Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Rolf92, 24 sep 2011.

1. Unusual RC

Unusual RC

Lid geworden:
    19 mei 2004
    Helaas zit ik niet achter mijn PC, maar wat je moet doen is het volgende:

Download de quick start guide van de je wagen (je hebt er één bij de auto gekregen) en ga naar de exploded views van de onderdelen die je wilt vervangen.
    Voor iedere auto staan de afwijkende onderdelen erop. Volgens mij zijn tenminste de voorste draagarmen anders.

Ik heb idd banden voor de Slash 4x4 op mijn Mojave/Fury's zitten, passen perfect.

Overigens kun je voor dit soort vragen prima terecht op het ArrmaForum.com
    Daar veel meer activiteit en mensen om je met dit soort vragen te helpen ;)

2. J. Dinkelman

J. Dinkelman

Lid geworden:
    18 jul 2015
    Ik had de onderdelenlijsten al vergeleken. De verschillen zitten in de draagarmen en dogbones. Dit zal voornamelijk te maken hebben met de spoorbreedte die bij de Mojave en Fury wat groter zal zijn.

De directe omgeving van het wiel is gelijk. Om te kijken hoe het een en ander uit zou komen heb ik een achterwiel vóór gemonteerd en dit liep alleen een beetje aan bij maximale stuuruitslag. Dit zal geen probleem zijn bij SC wielen die aan de binnenkant 3" zijn ipv 2". De buitendiameter van 110mm komt ook nergens mee in conflict.

3. Unusual RC

Unusual RC

Lid geworden:
    19 mei 2004
    Dan is het vanwege de andere wielomtrek alleen nog gearing aanpassen. Anders wordt wellicht je BLX motor te warm (en/of je ESC)

Chassis en gearbox zijn allen gelijk

4. J. Dinkelman

J. Dinkelman

Lid geworden:
    18 jul 2015
    Ik had de spur en pinion van de Fury al genoteerd

Unusual RC vindt dit leuk.
  5. J. Dinkelman

J. Dinkelman

Lid geworden:
    18 jul 2015
    Ik heb de 87t spur en de wielen + banden binnen. Ik wacht alleen nog op de 18t pinion. De 22t (Raider) pinion past wel i.c.m. de 87t (Fury) pinion maar optimaal zal het niet zijn al zal het wel een verschil maken dat ik met een 23 turns Tamiya motor rij i.p.v. de Arrma 15 turns. Op de verharde weg voelt het prima aan, morgen off road testen.

Ik vind de wielen wel goed staan maar, zeker zonder de "Batwing".

Laatst bewerkt: 5 sep 2015
  6. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Ziet er zeker stoer uit. Vooral zonder de spoiler!

7. Unusual RC

Unusual RC

Lid geworden:
    19 mei 2004
    Vet! Louise wielen? Post ook op het Arrmaforum.com
    Mensen smullen daar van dit soort foto's ;)

8. J. Dinkelman

J. Dinkelman

Lid geworden:
    18 jul 2015
    Ja, kant en klare Louise Maglevs. Ik zal de foto's ook wel op het Arrma forum plaatsen.

Ik heb vanochtend gereden op een baan waar ik met de originele banden helemaal nergens was. De short course banden hebben de auto compleet getransformeerd. Ineens was de auto perfect over alle hobbels de controleren. Het verschil in tractie kan ik nog niet echt vergelijken aangezien de baan waar ik rij nu een stuk vochtiger was maar het voelt echt perfect.

Ik hoop wel dat de kleinere pinion snel binnen komt. Op het rechte eind trok hij er wel redelijk doorheen maar ik had op de hellingen graag wat meer koppel.

9. Cornelis

Cornelis

Lid geworden:
    23 sep 2015
    Goedenavond allen,

Sinds zo'n 2 jaar kom ik regelmatig op dit informatieve forum. Als klein ventje vond ik al dat afstandbestuurbare spul al prachtig, maar ben als kind nooit verder gekomen dan een Nyko buggy (die snel te ziele was).

Zo'n 2 jaar geleden kwam ik onverwacht weer in aanraking met RC en ben er sindsdien mee bezig ^_^

In aanvulling op mijn vliegtuigjes en helicopters, heb ik zaterdag een Arrma Kraton Monster Truggy (geupdate model, vers uit de doos) gehaald bij PK Racing in Dordrecht. Zat er al een jaartje op te kwijlen. Heb daarna bijna elke dag één 4s 5400mah 45C lipo gereden. Aangezien dit mijn eerste "echte" RC auto is, begin ik voorzichtig ; ]

Wat een geweldig ding is het! Heerlijk vlot, stuurt lekker, powersliden e.d. Ben er zeer blij mee!

Totdat...

Vanavond na 2 uur lang in de file, was ik toe aan wat ontspanning en pakte de Kraton voor een rondje over wat braakliggend terrein. Drie bochtjes en 40 seconden later reageerde hij niet meer op input en begon heftig te roken! :'(

Volgens mij is de ESC afgefikt. Ruik zo'n onvervalst verschroeit elektro luchtje. De lipo is er ook niet best aan toe... De Deans Connector is er vanaf gesmolten.

