Het 1:12 Topic

Is geen probleem maar bij echt warm weer en asfalt temperaturen van 50-55+ graden zou ik na een run wel even de temperatuur meten van de regelaar om er zeker van te zijn.

O ja, welke tandwiel verhouding is dan het beste? Dat speelt misschien ook wel een belangrijke rol met het niet warm lopen van de motor/regelaar.

Je werkt met een roll-out met een pancar. Niet met een "beste" tandwiel verhouding. Dat gaat niet op aangezien je banden slijten. Nagenoeg alle 1/12 rijders rijden met 1S en niet met 2S dus het zal uitzoeken worden voor je... Begin iig met een zeer lage roll-out en ga vanaf daar omhoog en hou de temperatuur in de gaten.

Roll-out kan je berekenen op gearchart.com

We hebben bij MRM tijdens de aankomende sponsor wedstrijd op 31-8 en 1-9-2013, reeds 3 inschrijvingen voor de 1/12 klasse modified (1S Li-Po, motor vrij).

Is er nog meer intresse?, kijk dan even op de site ;)

Hebben nog niet echt een regelement voor deze klasse, maar het is ongeveer gelijk aan de Pro-10 m.u.v. het gewicht en 1S Li-Po of 4 sub-c cell, motor is vrij. :D

Even een technisch vraagje.

Ik heb eindelijk tikd gevonden om mij Serpent op te bouwen, alleen kom ik nu in de knoop met de regelaar en de servo. Is het mogelijk om bij deze regelaar de silicone draden liggend op de polen te solderen? Nu staan ze en kan de body er niet op. En is het mogelijk om hier de recht opstaande servo steunen erop te monteren? En heeft iemand een setje over?

Edit:

20130902_183111_LLS.jpg

Draden kun je idd liggend monteren.
Je kunt ook rechte servo posten monteren.
De servo komt dan ook iets naar voren waardoor je meer ruimte voor de regelaar krijgt.
Let wel dat de servosaver nu naar boven wijst.
Zorg er voor dat de stuurstangen licht naar beneden wijzen aan de servosaver zijde of horizontaal zijn.
Dit om bumpsteer te voorkomen(stuurveranderingen tijdens inveren)

Mvg Roy

Vraagje;

Ik heb op mijn Corally 12 SL, 5 graden casterblocks zitten.

Wat voor een effect heeft het op het stuurgedrag/wegligging als ik deze vervang voor 0 graden of 10 graden? :confused:

Ik rij er (voornamelijk) buiten mee bij MRM. :cool:

Alvast bedankt.

edit: heb het geprobeerd en heb meer stuur gekregen.

Laatst bewerkt:
Indien jij je lipo pakketten snel kapot wil hebben, kun je dit gaan doen.
Ik zou het ten strengste afraden daar de laad techniek voor NIMH heel anders is als voor Lipo.

Mvg Roy
PS Waarom kan jou lader dit niet aan?

Laad vraag:

Kan je een Turnigy Nano-Tech 1S lipo opladen op de NiMH stand? Ik heb op mijn Imax lader geen 1S laadstand.

Laad vraag:

Kan je een Turnigy Nano-Tech 1S lipo opladen op de NiMH stand? Ik heb op mijn Imax lader geen 1S laadstand.

Je hebt wel een 2S en hoger stand?

Vergeet niet dat je een 1S lipo niet hoeft te balanceren (om logische redenen) dus als je je lader in de balance functie hebt staan, is het vrij logisch dat je daar geen 1S tussen hebt zitten.

Heren, even een vraag m.b.t. de 1/12 klasse bij RcParadise. Ik heb vernomen dat er misschien een 13,5turns blinky klasse gaat komen. Nu heb ik nog niet kunnen testen bij RcParadise met m'n 1/12 maar wil ik graag weten wat men hier van vind!

Ben.
Ik heb woensdag met zowel 10.5 als 13.5 Blinky gereden, en met 10.5 reed ik dezelfde tijden als een week eerder met 13.5 BOOSTED.
We reden met meerdere 10.5 blinky's in de rondte, maar dit gaat voor deze toch wel kleine baan, net even te hard. 13.5T blinky is voor iedereen te behappen, en gezien er ook meteen 2 1/12 auto's verkocht werden (mede door het strakke rijden van Robert K, en mij natuurlijk 8) ), denk ik dat het de goeie weg is om te gaan.

Mijn snelste ronde met 13.5T boosted en 10.5 Blinky, was 8.5s
Mijn snelste ronde met 13.5T blinky, was 8.9s (roll-out 70mm met LRP-X20)

dus wat mij betreft, wordt het 13.5T blinky.

Back