Het grote FPV (First person view) draadje.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ramsus42, 4 nov 2009.

1. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Inderdaad Sven, Dit word sterk afgeraden.

Hier een voorbeeld:
    FPV - 2.4gHz interferance on Vimeo

Eergisteren een prachtige vlucht gevlogen in HD. Windstil weer, dus rocksolide beelden. Met de wide angle was het genieten :D
    Compilatie heb ik binnenkort af en zal ik posten.

Laatst bewerkt: 3 dec 2009
  2. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Hmm je hebt dus storing maar je RC verzuipt er niet van?
    Ik had het eigenlijk nog nooit live in actie gezien, 2x 2.4ghz systemen naast elkaar.
    Maar het is iig wel duidenlijk dat het niet lekker werkt. ;)

En hey, je vliegt in HD?
    Dat moet toch wel heel lekker vliegen zijn.
    Met wat voor resoluties ga je dan werken?
    Ik wacht je filmpje af, dat wil ik wel eens zien. :)

3. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Origineel 1080x720 met 60fps.
    Helaas is de video sterk achteruit gegaan vanwege de compressie.
    Tezijnertijd komt dit in orde.

Laatst bewerkt: 5 dec 2009
  4. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Zie onderschrift foor het filmpje.

Goed, de kleine is ook af:)

Mijn 1dollar ebay camera is binnen gekomen:D, deze gemodificeerd.
    Morgen als de accu's binnen zijn de maiden. as maandag komt mijn capturecard binnen, dus video's zullen hier te zien zijn:)

Laatst bewerkt: 11 dec 2009
  5. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Wat een ontzettend mooie beelden Remy!
    Dat zijn zonder twijfel toch wel de mooiste FPV beelden die ik tot nu toe en tegen gekomen.

En..echt maar 1 dollar?
    Verkoopt die shop ze nog? ;)

6. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Het cameratje hierboven heb ik uit een Dome camera gehaald.
    Je word er mee dood gegooid op Ebay
    Het is een Sony 1/3 CCD. 480tv lijnen. Vergelijkbaar met een KPC-VSN500NH.
    Gewonnen voor 1 dollar :D

Voor de duidelijkheid, Die beelden zijn met de Ez gemaakt, en niet met bovenstaande vliegtuigje.

Het leuke aan het cameratje is dat hij het savonds ontzettend goed doet. Het beeld word zwart wit, en er onstaat ineens een soort night vision. Super:).

7. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik vind die kleine echt cool, ben benieuwd hoe die het doet!;)

8. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Even kijken ofdat ik de videobeelden kan opnemen met de Aiptek.

Zoniet, dan alleen even een vlieg videotje.

Goed, nu hopen dat ik morgen mijn lipotjes krijg van rc-technics. Deze zijn besteld vóór 4uur. Via een envolop verzonden.

Tevens is er een capture card onderweg, dus ik zal binnenkort een korte video plaatsen met de on screen flight info in beeld:)

9. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Vandaag de maiden gemaakt.
    Het ging best aardig. Het zwaartepunt lag wat ver naar voor, maar na het schuiven van de accu was het probleem verholpen.

Het beetje wind wat er stond was helaas nog veel teveel om wat leuke beelden te maken. Ik heb een video, alleen is hij dus redelijk "misselijk makend"

Goed, Inmiddels bleef het felix zwevertje maar schreeuwen voor een camera op zijn rug. Dus het kleine fpv vliegtuigje even op de plank gelegt totdat het weer wat rustiger weer word.

Ik ben bezig met een video. Hier kun je goed zien dat hij erg wind gevoelig is.

Edit;

Ik krijg het maar niet voor elkaar om windows movie maker aan de praat te krijgen.
    Hij blijft maar een vierkantje met een kruisje geven.
    Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?

Tnx

10. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik gebruik zelf Corel Videostudio, die vreet alles. ;)

Speeld je filmpje wel gewoon af in een player, Remy?
    Dat kruisje kan 2 dingen betekenen, geen goede codec geinstalleerd, of het bestand is beschadigd.
    Of moviemaker moet nog een bestandsgrote limiet hebben, maar dat lijkt me wat achterhaald. ;)

Ik heb vandaag ook met een cameratje gevlogen, het is echter verre van FPV. ;)

En als ik dat zo eens zie, kan ik goed geloven dat je met veel wind kotsmissenlijk wordt met zon bril op. :lol:
    Mijn kleine 80cm spanne toestel kan er ook niet goed tegen, die zwalkt als een gek zoals je ziet..

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Ziet er leuk uit:)

De filmpjes spelen zich wel gewoon af in een player. Helaas kan ik ze ineens niet meer bewerken. Ook nieuw gemaakte filmpjes niet.
    Vreemd dat dat zo plots gebeurd.

Goed, hier nog even de beloofde filmpjes. Erg slechte kwaliteit, en om een of andere reden sterk gecomprimeerd.
    Er is prima mee te vliegen. Goed, duidelijk beeld, maar het is het niet waard om te delen.

