er alweer maar dan zonder leuningen. Als je een misstap maakt lig je gelijk een paar meter lager:p

F3F op Zoutelande?

Ik wil dit jaar nog, samen met de KNVvL een F3F wedstrijd organiseren als selectie wedstrijd voor de F3F WK-2012 volgend jaar in Noord-Duitsland.
Zelf heb ik daar nog nooit gevlogen, maar wil dat wel binnenkort gaan doen.
Weet iemand hoe het daar zit met mogelijkheden maar vooral met toestemmingen, want zo een evenement, ook al is het aantal deelnemers misschien niet eens erg groot kan naar mijn idee niet zonder officiële goedkeur.

Rick Ruijsink

Ik denk dat je de plaatselijke club zal moeten contacten.
Een helling-wedstrijd plannen lijkt me wel een riskante zaak... de kans dat de wind klopt is niet zo heel erg groot.

Ik denk dat je de plaatselijke club zal moeten contacten.
Ik zal Delta contacteren.

Een helling-wedstrijd plannen lijkt me wel een riskante zaak... de kans dat de wind klopt is niet zo heel erg groot.
Zoutelande is bij ZW ideaal en dat komt wel veel vaker voor dan NW op LVS oid.

Misschien is het mogelijk de plaats op de vrijdag voor de wedstrijd te bepalen afhankelijk van de wind.
Maar uitwijkdata zullen onvermijdelijk zijn denk ik.

Rick

woensdag en donderdag ben ik in Zoutelande. Uiteraard gaan er zagi's mee.
Wellicht donderdag ergens op een bult daaro... (windkracht 5-6 ZW?)

Grzz Frank

Hee Frank leuk dat je er bent,en dat je gelijk wat ZW-Wind meebrengt :D,
Ik zal morgen bij m'n clubmaten staan bij Zuiderduin,traplopen zonder leuning en een microfloh in de gaten houden is erg lastig.
Ik hoop dat het geen ZW 8 wordt,want daar heb ik geen kist voor.
Groetjes en missch.zien we elkaar.

Morgenavond ben ik wellicht alweer in Brabant.
Wie weet morgen overdag.
We logeren in hotel Zuiderduin, dus vlakbij de KNVVL stek.

Komende zomer zitten we zowiezo een week op de Meerpaal. Dan is de kans om met elkaar af te spreken groter.

Donderdag gaat lukken! Kan er om 19 uur zijn.
Ga wel bij Zuiderduin hoor. Vond het lastig zonder trap:( op de oude stek.

Henk

En wat hebben we genoten!, :yes:ZW-8 en gaan op die helling......Veel lol gehad en alles nog heel.

Wel een beetje veel turbulentie met het passeren van een flink schip,we hadden moeite de kisten in de lucht te houden.

Adrie en Henk,tot de volgendekeer.
Gr.Jan-willem

Gefeliciteerd Jan-Willem.

Met wat je hebt laten zien vanavond door te vliegen met op het strand windkracht 8 maar op het duin windkracht 10/11!! verdien je de status:

Gold Member!!

Henk

tjeempie... respect!

Vanmorgen waaide bij hotel Zuiderduin de complete terrasinventaris de hoek in. Voor mij een teken om het voor gezien te houden .. ;-)

Grtz Frank

Vandaag voor het eerst in Zoutelande gevlogen. Samen met Jan-Willem, zijn zoon en Lourens als ik me niet vergis (namen is een van mijn zwakke punten).
J-W heeft mij ingewijd in de lokale gebruiken en me de eerste keer van de trap begeleid, dank.
Heerlijk gevlogen eerst een vlucht op Zuiderduin, daarna ivm de wind die meer naar west draaide op de Parapente stek.
Hier was het werkelijk super.
Ik vloog mijn Vintage MPX AKRO welke van 1980 tot 1985 geleden met elektro vloog bij Hein van 't Laar.
Ik kreeg hem zonder stabilo en hij heeft ruim 25 jaar bij mij gelegen.
Onlangs nieuw stabilo gebouwd, nieuwe oude servo's erin een echt nieuwe 2.4 GHz MPX ontvanger, 4 x Sanyo Eneloop 150 gram lood in de neus en hij vloog heerlijk.
Ik heb er een GPS Logger in getaped, zo een van $ 23,30 en hierbij de log files. in 37 minuten 19 km gevlogen waarbij een max (grond)snelheid van 97 km/h is geregistreerd. Ook was de grondsnelheid meermalen negatief.
In die tijd is in totaal 2656 meter gestegen. De log eindigd bij de auto dus beneden het startpunt.
full

full

Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
helling

Hallo Rick,da's leuk zo een logger,ik sta te kijken van de snelheid van het toestel...

Er stond een flinke bries ZW6-7 vanmiddag , een enkele spat regen gehad en we hebben lekker gevlogen.

Waar waren toch al die modelvliegers? :confused: ,op Arno en Ed na dan want die hadden materiaal pech.

Tot ziens Rick,je weet het nu te vinden :yes:.

Afgelopen week daar wat rond gekeken. Nu heb ik geen ervaring met hellingvliegen maar zou het graag eens proberen. Nu vraag ik mij af waar jullie landen?

Groeten Gert

Back