Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Ik ga vanavond niet vliegen jongens,ben alles aan het instellen aan de Blade 350Qx ben er nu een beetje achter aan het komen hoeveel je kunt instellen en calibreren,heb vandaag al heel wat testvluchtjes gemaakt.
Dus ik hou het even voor gezien vandaag.
Groetjes,
Martin.

Okee, ik ook zowiezo hoor. Maar als de wind minder wordt misschien ook zo nog ff.

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe ( gratis) carbon blades worden net bezorgd. Ga ze ff op mijn 350 zetten en kijken of deze net zo slecht zijn als de vorige.

Gr Rick

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator:
mooi weer vandaag mannen, ben om half 7 op het veld

:help:
wie heeft er een lipolader die cellen individueel kan laden?
mijn nieuwe lipo daarvan blijft 1 sel iets van achter.
en zou eigenlijk apart geladen moeten worden.

gr. van ed

Laatst bewerkt:
Ed,

Ik heb Tournigy accucell 6 laders . Die laadt gebalanceerd tot elke cell hetzelfde aantal volt heeft.
Ik weet alleen niet hoe ik dat vandaag kan regelen voor je.

GR Rick

hey rick, wel, ik heb ook een lader die balanceerd, vind ik moet altijd.
maar ik weet ook dat er lipo laders zijn die bv individueel van een 3s lipo 1 cell apart laden kan tot 4.20.
mijn lader laad tot 4.20 en dan blijven er 2 cellen wat achter... dus balanceren duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurdd zo lang nu.... en sterker, hij red het niet.
deze lipo moet 1x goed geladen worden, meestal daarna gaat het wel.

groet van ed

@ed: moet je ALLEEN in de balansstekker twee pinnetjes steken ( ff meten welke) en dan de lader op 1 cel zetten. Dan laadt je 1 cel apart op . Niet de hoofdkabels aansluiten van de lipo .

ik verbind dan de min en 1 van de gele?
gewoon zwart met een gele. werkt als 1s. bezig nu met laden. nu al 65mah erin.

he jeroen, aha, ik snap wat jij bedoeld :-)
even kijken waar mijn volt meter is, en welke pinnetjes. klopt dat een 1s alleen de balance nodig heeft...

ik ga even kijken... lijkt wel een slappe cell. jammer hoor.

Laatst bewerkt:
Ed, het is niet altijd de zwart plus een andere draad, dit geldt alleen voor de buitenste cel.
Moet je b.v. de middelste cel laden gaat dit niet op.

evert, dank voor je reactie, ik kwam er net ook achter via die website... daar staan hoe de cellen verbonden moeten worden.
ik ben nu de 2e cell aan het laden... de eerste ging toch nog net onder de 500mah in.
best veel zo uit balance. hij is nu keurig op 4.20 :-)

wel weer lekker leerzaam zo, lipo's worden beter begrijpbaar nu.

Ik heb ergens nog een balancer liggen, die mag je wel hebben als je er brood in ziet.
e2ahu2up.jpg

Even ter verduidelijking, hij laad niet op, maar ontlaad de cellen tot de laagste klemspanning en gaat dan gelijkmatig verder met ontladen. Hij slaat niet automatisch af.

Back