Gk1DxwNhT0g[/media] - maiden met te veel wind.
    IXHjzVvtHUs[/media] - Maiden met veel te harde wind

12. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Edit;

Even de camera en videozender op de Felix gezet. ( op de foto staat de cam vast, deze kan nu pannen)
    Morgen even uit proberen.
    157g vliegklaar

En deze voltage buzzer voor het display:D

13. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    haha tsja, waarom ook niet, die buzzer is eigenlijk alles dat je nodig hebt tijdens het vliegen. ;)
    Vanaf de grond hoor ik die dingen nooit, maar voor een cam werkt dat prima.

Ziet er iig leuk uit. ;)

14. Kevin 3D

Kevin 3D

Lid geworden:
    1 sep 2009
    waar wordt deze camerea op aan gesloten en hoe kun je ze op je oc zetten

15. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  16. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Dat had ik al gelezen, maar een hele buddybox toestand vind ik ver gezocht en eigenlijk net zogoed geen zin hebben.
    Gewoon een maat die meekijkt en gewoon je zender afpakt vind ik eigenlijk goed zat wat dat betreft.
    Kijk liever naar het formaat kist dat ermee gevlogen wordt.
    Een lief parkflyertje maakt geen ruk uit, dat dwarreld op zijn gemak in een ruime minuut naar beneden,
    maar hang je zoiets in een pijlsnelle pylonracer dan helpen er geen 10 buddyboxen aan.

17. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Hier nog een snel in elkaar gefruntseld filmpje van wat materiaal dat ik op de computer van mijn vriendin had staan;):

Just a quick video with some chasing on Vimeo

Ik heb hem toch even geupload. Misschien wel leuk om even te zien.

18. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Ik vind dit een spannende bewering van de maker van het filmpje. De storingen in de beelden duiden namelijk op een niet vlakke voedingsspanning (de witte spikkeltjes, mogelijk veroorzaakt door de motor/regelaar) en de enorme fading zit toch echt aan de kant van de videozender of ontvanger (mogelijk veroorzaakt door het wegdraaien van de antenne). De ontvanger in het vliegtuig ontvangt namelijk signaal en zal hooguit gestoord worden door de videozender. Maar dat geeft niet dergelijke beelden. Als de storing vanaf de RC zender komt en stoort op de video-ontvanger, dan zou dat een constante storing moeten zijn. Kortom, dit gaat nergens over. :?

Desondanks is het niet verstandig om zowel video als RC-besturing op dezelfde frequentieband te hebben. ;) :teacher:

19. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Sleurhutje,

Ik ben het hiermee eens. Echter, is het gebruik van de RC op 2,4ghz deels verantwoordelijk voor het wegvallen van het beeld.

Ik heb dit gister ondervonden tijdens het FPV vliegen met mijn FOX. Er waren 2 personen aan het vliegen op 2,4ghz, waarna er voor mij nauwlijks meer te vliegen was. Het beeld viel om een of andere reden vaker weg dan wanneer ik alleen vlieg.
    Wanneer iedereen geland was kon ik rustig mijn gang gaan.

Deze week verwacht ik mijn Wolf K10. Hier komt de apparatuur van de Ez in, i.c.m met de camera van de fox.
    Zo kan ik mijn hd camera gebruiken voor wat opnames. Ik ga hiermee ook even vliegen met een 2,4ghz gebruiker. De resultaten zal ik hier posten.

Ik heb trouwens gister een korte video gemaakt met mijn fox. Hier kun je het wegvallen zien. Ik zal er vergelijkings materiaal bij zetten.
    Helaas zijn het vrij korte filmpjes.

Ik zie nu geen kans om het filmpje te uploaden.

20. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Goed,

Hier dan de erg korte filmpjes.
    Het eerste filmpje is opgenomen zonder( voor zover ik kon zien) 2,4ghz zenders.
    Het tweede filmpje vertoond al direct het wegvallen van het beeld, en vrij snel daarna geen beeld meer.
    Daarna weer gevlogen zonder dat er mensen op het veld stonden, alleen hier geen opnames van, omdat mijn vriendin het koud had;).
    Goed, het is nauwlijks te zien;

cTcyY2-Mxi8[/media] - Snertvliegen Cumules. FPV

6SVKTjcxX-s[/media] - Snertvliegen Cumules. Vergelijking met en zonder 2,4Ghz collega vliegers.

Ik wil hier niets bewijzen hoor, ik raad alleen sterk af om een 2,4ghz zender i.c.m met fpv te gebruiken.
    De filmpjes laten het helaas slecht zien wegens onvoldoende film materiaal.

Goed, eersgisteren is mijn Wolf k10 binnen gekomen. De helften tegen elkaar geplakt, en een liggertje erin.
    Vandaag eindelijk mijn RSSI voor elkaar gekregen. Op de chip van de ontvanger zit een RSSI pin. Deze geeft een kleine spanning af.
    De spanning gaat naar mijn OSD, welke er een digitaal signaal van maakt.
    Deze gecalibreert, dus staat er nu een waarde van 1% tot 10%. Volledige reikweidte 10% en word het signaal zwakker, dan loopt het percentage langzaam naar beneden. :D
    Tot nu toe zijn de tests veel belovend. Ik wil gebruik maken van het kleine cameratje op bovenstaande foto's. Deze zal op een 180 graden servo komen.
    Nu kan ik mijn Aiptek gebruiken om de video beelden (nu dus inc gps) op te nemen.
    Ik verwacht zaterdag nog wat spulletjes, en post het eind resultaat hier.

Goed, we zien wel :D

Deel Deze Pagina