thx mannen, ook ik hoop dat hij het weer normaal gaat doen, dat is nog niet zeker tot hij echt in de lucht hangt...
ik heb die esc's idd even de eind-punten afzonderlijk laten herkennen van het throttle kanaal, op dat moment wist ik ook van elke motor of ze de goede kant opdraaiden in verband met het solderen van de motor draden.
alles staat in elkaar nu, loopt/draaid, het licht brand, boed apart gevoed voor interne lipo saver en niets afgefikt, dus deze ronde is tot zover een winner haha
ik ga hem nu aan baseflight hangen, dan de boel flashen (nieuwe update 23-10-2014), en volledig opnieuw instellen

wel erg prettig nu, kan eindelijk in het veld de boel afstellen zonder anderen te moeten vragen hun laptop mee te nemen (allemaal nog dank daarvoor)
nu maar hopen dat het bordje niet de boosdoener is... dat kan ook nog daar ik hem voede met 4 inplaats van 1 plus kabel. helaas wist ik niet toen ik hem kreeg dat dat niet wijs is, maar nu inmiddels wel, en is alles nu gevoed vanaf 1 esc, zoals het hoort. (of beter is, ook voor linair)
aldoende leerd men, maar zou jammer zijn als ik aan mijn 4 naze32 beginnen moest. ik hoop het van de week te zien. zou fijn zijn eens te kunnen vliegen ipv te klooten
groet van ed