Het grote FPV (First person view) draadje.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ramsus42, 4 nov 2009.

1. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Heb zojuist bericht gehad van de poolse knutselaar.
    Aardige meneer.

Nou, voor 84 euro inc verzenden kun je niet mopperen op het OSD iig.

2. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Dat heb je mooi goed:).

De OSD is ontwikkeld door meneer Remzibi zelf. Daarnaast hebben er meerdere mensen meegewerkt aan de OSD, en aan de software. Het mooie is dat al deze mensen actief zijn op rcgroups. Zit je dus met een probleem, dan word je direct geholpen, en vaak erg uitgebreid.
    Ik kreeg op een gegeven moment mijn OSD niet meer geprogrammeerd. Ik had van alles geprobeert, en werd aan alle kanten geholpen. Later bleek mijn OTI kabel stuk te zijn. Ik kreeg al een nieuwe toegestuurd voordat ik er om vroeg.

Nou hopen dat vandaag eindelijk eens mijn spullen binnen komen, dan kan ik mijn vleugel op bouwen. Ik zal wat foto's plaatsen.

3. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Sven, die SN777 is geen HD camera.
    Wil je een HD camera dan kom op zo'm camcorder modelltje. Die kleine cameratjes zijn allen geen HD.
    Pan en tilten gaat dus niet met een HD camera. Er zijn mensen al maanden lang druk met een verlengkabel om de camera zelf van de print te scheiden, zodat deze dus kan pan en tilten.
    Ik heb met mijn EZ puur panorame vluchten gemaakt, en wat achtervolgingen natuurlijk. ( Aiptek A-HD+ met wide angle)
    Met mijn vliegende vleugel hoop ik in wat meer omgevingen te kunnen vliegen, en wat gekkere dingen. ( Sony 1/3 CCD)
    Jammer dat de beelden bij het uploaden zo slecht zijn. De kwaliteit in de bril is echt 3 x beter met de sony 1/3 CCD

Over die 2 patch antennes; Zei gebruiken een diversity controller. Deze controller switcht razend snel tussen de antennes. Er zijn dus 2 antenne's 2 ontvangers, en een diversity controller voor nodig. Zo kun je 2 patch antenne's 2 kanten op richten, en de diversity zal tussen het sterkste signaal schakelen.
    Mensen zijn er helemaal wild van, al vind ik het niet alles.. ga dan voor een tracker als je het goed wilt doen:).

Over je bril.. tja dat is wat lastiger. Dan kom je met een standaard r-vision goggle wss niet weg. Je zult het dan in een skibril voor brildragende mensen moeten zetten.
    Anders kom je bij een Headplay, alleen moet je dan nog 9 van de 10 x een doek over je hoofd heen leggen.
    hoezo een mager resultaat met een skibril? De grote namen hebben dit ook gedaan..
    Het werkt fantastich! Als je moet bukken valt 9 van de 10 keer je bril van je kop omdat de bril zelf ook wat weegt, en er nog een kabel aan hangt.
    Die bril zit confortabel, er komt geen spat zonlicht binnen, en zit vast op je kop. Het werkt echt ontzettend goed!
    Maargoed, het is aan jou de vraag ofdat je je nieuwe brilletje wilt opofferen;).
    Het kost al genoeg geld, ervaar het dan ook op zijn best met wat je hebt.

Waar je het het ut beste kan halen is wat lastig te zeggen. Kijk op immersionrc.com en klik dan op retailers. Daar staat een lijstje met wat internetshops.
    Ik heb hobbywireless,rangevideo en nghobbies nu gehad, en ben over allen te spreken. De grootste bestelling bij hobbywireless gedaan..
    Ik heb gekeken waar ik het goedkoopste uit ben gekomen. De een vroeg meer voor een antenne dan de ander, waar de ander weer meer vroeg voor een ontvanger. Maak bij verschillende winkels je lijstje, en zie welke de goedkoopste is..

Ahgoed, zo zit ik in elkaar, maar ben dan ook een Hollander;)

verder klopt je lijstje, alleen vanwaar: "2ehands fotocamera model ofzo, vast niet zo heel duur." Om te recorder of wat? dat gaat je niet lukken met een fotocamera;)

Laatst bewerkt: 12 jan 2010
  4. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    ----

Laatst bewerkt: 12 jan 2010
  5. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
  6. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik had eigenlijk HQ moeten zeggen. ;)
    Die sony SN777 cam heeft veelmeer lijnen maar is natuurlijk geen 1080p of zelfs 720p.
    Maar maakt dat eigenlijk kwa resolutie wel uit, want de zender/ontvanger formatteerd dat toch naar eigen standaard?

