Het grote FPV (First person view) draadje.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ramsus42, 4 nov 2009.

1. lowietje

lowietje

Lid geworden:
    23 aug 2006
    Welk schermpje was dit precies?Kun je even de link plaatsen?

2. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    7" TFT LCD Color Car Rearview Headrest Monitor DVD VCR | eBay

Deze was dat. Een heel net schermpje, en gelukkig geen enkele rotte pixel.
    Op et eerste gezicht iedere cent waard, veel beter dan mijn 10 jaar oude TV schermpje.
    Met deze heb ik het idee dat je werkelijk nog wat gaat kunnen zien in daglicht. :p

3. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Dat kun je allemaal gebruiken frank .
    Maar omdat soms alleen al een goed beeld krijgen wat lastig is wil je niet nog meer dingen meeslepen in het begin .
    Minder is zeker in het begin meer .
    Later kun je beginnen met toevoegen van extra's.
    En de beste giro ben jezelf ,doordat je zelf ziet wat het tuigje doet houd je hem sneller recht dan vliegen op zicht .

Groeten Wiebe.

4. HBFP NL

HBFP NL Guest

5. TtnmsTheDust

TtnmsTheDust

Lid geworden:
    12 jul 2011
    Eerste fpv vlucht

Zo, deze middag ben ik (misschien iets te;)) creatief geweest met het intussen allom bekende 7 inch ebay scherm, een oude motor helm, karton en vooral heel veel tape. Daar kwam dan mijn fpv helm uit. Het idee komt van een foto die hier al een paar keer voorbijgekomen is.

Het komt erop neer dar het scherm met karton en plakband aan de helm bevestigd is en daarbovenop zit dan de ontvanger met een lipo voor de voeding.

Even de easystar in de keuken gelegd en naar het einde van mijn tuin gestapt (ongeveer 130m) en het beeld was nog nagenoeg perfect.

Het was dan ongeveer 19 uur en het was hier net schitterend weer dus ik moest wel naar mijn vliegplek om alles te testen en dan eindelijk mijn eerste fpv-vlucht te maken.

Nog even op google earth gekeken hoe de omgeving er van boven uitziet en dan vertrokken, eerst een paar 'gewone' vluchtjes gemaakt en de ez nog wat getrimd zodat hij met de sticks los te laten ongeveer recht vloog. Ik zette dus de helm op, neem de ez op, gas op ongeveer drie vierde en hop, ik vloog fpv:p. Wat een geweldig gevoel, zien zoals een vogel. Ik moet eerlijk zeggen, dat het veel makkelijker ging dan ik gedacht had. Navigatie was geen enkel probleem en storing viel ook nog wel mee. Nu ja, ik ben ook maar een 300m ver geweest. Waar ik wel last van had was dat als ik iets meer gas gaf de camera begon te trillen, maar dat is waarschijnlijk om dat de pod enkel met elastieken vast zit.

Zo dus ongeveer 10 min rondgevlogen en dan geland. Lipo maar even verwisselen en terug de lucht in. Dat ging terug goed, maar bij de derde vlucht ging het mis. Ik wou wat verder vliegen rond een boom die op ongeveer 250m van mij stond maar plots valt mijn rc verbinding weg. De neus recht naar beneden maar tijdens het vallen draait de easystar terug naar mij en is de verbinding terug, ik kan nog een gecontroleerde crash maken. Zo, dat was even schrikken:(, hoe kan dat nu? Ik zet de helm van mijn hoofd en ja hoor, de antenne van mijn (35mhz) zender is niet uitgeschoven. Dom, dom, dom. Ik ga het vliegtuig zoeken, gelukkig was het neergestort in net gezaaid gras en niet in de veel hoger gegroeide mais, en de schade viel goed mee. De ez leeft nog volledig en ligt gewoon op zijn buik, de piepschuimen pod met camera is in twee gebroken maar alles werkt nog.

Het enige wat ik dus moet lijmen is de pod. En de volgende keer beter opletten en de antenne uitschuiven.

Dus, moraal van het verhaal, sinds vandaag mag ik mijzelf ook trots fpv piloot noemen.:)

Groepsfoto.

Mvg;

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    gefeliciteerd!!!

Leuk verhaal.
    Wel vervelend, je zult maar moeilijk van deze verslaving af komen :,)

Veel plezier ermee!!

