Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Rolf92, 24 sep 2011.

1. Rednas_N

Rednas_N

Lid geworden:
    3 mei 2012
    Bedankt voor je tips, het is inderdaad GKA Custom RC parts waar ik ook contact mee heb / probeer te krijgen. Aan het begin had ik wel regelmatig contact maar het wordt steeds minder, ze hebben het waarschijnlijk druk met andere dingen. Via hun probeer ik dus ook al de onderdelen binnen te krijgen. Wat betreft de olie, ik lees daar heel veel verschillende dingen over. De ene gebruikt hele dikke olie terwijl de ander weer hele dunne olie gebruikt. Ik ga hier nog even wat onderzoek naar doen.

Voor nu even wachten totdat ik de aluminium onderdelen besteld heb / kan bestellen, vervolgens bestel ik de rest wel.

2. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Je kunt natuurlijk heel veel gaan uittesten en proberen.
    Misschien heb je hier iets aan. Als je de basis olie dikte weet kun je aan de hand hiervan misschien een beter inzicht krijgen.

Tomberland vindt dit leuk.
  3. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Laatst bewerkt: 14 nov 2016
  4. Rednas_N

Rednas_N

Lid geworden:
    3 mei 2012
  5. Unusual RC

Unusual RC

Lid geworden:
    19 mei 2004
    Tomberland vindt dit leuk.
  6. Jackske

Jackske

Lid geworden:
    15 nov 2016
    Hey iedereen,
    Wilde al een even een nieuwe hobby,en rc-auto's interesseerde me al een tijdje.
    Dus op voorhand genoeg informatie gezocht over het hoe en wat van rc,en vooral hier veel gevonden.
    Een maandje geleden tot aankoop overgegaan van een arrma typhon en tot hiertoe tevreden van.
    Man dat ga vooruit,en dan nog maar op een 4s batterij,zeker voldoende vooral in het begin,moet vooral nog leren rijden en sturen,vooral het sturen is wennen.

Nu heb ik wel een paar vraagjes over denkelijk probleempjes die ik heb.
    De achterwielen zit nogal speling op,is dit iets waar je dit kan minderen of aandraaien ,of is de lager er al aan?
    Dan de stand van de voorwielen,als ik naar ene kant draai komen de wielen terug recht,maar dan naar de andere kant,komen de wielen niet helemaal recht terug. Heb dit al geprobeerd om met de zender bij te stellen,maar lblijft hetzelfde. In een andere winkel(dan waar ik hem gekocht heb) zeiden ze dat dit meer voorkomt met de standaard servo's die in rtr auto's zitten. Is dat zo of scheelt er iets met de servo. Ook als ik stuur zit er beweging op de hele servo,is dat normaal?

Enig wat ik tot hiertoe aan brokken had is een achterste schokdemper waar het pennetje van scheef stond,terug recht gewrongen,maar gelijk wel nieuwe besteld. En dan nieuw pennetje bestellen om de schokdemper eens proberen te herstellen.
    Enkel de veren mogen wel wat harder zijn vind ik...

Heb nog wel wat vragen erover,maar niet alles ineens he :)

Haja,vandaag een hpi q32 aangeschaft en al gelijk wat gefine tuned:D

7. Jackske

Jackske

Lid geworden:
    15 nov 2016
    Niemand een antwoord?

Dat van de speling op de achterste wielen heb ik al gevonden.
    Langs ene kant is het achterste wheel axle wss uitgesleten door het zand waarschijnlijk,en dat na amper 4keer gereden te hebben,is dat normaal?

8. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Van het probleem sturen, komt dit ook voor als je je auto van de grond houd en dan stuurt? Zo nee, andere servo benodigd of gewoon doorrijden en er geen acht op geven.

9. Jackske

Jackske

Lid geworden:
    15 nov 2016
    Net even geprobeerd,en als de auto van de grond is,heeft die het niet.
    Dus je bedoeld dan zeker dan ik er verder geen rekening mee moet houden?

Maar als die op de grond staat moet die toch ook recht komen,denk ik dan toch...

10. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Kijk als je auto op de grond staat, heeft hij meer wrijving. Dus terugsturen gaat moeilijker en je servo gaat dat net wat te ver. Wanneer je een sterkere servo neemt is dat niet zo.

Wanneer je rijd zal je servo dus minder kracht hoeven te geven om die banden recht te zetten, heel simpel eigenlijk

11. Jackske

Jackske

Lid geworden:
    15 nov 2016
    Ok,dan hoef ik mij daar verder geen zorgen over te maken.

En de speling op mijn wheel axle is dat normaal dat dat zo vlug gebeurd?
    Ik heb elke keer wel goed proper gemaakt na het rijden met de perslucht.

12. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Wat houd dat in speling wheel axle, uiteinde as? Foto?

13. Jackske

Jackske

Lid geworden:
    15 nov 2016
    Als ik aan dat rode boutje trek waar het wiel op komt(meenemer noemen julie dat denk ik) zit er speling/beweging op tussen het rollement en het wheel axle.
    Klein beetje,maar als het wiel er op staat,beweegt het wiel heel hard,en waarschijnlijk omdat de omvang dan groter is. En kan me voorstellen dat dat zeker niet goed is. Dat het tijdens het rijden veel krachten opkomen en dat die plaats dus nu een zwak punt is voor het wiel en misschien nog iets anders ook dat zou kunnen breken.

Bijgevoegde bestanden:

14. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Moet het aan lager of aan de links liggen. Kijk overal goed. Nu is speling altijd wel aanwezig ik weet niet hoeveel natuurlijk bij jou is

15. Jackske

Jackske

Lid geworden:
    15 nov 2016
    De andere wielen hebben geen speling dus het moet ergens aan liggen.
    De lagers denk ik persoonlijk niet.
    Wat bedoel je met links?

16. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Links zijn stangen die tussen de hub en de achterdiff zitten. Die stang kan los zitten

17. Jackske

Jackske

Lid geworden:
    15 nov 2016
    Er zit nog één stang en dat is diegene die de acterwielen laat draaien,en daar zit zoiezo speling op,omdat het mee moet veren natuurlijk. En anders bedoel je misschien nog iets anders?

18. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Ja de camber links. Dat zijn metalen stangen die aan uiteinde plastic kogels hebben. Kan helaas niet foto sturen lukt niet maar google eens op suspension link of camber link en dan een rc merk.

Trouwens, deze namen staan vaak allemaal in je intstructieboekje, zijn gewoon basisdingen.

19. Jackske

Jackske

Lid geworden:
    15 nov 2016
    Heb juist opgezocht maar die stangen draaien op metalen kogels bij de typhon.
    En daar zit inderdaad speling op,omdat het op de kogels moet draaien.
    Daar ligt het zeker niet aan.

20. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Nuja, als er echt speling is dan moet je echt alles stuk voor stuk langsgaan. Heel simpel. De duwt dat wiel heen en weer, kijkt en kijkt en concludeerd. Niks bijzonders? Gewoon rijden met die hap

Deel Deze Pagina