Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Mogguh..ik kom ook nog wel even langs vanmiddag,gisteren was ik er s'middags en was er aardig wat wind...tevens was het veld bezet door een kytesurfer met een skateboard :-(

Laatst bewerkt:
Regels en het naleven ervan

Het zit mij al tijden dwars dat er op modelvlieggebied regels en wetten zijn die nageleefd moeten worden en geen duidelijk zichtbare afgebakende grenzen hebben, mijn grootste is waar je volgens de Luchtverkeersleiding Nederland als RPAS (Remotely Piloted Aircraft System) wel of niet het luchtruim mag kiezen.
Er circuleren op internet afbeeldingen rond die mijn ergernis vertegenwoordigen, ook op de site van de Lucht verkeersleiding Nederland is een Hi-res afbeelding te vinden dat deze gebieden weergeeft, echter dan zie je nog steeds de vorm van 'ongeveer'.
Als je in Amerika of Engeland wil vliegen zijn er websites waar je tot op straatniveau kunt zien waar je niet gewenst bent. B.v. http://noflydrones.co.uk/map-drone-no-fly-zones-uk/ hier kunnen ze in Nederland nog wat van leren.

Ik heb een mail gestuurd naar de Luchtverkeersleiding Nederland en kreeg een snelle en vriendelijke reactie terug waarin stond dat er geen betere gegevens zijn dan zij op de website hebben staan en begreep mijn probleem goed. Maar hij kwam met een link van een website die a.s. maandag van start gaat en in de browser van je mobiel exact op straatniveau kunt zien waar de No-Fly area’s zich bevinden.
Het is toch van de zotte dat er een particulier initiatief moet komen om de gestelde regels door de overheid duidelijk te maken, maar verder niet geklaagd, het is er.
http://www.dronewatch.nl/2015/04/03/nederlandse-app-toont-waar-je-wel-en-niet-mag-vliegen-met-je-drone/

Als je nu een pakket met de regeling Modelvliegen, verzekering en een telefoon met deze website meeneemt is het wat makkelijker discussiëren met wetshandhavers. Niet te vergeten de website die Ed noemde, dan heb je in totaliteit genoeg geweld bij je om een wetshandhaver van repliek te dienen.

Dit ter info.

Heb ik daar wat aan met mijn iPhone? Als niet alles vermeld staat dan voldoet het niet als je door een wetshandhaver gesommeerd wordt te verdwijnen met je spullen.
Deze door mij genoemde website is actueel en zal elke wijziging lees tijdelijke verboden zone's ook weergeven. Dat is wat je als wildvlieger nodig hebt denk ik. geen app, maar gewoon realtime.

Heb vanmorgen mn camera gemold. Kwam 2 schema's tegen op internet. 1x oud en 1x nieuwe versie. Waarbij de +/_ omgedraaid waren op de stekker.. verkeerde versie gekozen :D al een nieuwe besteld.

Idd handig die ez-gui tip. Wist ik ook niet.
Ik denk dat die apps wel handig kunnen zijn. Mits de plaatselijke pv erook bij staan maae die hebben we al via de vorrige link.

Dat 1400 uur vliegen red ik niet.
Zonde die kam. Altijd balen zoiets.

Heeft iemand toevallig nog een Naza-M en GPS los liggen,
ik wil even de controller en/of de GPS proberen
om te kijken of er iets aan de hand is met de mijne.

Zo,weer thuis,toch eerst nog effe lekker op het balkon zitten voordat ik aan de Blade begin,als ik volgend weekend maar weer kan vliegen.

Groetjes van Martin.( Brokkenpiloot ).

Het was weer gezellig !!! Kleine vond het helemaal super... gevlogen en gespeeld met de zoon van Luc... Riep bij thuiskomst gelijk of we volgende week weer gaan vliegen.

Back