Hier van mij ook een kleine fotoserie van onze paar dagen in de Vogezen.
Ik kan iedere zweefvlieger aanraden om hier eens heen te rijden. Het is best een stukkie weg (vanaf kop Zuid Holland ca 700 km rijden), maar je wordt beloond met een aantal schitterende vliegstekken, prachtige uitzichten en vaak goed weer. Als je dan ook nog eens het juiste clubje maten meeneemt is het bijzonder gezellig

.
Ik ga nog een mooi filmpje maken van afgelopen week, maar daar heb ik even tijd voor nodig. Ik heb veel beelden geschoten en wil weer eens iets nieuws proberen met de montage. Wordt vervolgd!
Ik heb eindelijk mijn Ka-7 eens mooi kunnen laten vliegen in de Vogezen. Wat een waanzinnige ervaring om zo'n bak rond te kunnen vliegen in deze schitterende omgeving. Helaas hebben we maar één dag gehad waarop er een mooie wind was om dit te doen. Windkracht 4 recht op de oostkant van de Schweissel, weer waarin je alles naar beneden kunt gooien, van klein tot groot. Het was deze dag nauwelijks thermisch, maar de helling droeg goed en heel ver. De rest van de dagen stond er slechts een heel licht briesje en de thermiek was ook licht.
Op de Petit Ballon moest je erg oppassen voor deze grote bruine plakken.
Prop-er had pech en landde er middenin
Uitzicht vanaf de Petit Ballon op de Grand Ballon die net boven de flarden bewolking uit stak.
Als laatste nog een stukje ruwe montage van wat beelden van mijn Ka-7. De eerste start was wat zachtjes, waardoor de kist een dubbele touch&go maakte. Tijdens de tweede vlucht maakt ik nog een dubbele touch&go tijdens een iets te verre landingspoging

. Hoe krijg je het voor elkaar.....