Frank

7. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Mooi verhaal, met foto's :cool: .
    Ben benieuwd naar het vervolg ;) .

8. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Haha, mooi hoor ! Ik hou er wel van, je plan trekken met het weinige dat je hebt. Veel plezier nog met het fpv !! Het is een schitterende verslaving :)

9. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    hah geweldig verhaal :)

Veel plezier ;)

10. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Cool! Idd, erg leuk verhaal.
    Enigste probleem dat zo direct in mij op komt is dat je die helm nu erg moeilijk op en af kunt zetten. Gaat er wat fout tijdens vlucht ( en zeker binnen een straal van 300meter) dan kun je niet zo snel je helm afzetten, en de kist verder op zicht vliegen ( mits je even een spotter naast je hebt staan die hem aanwijst)

Ook vind ik het erg knap van je dat je al direct je eerste FPV vlucht maakt, volledig bouwend op een goede verbinding tussen jou video. Terwijl je het setje niet kent.

Respect hoor:p. Niet iedereen heeft die b*llen:rolleyes:

Dat betekend wat voor jou toekomstige filmpjes:)........Beetje ballen moet je idd hebben met het FPV vliegen:D

11. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    De meesten hebben toch ballen ?

12. Onedutch

Onedutch Guest

Ballen kosten knaken en tijd....

Mja, ben inmiddels aan mijn 2e quadcopter frame begonnen, eerste is niet erg stabiel meer. Dit komt door speeltuin schommels vliegen, tussen bomenrijen door, met de nodige crashes. Mja, met weinig vliegtijd op de sticks en een hoop ballen...

Vraagje, het 7" inch Ebay schermpje is ook onderweg naar mij. Kun je deze zondermeer aansluiten op een 3S lipo (Of is ecth een 4S nodig) ? Of moet er iets tussen, omvormtertje stabilisatortje tussen? Verder heb ik dan dus een omvormertje nodig van 3S lipo naar 5 Volt voor de 5.8 Ghz Video Ontvanger.

Groetjes Tukker Tom

13. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Die van mij doet het prima op 3s.

14. TtnmsTheDust

TtnmsTheDust

Lid geworden:
    12 jul 2011
    Bij mij ook op een 3s. Voor dat 'omvormertje' kun je een losse bec gebruiken. Heb je een foto van je quad met fpv spul erop?

15. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Schermpje werkt op 3S Lipo.
    Wat voor 5.8Ghz video ontvanger heb je dan? Degene die ik ken werken gewoon op 3S Lipo.

16. PH-SVV

PH-SVV

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Ter info: Schermpje werkt bij mij zelfs op een 2S lipo nog, voltage range van lcd is echt uitsteekbaar! 4S is waarschijnlijk teveel. Hou het gewoon op 3S, kan niet mis gaan ( tenzij je 'm verkeerd om aansluit natuurlijk :D )

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  17. Onedutch

Onedutch Guest

Hoi Allen,

Bedankt voor de vele en snelle reacties, ik wil dadelijk een bestelling plaatsen bij Hobby King. Ontvanger bij Hobby king werkt voorzover ik kan zien met 5 Volt, wellicht toch de moete nemen om een andere erbij te zoeken.
    De meeste werkzaamheden (en Foto's) van mijn Quad houdt ik bij op de project pagina van onze MakerSpace http://www.tkkrlab.nl/wiki/TermiatorUpgradeFrame

Bedankt allen alvast, het is overigens niet direct de bedoeling om FPV te gaan vliegen. Mijn hoofddoel is om te kijken wat mijn video camera ziet en opnames te maken.

Greetz Tukker Tom

18. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Die info op de site van Hobbyking klopt niet.
    Tenminste, ik neem aan dat je RC305 bedoeld. Deze werkt op een 3S lipo.

Zie ook deze site, dat is hetzelfde setje:
    Working voltage: DC 9- 13 volts- Current consumption: 120mAh

19. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Pas op! Ik heb drie RC305 ontvangers, twee zijn 5V en de derde is 12V, alledrie van verschillende leveranciers, je bent dus gewaarschuwd!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

20. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    :eek:
    Goed dat je het zegt!
    Lekker handig is dat... :rolleyes:

Deel Deze Pagina