TIMBERWOLF
Forum veteraan
mooie boot en oude radio
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
In de fortuining op het achterschip en ook op het voorschip zitten een aantal gaten volgens de oorspronkelijke tekeningen van de Veer. Mogelijk zijn dat een soort schietgaten. Ook op de tekeningen van Hoving en de Weerdt zijn die aangebracht. Of komen die nog? Je kunt er nu nog goed bij.
Constant
Kijk eens op Facebook https://www.facebook.com/VriendenVanDeWillemBarentsz/Overigens vind ik het vreemd dat ik niets meer kan vinden op de website van het schip. Het lijkt wel of ze gestopt zijn? Ik heb gevraagd naar recente foto's over de bouw, maar kreeg nooit antwoord.
Kleur blijft lastig.Originele afbeeldingen uit reisverslagen waren met houtskool of potlood (als men die al had) getekend, en schilderen met kleur deed men op een reis niet of vrijwel niet denk ik.Ik schrok van de vele kleuren die de replica nu heeft. Het komt me zo onwerkelijk over, en de weinige afbeeldingen uit die tijd laten nauwelijks iets van kleuren zien.
Constant, met alle respect voor je kennis en kunde op divers gebied: ik schrijf niet voor niets: uiteraard sta ik open voor andere gezichtspunten.Maar iedereen heeft recht op zijn eigen meningen.