Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Dag Rick,

Om iets (licht) vast te houden heb je minimaal 1 toer nodig, maar op deze verbinding komen nogal wat krachten en trillingen te staan dus gelden er andere regels. Om dit evenredig te verdelen zou ik opteren voor de volledige aanwezige draadlengte in de motor.

Ik zou gaan voor andere boutjes waarvan de draad lang genoeg is om de lengte van de draad in de motor volledig te gebruiken.

Evert,

Je antwoord bevestigd mijn gevoel. Ik ga ff kijken wat de maat van de boutjes is en wat langere regelen.

Bedankt

John,

Jij ook bedankt voor je reactie ik ga andere boutjes regelen.
Had er zelf ook al niet zo'n goed geveol over

Gr Rick

@Jeroen,weet je zeker dat 6mm goed is ? De bij de cobra motoren geleverde boutjes zijn namelijk 5 mm en dan steken ze net uit zoals op de foto.

Dikte van de arm is bij mij 2,9mm , dus wat ik over heb voor het motortje is 3,1mm.
In princiepe heb je maar 2mm nodig om de gehele draad van de motorbevestiging te gebruiken.( dikte van bevestiging) . Zowiezo locktite gebruiken. ( blauw)
Wat is de dikte dan van die carbonarmen van jou dan?

Jeroen

Net even gemeten drie armen 3.0 en een arm van 2.8.
Ik bestel wel 6 en 8 mm en maak eventueel met de dremel op maat

Als je 1 motor eens bevestigd ( zonder locktite) met de bijgeleverde schroefjes.
Kan toch aan zijkant van het motortje kijken tot waar de schroeven komen...!
2 mm is genoeg. Dan is het gat " gevuld".

Is toch niet zo moeilijk lijkt me...

Gewoon de dikte van de armen en de dikte van het motorhuis.
LET OP dat ze niet verder dan de dikte van je motorhuis er door komen,
anders sloop je je motor

@ jeroen... en ik maar zeggen tegen mijn zoon dat hij geduld moet hebben
met de kerstman... ik merk nu dat het niet mee valt haha :-)

Hey rick, toch begonnen?
ja die boutjes, ik heb een andere motor bevestiging... vandaar dat mijn antwoord zo was. had niet goed opgelet dus...

Laatst bewerkt:
Hoi mannen,

Gisteravond de nieuwste Blade 350Qx3 V3.0 BNF opgehaald op Martin's (mrhobby) nieuwe locatie in Barendrecht, de hele avond bezig geweest mer het instellen van DX8T zender,tjonge jonge wat een gedoe zeg,het binden is simpel maar dan heb je maar 3 vliegmodussen Smartmode, AP mode en RTH i.p.v 5 modussen,gelukkig na veel waarde's en switches uit te proberen is het me toch gelukt,alle 5 vliegmodussen op maar 2 switches, het mooie is dat je deze QX3 ook aan laptop kan hangen voor allerlei doeleinden en instellingen.

Nu wachten op beter weer,helaas morgen 13c maar met regen en een straffe wind.

Groeten Martin.

Back