Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

jordy, is die as echt 6mm dik? dat is erg ongebruikelijk..... hoe heb je die gemeten? met een digi-schuifmaat?
het verschil tussen een as van 3.17 of een as van 3 mm zie je nooit met blote oog.

ik ga eens opzoek naar een gfk abs kunstofplaat, dit gaat mijn nieuwe frame worden... het alu frame van nu voldoet denk ik prima, maar volgens mij kan het lichter....
ik ga maar eens verzamelen :-)

@ed: abs plaat moet dan minimaal 3 mm zijn . Dan nog is dat denk ik erg slap .Wat opgelost kan worden door extra verbindingen( pijpjes) tussen de dekken te monteren.
Epoxyplaat is harder en minder flexibel. Denk dat je daar met 1,5 - 2 mm al mee voldoet.
Wat ik de vorige keer meegaf was 3 mm. Dat is erg lastig te bewerken.

Is 3 mm vliegtuigtriplex niets? Makkelijk te verwerken , stijf en in verhouding niet zwaar ???
Maar minder crashbestendig...

@Jaginder,
Aan een 6mm as kan ik je niet helpen,doorgaans zijn motorasjes die wij gebruiken zijn 3, 3,17 ,4 en 5mm dik, 6mm is wel een afwijkende maat,ik heb het zelf nooit gezien en een 6mm as vlieg je volgens mij niet zomaar krom,maar het blijkt toch zo te zijn.

Martin.

Morgen overdag ziet het beter uit.
ED: als je mee wil laat het me weten. De tijd laat ik aan jouw over.
De wielen zitten goed vast. En het veld is gemaaid.
Dus morgen de proef vlucht vd zero.

heb ik ook aan gedacht, triplex, maar als je crashed vliegen de stukken eraf ben ik bang voor. zit nu aan een totale gewicht van 600 gram is met lipo...
mischien idd kunstof beter... ik ga eens goed rondkijken...

zometeen droog, dan mooi weer

ja, ik ga er nog over denken... eens goed rondkijken over de div. matrialen... winter project.
ik zie overal bv kratten voor groentes enzo, div. kleuren, vraag is hoe sterk is het. denk dat ik dat eens ga bekijken/testen :D

jaginger, ik kan geen tijd zeggen. vrouw werkt morgen.

daarnet nog even quad getest, alles werkt en nieuwe bordje doet zijn ding :)
wel lever ik zon 5 min vliegtijd in, en dat vind ik %@$¡?%@ [jammer].
dat vind ik eigenlijk niks... weer terug bouwen naar oude frame? en daarop aanpassingen doen?

kom uit op zon 145 gram verschil lijkt het...

het frame is iets zwaarder, en breeder en langer, denk dat het ook met down-wind te maken heeft van de props. een volledig dichte bodemplaat is ook een boosdoener denk ik.

tevens die lange 3mm bouten van het onder/boven dek met kokers erom.
qua vliegtijd vind ik het teveel... sterk de drang de boel terug te bouwen. quad vloog immers wel goed.
ben wel weer super blij dat het bordje zich goed hield :banana:

Laatst bewerkt:
5 minuten minder vliegen is heel veel, ik zal hem weer in de vorige staat herstellen Ed.

Morgen vliegen jongens?

En Ed, je weet het he (Martintax).

Groetjes

thx martin, weet nog niks zoals helaas altijd in het weekend. vrouw werkt.

oke, net van de weegschaal. gewogen zonder motor-poten, dus alleen het kale frame. poten gaan 1 op 1 over dus gewicht blijft gelijk.

nieuw weegt 157 gram.
oude weegt 75 gram

+ groter en breeder maakt zon verschil... had ik niet verwacht. mmm
2 framen uit elkaar nu, het wordt de oude, en binnenkort de lite versie bouwen.

Voor de Lite versie kan je misschien kijken of lege printplaat iets voor je is als materiaal, is licht, sterk en erg crashbestendig omdat het een klein beetje flexibel is maar niet flexibel genoeg om te buigen tijdens het vliegen.

Als er morgen mensen gaan vliegen kom ik ook wel even kijken, heb al lang niet meer gevlogen sinds de geboorte van onze tweeling.

Ik heb een quadcopter afgebouwd waarvan ik de spullen al bijna 2 jaar in huis had, nu eindelijk af en zonder trillingen.
De props waren goed gebalanceerd maar de motorbel niet, dit samen met een te flexibele motor bevestiging gaf zeer veel trillingen vorig jaar.

Nu wil ik hem dus eindelijk wel eens gaan invliegen en afstellen.

Vraagje:
In de beschrijving van mijn quadframe staat maximale propmaat 10 inch, maar ik gebruik 12 inch voor betere efficiëntie/vliegtijd, de props komen net niet boven mijn middenplaat te zitten dus ik denk dat het prima kan, of zie ik iets over het hoofd?
De downwash van de props komt alleen tegen de armen aan en verder niets zover ik kan zien.

Back