Ik heb gisteren ook een Spirit Plus gekocht. Uit de doos vandaan al meteen problemen. Rood knipperend ledje op de gyro, aanhoudende piepjes en geen beweging in de servo's. Alles gechecked van aansluitingen tot zender, alles in orde!
Vanochtend terug naar de winkel en laten zien dat de heli niets doet. Wat bleek; regelaar stuk (al na 0 sec dus...). Ik kreeg daarop het showmodel mee. Deze reageerde met een heel ander piepje na aansluiten van de accu. Ik blij naar huis en daar aangekomen kistje in de tuin gezet en de gasknuppel langzaam naar voren bewogen. Begint die kist toch te stuiteren zeg! Ik had de gasregeling al dichtstaan maar de heli begon nu een eigen leven te leiden alsof de buurman met een zender stond te storen. Tja, hoe krijg je dan zonder je handen te verliezen die accu ontkoppeld?
Ik wist op een moment dat de rotor even stil stond de accu-kabel te ontkoppelen en begaf me trillend van de schrik naar binnen. Uiteraard opnieuw naar de winkel met de mededeling dat ik het vertrouwen al aardig aan het verliezen was in dit blijkbaar wanproduct van Robbe.
De verkoper wist me toch alsnog te overtuigen dat dit een heel leuk choppertje is en dat alles goed zou komen. Gister had hij de heli zelf ook en vloog hij er al een hele tijd vlekkeloos mee, vandaag was het ineens een vriend die de deskundige was met de Spirit en had hij achteraf toch een ander toestel...

einde hulp dus.
De vriend van de verkoper zou om half 5 vanmiddag tijd hebben om langs de winkel te komen voor het inregelen en controleren van het kisje. Ik werd om half 7 gebeld dat er een servo stuk was en iets in de zender ook niet helemaal lekker zat maar nu alle problemen voorbij zijn!
Ik ben ongelofelijk benieuwd of na morgen wanneer ik het kistje opgehaald heb ik eindelijk eens kan gaan vliegen. Als na morgen nog steeds blijkt dat het een waardeloos ding is, dat al zoveel mankeert terwijl het nog geen meter gevlogen heeft, zal ik mijn geld terug vragen.
Ben behoorlijk terleurgesteld in vriend Robbe!