het bloed blijft toch stromen dus we gaan weer aan de gang

Ja ik ben weer bevangen door het bouwen van vliegtuigen en dan wel peanut .
dus gelijk even een vraag de dikte van de rubbermotor in een peanut hoe dik is deze ?
Aangezien ik geen info meer heb moet ik alles opnieuw uitvissen wie help mijj aan deze info?
dus de dikte van het rubber wat ik moet kopen

Dat ligt aan hele berg factoren.

Gewicht, prop grote, vleugelbelasting enzovoort.

Het grote nadeel is, dat je eigenlijk geen rubber op verschillende maten kan kopen. Hoe lossen anderen dit dan op. Veel indoor vliegers, met name de mensen die al jaren vliegen hebben een rubbersnijder. Vaak kopen we dan 4 of 5 mm breed rubber en snijden dat dan naar de gewenste breedte.

Rubbersnijders zijn best duur, aangezien ze heel precies kunnen werken. Dus om met die investering te beginnen is niet geen aanrader nog.

Dat ligt aan hele berg factoren.

Gewicht, prop grote, vleugelbelasting enzovoort.

Het grote nadeel is, dat je eigenlijk geen rubber op verschillende maten kan kopen. Hoe lossen anderen dit dan op. Veel indoor vliegers, met name de mensen die al jaren vliegen hebben een rubbersnijder. Vaak kopen we dan 4 of 5 mm breed rubber en snijden dat dan naar de gewenste breedte.

Rubbersnijders zijn best duur, aangezien ze heel precies kunnen werken. Dus om met die investering te beginnen is niet geen aanrader nog.
Dank je Bernard nee ik ga geen rubbersnijder kopen ga ik gewoon eerst eens wat proberen met std breedte

En met rubber snijden kunnen we, de community, wel helpen.

Ik zou dat zelf echt moeten plannen, komende 6 weken zijn hele belangrijke weken voor het bedrijf waar ik werk...

Heerlijk eindelijk rust in mijn hoofd dus kan weer wat bouwen . En ja die verdunde uhu hart geeft extra ruimte in je hoofd

16375711375645237826846137017445.jpg

Heerlijk eindelijk rust in mijn hoofd dus kan weer wat bouwen . En ja die verdunde uhu hart geeft extra ruimte in je hoofd

Bekijk bijlage 467575
Dat wil een snuifje aceton ook wel doen...

Maar het begin is er...

De diagonalen welke afmeting ga je die houtjes geven? De liggers en dwarsliggers zijn denk 1.5 bij 1.5mm. Ik zou dan bijvoorbeeld de diagonalen 1 bij 1.5 doen. Scheelt iets gewicht en toch stevig

Ik heb die iets dunner maar geen 1 mm . Ik weet het gewicht maar sterkte is voor mij eerst.

Iets dunner is prima ja. Heb je een streefgewicht? Of is t meer gewoon bouwen en maar kijken.

Mocht je overigens nog materialen tekort komen, laat t dan weten. Wie weet heb ik t nog of anders bij de NLC.

Grappig beinvloed je daar niet de lijm sterkte mee, ziet er wel heel handig uit.

UHU hart verdunnen is bij de soort kleine modellen gewoon de weg te gaan. Niet te dun natuurlijk. De aceton verdampt en de lijm geeft een mooie verbinding. Wat wel het allerbelangrijkste is de passing van je onderdelen. Je moet de lijm niet gebruiken als vuller. Dus alle onderdelen strak op elkaar en dan lijmen. Dan komt het helemaal goed..

Back