Hellingvliegen maasvlakte

Woensdag zijn de vooruitzichten perfect, ik ben net voor de middag te vinden op de maasvlakte... Ga ik een beetje spelen met de Salto...

Ja, maar mijne is niet exact de Scandera.
De Scandera kan ik compleet voor zo'n 60 euro kopen, dus als iemand er nog 1 wil moet hij het voor woensdag laten weten, dan kan ik kijken of Fabian er nog 1 kan maken.
Ik ben niet zo van EPP, daarom wordt mijne uit roofmate gesneden en is het profiel iets anders.
Ook zet ik er een gfk romp onder, daar hebben we goede ervaring mee.

GJ

Ja, maar mijne is niet exact de Scandera.
De Scandera kan ik compleet voor zo'n 60 euro kopen, dus als iemand er nog 1 wil moet hij het voor woensdag laten weten, dan kan ik kijken of Fabian er nog 1 kan maken.

Ik wil er wel 1!

Ik kan hem jullie aan raden! Hij vliegt echt leuk.

Hier de mijne

null_zps6f2622c0.jpg

Met de kleien camera wat foto's gemaakt van Justus zijn zelf gemaakte vleugel. Vandaag een hele goede dag aan de Maasvlakte.

Ja zeg! heb je hem er toch op gekregen!....rustiger dan dat ging echt niet! GnaGnaGna!

Maar een lekkere dag hoor.....ik was er om 11 uur al en met de Alka13 en de Obelix gevlogen. De wind was iets Westelijker dan perfect voor het oude duin maar toch erg goed te vliegen. Toen Peter Den er was heb ik een losgekomen rolroerservo vast kunnen zetten (want ik was in mijn enthousiasme mijn gereedschap vergeten) en heel veel met de Twin kunnen vliegen.

Het echte verschil tussen Salto en Twin was hier ook duidelijk. Ik was (veel) langzamer en (veel) minder wendbaar maar kon wel veel hoger komen. Bijna hoger dan de Libelle van Arjan vorige week!

Obelix is echt een lekkere ragbak zeg!!....na een aantal kleine aanpassingen aan de stand van de rolroeren en het zwaartepunt is het echt een lekker hellingragbakkie!!

Ik heb het zout weer lekker op mijn gezicht zitten en volgende keer ga ik wél goed filmen! Sorry Dougie!!

Het was inderdaad weer de moete waard.
Wat turbulenter dan gewoonlijk vond ik, maar daarvoor in ruil kregen we heftige Hollandse luchten terug.

Kist van Justus:
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Peter!

@Jacob: Wisselvallig, veel regen en draaiende wind. Zondag misschien zelfs te veel wind......geen ritje uit Friesland waard denk ik.

Hier ook even de kiekjes van de Salto

e67cbba1-9447-45b7-9d59-2d57a5948c36_zps2c77c540.jpg

SAM_2411klein_zps715607cf.jpg

SAM_2409klein_zps43993cf2.jpg

Komende tijd lekker veel met Obelix vliegen, als ik hem zelfs ondersteboven met vol up de duin in kan jagen zonder kapot te gaan kan ik nog veel gekker doen!

Zaterdag middag is het droog en wind ZW.
Het waait niet al te hard
Pas in de loop van de middag voldoende wind om lekker te vliegen

Mmmm, ik wil zo graag. Ik kan morgen, anders pas de 16e voor het eerst weer. Morgen ochyend het laatste bericht bekijken.

Back