Helaas is PK Racing gelsoten vanavond. Ga hen morgen gelijk bellen. Lees op internet dat Arrma netjes omgaat met dit soort zaken (Post# 1719 - http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=199862&page=192). Hopelijk lossen ze dit ook netjes op.

Iemand hier ervaring met dit soort geintjes?

10. J. Dinkelman

J. Dinkelman

Lid geworden:
    18 jul 2015
    Hallo Cornelis,

Erg vervelend maar ik verwacht wel dat dit opgelost wordt.

Het schijnt dat van de 1/8 modellen de elektronica recentelijk een update gekregen heeft i.v.m. de betrouwbaarheid. Misschien dat de jouwe van vóór de update was.

11. J. Dinkelman

J. Dinkelman

Lid geworden:
    18 jul 2015
    Bij mijn Raider is het asje van de servo saver gebroken. Ironisch gezien één van de weinige metalen onderdelen in de constructie. Volgens de handleiding zou deze inbegrepen moeten zijn in setje AR340079. Dit is echter niet het geval. De assen zaten wel in AR340002 maar deze is vervangen door AR340079 + ar340004 die samen aanzienlijk duurder zijn. AR340004 wordt in mijn handleiding niet eens genoemd en is ook nog niet uitgeleverd. Mijn Raider is van dit jaar en handleiding komt overeen met de laatste versie op de site van Arrma.

Toen ik nieuwe steekassen nodig had, was het me ook al opgevallen dat het oude nummer completer (incl. dogbones) en goedkoper was. Dit onderdelenbeleid kan op weinig sympathie van mijn kant rekenen.

Ik ben me aan het oriënteren op een 2e offroad auto maar dit merk is van mijn shortlist af en ik zal wat voorzichtiger met mijn Raider omspringen.

12. Unusual RC

Unusual RC

Lid geworden:
    19 mei 2004
    Dat asje is van aluminium.
    Inderdaad is dat mij ook opgevallen van die reserve onderdelen.

Nu is dat op misschien traxxas na bij ieder merk wel een probleem

13. Cornelis

Cornelis

Lid geworden:
    23 sep 2015
    @ J. Dinkelman

Ik heb het nieuwe geupdate model (was net binnen), voorzien van de (kennelijk niet zo veel) verbeterde ESC :confused:

Vanmiddag even telefonisch contact gehad met de winkel. Die gaan het oppakken. Zal de auto eind van de week terugbrengen. Hopelijk wordt het netjes (en een beetje snel) opgelost. Zal aardig balen als ik een paar weken moet wachten, na slecht 5 ritjes. Spul is duur zat :(

Iig geen spijt dat ik hem toch maar lokaal heb gekocht ipv de goedkoopste tent online. Ik laat weten hoe het verder verloopt ;)

Was van plan binnenkort de Typhon er bij te nemen (en misschien nog een klein model). Wacht voorlopig eerst maar even af hoe dit allemaal uitpakt... Die Raider (XL?) van jou is trouwens ook een gaaf ding! :D

14. J. Dinkelman

J. Dinkelman

Lid geworden:
    18 jul 2015
    Gewone raider maar met short course wielen en geamputeerde vleugel.

15. mariov123

mariov123

Lid geworden:
    9 aug 2014
    De 2de servo van de Typhon heeft het ook begeven.
    Doet niets meer .. de tandwielen zijn goed maar verder is die dood.
    Terug gestuurd naar Belgie en nu maar weer afwachten.

16. Unusual RC

Unusual RC

Lid geworden:
    19 mei 2004
    Bij de 1/10 servo is het regelmatig het elektronische circuit welke defect is...of de BEC van de ESC die het begeven heeft. Maar de motor doet het nog?

Ik hoor niet heel vaak klachten over de 1/8 servo's trouwens.

17. mariov123

mariov123

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Dit is de 2de van mij die het begeven heeft.

18. mariov123

mariov123

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Maar wederom is de service van Arrma weer prefect.
    Een nieuwe servo is al weer onderweg naar mij.
    Toppie....
    We willen er nog graag een truggy bij kopen.
    Maar alleen voor de service en erg goede garantie die ze geven.
    Kopen we er misschien wel een Arrma Kraton bij.

Laatst bewerkt: 28 sep 2015
  19. Cornelis

Cornelis

Lid geworden:
    23 sep 2015
    Heb zaterdagmorgen mijn Kraton terug gebracht naar de RC boer.

Na contact met de leverancier moet donderdag een vervangende ESC arriveren.

Als het meezit, ben ik komend weekend dus alweer aan het crossen :D

mariov123 vindt dit leuk.
  20. mariov123

mariov123

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Vandaag de nieuwe servo ontvangen van Arrma.
    En zit inmiddels ook alweer in de Typhon.
    En loopt weer als een zonnetje.

Deel Deze Pagina