Help! pinion schroef zit vast

Hoi, ik wilde net de pinion van mijn motor afhalen, maar die is veeeel te strak vast gedraaid door de vorige eigenaar, en als ik met een gewoon klein imbus draaiertje ga schroeven draai ik hem helemaal kapot. Hoe krijg ik deze los? Help aub
icon_razz.gif

Bedankt

tja, ik heb (vind ik zelf een prachtig chassis (nieuwstaat trf414MII) en mijn motor zit helaas nu vast in mijn chassis, dus links van de bulkhead de motor, en rechts de pinion. De pinion past ook niet door het gat heen, en om nou met een gasbranden op me chassis te gaan zitten lijkt me geen goed plan :p

Heb het geprobeerd te verhitten, maar ik krijg er geen beweging in. Heb het schroefje nu volgegoten met superlijm, en daar mijn schroevendraaier ingestoken, en kijken of hij morgen ochtend los komt

Zelf heb ik een gelijkaardig probleem bij een Tamiya XC: het motortandwiel zit ook muurvast op de motor (met de motorplaat tussen de 2) met als resultaat dat ik de motor niet kan vervangen aangezien dat deze niet meer soepel draait... het verwarmen heb ik nog niet geprobeerd, alleszins beter dan het motortandwiel in 2 te zagen en een nieuw tandwiel te zoeken wat ik als laatste oplossing zag ;)

Lees ik het zo goed dat ik denk dat je schroefkop is dolgedraaid? Aangezien je het hebt over schroefje volgieten met superlijm etc..Dan kan je beter een sleufje proberen te forceren ofzo dmv zaagje/dremeletje of iets.. of andere de kop er af boren..

Het gaat hier (denk ik) over een Stifttap M3 8.8 die met Loctite hochfest behandelt is.

237507bb00fbepswy2.gif

De stift uitboren gaat je niet lukken :D, de stift is harder .

En Loctite hochfest krijg je alleen bij zeer hoge temperaturen weer los .

Dus blijft alleen nog het tandwiel doorzagen of de Knippex er op .:(

Mvg Johan

Het gaat hier (denk ik) over een Stifttap M3 8.8 die met Loctite hochfest behandelt is.

237507bb00fbepswy2.gif

De stift uitboren gaat je niet lukken :D, de stift is harder .

En Loctite hochfest krijg je alleen bij zeer hoge temperaturen weer los .

Dus blijft alleen nog het tandwiel doorzagen of de Knippex er op .:(

Mvg Johan

al een links om draaiende boor geprobeerd?
bij een goede automateriaalen speciaal zaak te koop

succes carlo

zou het mogelijk zijn om met een dremel-slijpschijfje door die stifttap (en dan uiteraard ook door de pinion zelf) een geultje te maken, zodat je met een platte schroevendraaier meer kracht kan uitvoeren?

Het enige wat ik ken dat echt werkt (ook bij M3): boa grabit

micro2.jpg

Zover ik weet alleen te verkrijgen bij ijzerwarenzaken voor professionals en inderdaad niet goedkoop!

Die bestaat niet . :D

Je hebt wel spullen om afgebroken boutjes er uit te krijgen maar dat (goede) spul is duurder als een tandwieltje .

En dat werkt ook niet bij M3

Mvg Johan

bestaat die niet?

raar ik heb hem hier in de zaak liggen vanaf 2.5 mm

het is raar want ze bestaan niet

carlo

bestaat die niet?

raar ik heb hem hier in de zaak liggen vanaf 2.5 mm

het is raar want ze bestaan niet

carlo

Jaja ,ik was te snel met schrijven , je hebt natuurlijk linkssnijdende boren .

Maar het moet dan wel een HSSE zijn om de imbus bout aan te kunnen .

Ik werk met een wiha setje .;)

Zelfde prinzip als op deze foto
l1501305gw2.jpg

Mvg Johan

Back