Zon diversity ontvanger dacht ik al, maar ze staan allebij dezelfde kant op, dat vond ik vreemd.
    En inderdaad, een tracker zou denk ik nog het fijnste zijn, maar de vraag is of en wanneer Remzibi dat gaat implementeren.
    Straks doet hij dat met een v2 ontwerp van zijn OSD en zit ik vast. ;)

Ik dacht dat zon ding verplicht op een bepaalde afstand van je ogen moest zitten,
    en ook dat veraf brillelenzen mischien een puinzooi zouden maken van wat je ziet?
    Waar je zon ski bril nou vandaan zou moeten halen is nog een heel ander verhaal ook.
    Je staat er dan iig wel lekker op met een pandeksel en een grote ski bril op je bol. :lol:

Ik heb een winkeltje gezien die verzend alles voor 14 dollar, maar dat is dan niet verzekerd.
    Lijkt me eigenlijk linke soep, 600 dollar aan spul zomaar zonder tracking versturen.
    Verder nog wat shops gezien die ruim 350 euro durven vragen voor zon r-vision,
    of die alleen vreemde zenders hadden enzo.
    Ik zou graag ergens kopen waarvan ik weet dat het goed spul is.

Dat sloeg eigenlijk op het statiefje. ;)
    Het forum heeft de extra spaties opgevreten.

7. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    halo allemaal

jullie zijn lekker bezig
    zit met plezier alles door te lezen
    het fpv vliegen begint gelijk weer te kriebbelen

ps met UPS verzenden heb ik slechte ervaring

die geven dacht ik alles wat bij hun binnen komt
    door aan de douane
    dus dat je extra moet bij betalen,bij grotere bedragen

dus mischien even na vragen bij de shop waar je koopt

welke vervoerder ze gebruiken

rob

8. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    [mod]Graag NIET niet die discussie heren,

over verzenders, hoe wat en wie en de kosten en ervaringen zijn al andere discussies op het forum.
    graag dit draadje houden over het FPV vliegen.
    [/mod]

9. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Tsja, toch klopt het hoor Gerard. ;)
    Het is slimmer om een non US shop te zoeken voor zon grote aanschaf.
    20% belasting op 550 euro doet toch aardig zeer.

Kent er iemand nog een fijne bami shop die alle essentiële onderdelen aanbied?
    Europees kan natuurlijk ook, maar dan is het denk ik zoiso al duurder (wel meer dan 20% ook volgens mij),

10. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik heb er een gevonden maar ik vind de shop een beetje "dodgy".
    Er staat dat er binnen europa verzonden wordt, maar waar vandaan? :?

Zender: 500mw 2,4 Ghz Video TX- Airwaves- Fatshark comp. - €50.00 : FPV Systems Online Store, The Art of Video Piloting
    Ontvanger: 2,4 Ghz Video Reciever - Lawmate - €49.00 : FPV Systems Online Store, The Art of Video Piloting
    Camera: FPV191 - HR Day/ Night color CCD Camera (540TV lines) - €79.00 : FPV Systems Online Store, The Art of Video Piloting
    Antenne: 8 dBi 2.4 GHz Flat Patch Antenna - €39.00 : FPV Systems Online Store, The Art of Video Piloting

Inclusief verzenden zit je dan alweer aan de 541 euro voor die 4 dingen.
    Uit amerika kost exact hetzelfde spul bij elkaar 467 euro inclusief verzendkosten.
    Met douane kosten daarop is het iets van 25 euro goedkoper om bij die europese shop te kopen.
    Maar als het even kan koop ik liever zonder dikke belasting toeslag natuurlijk. ;)

11. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Sven,

Over de sn777; Het maakt niet veel uit inderdaad. Je ziet het liefste een mooie contrast tussen de hemel en de grond door je bril. Niet dat donker en licht opbouw. Komt bij dat de meeste brillen lang niet de kwaliteit weergeven wat je op hebt genomen, en dus op je computer afspeeld. Het is wat lastig te zeggen. De bril heeft 2 kleine schermpjes, waarop het er natuurlijk erg goed uit ziet, maar waarop je de details minder kan zien. Wanneer de computer het beeld uit rekt, word de kwaliteit slechter, maar de details beter. het beeld wat je door de bril ziet lijkt alsof je op de achterste rij in een bioscoop ziet.
    Als je voor een camera gaat, ga dan voor die SN777. Zijn formaat, maar kwaliteit is fantastisch Hij staat nog op mijn verlanglijstje.

Over die diversity, het kan zijn dat ze een 8Dbi patch, en een 14Dbi patch hebben gebruikt. Toch typish, want daar schaf je natuurlijk geen diversity controller voor aan. heb je een foto?

Inderdaad, misschien komt Remzibi wel met een v3<- boardje. Ik heb nu de v.1.1, daaronder zit nog een versie. Het komt op hetzelfde neer, alleen is hij nu wat gebruiksvriendelijker. Ah voor die prijs kun je het risico nemen. een tracker heb je nog laaaaang niet nodig:D

Die skibrillen voor brildragers zijn heel veel te vinden op marktplaats! Ik heb mijn brilletje bij de perry gekocht, omdat ik op marktplaats teveel brilskibrillen in de omgeving vond;).
    Hoe het verder zit met brildragende mensen weet ik eigenlijk niet. Ik heb mij hier verder niet in verdiept omdat ik zelf egen bril draag. Even rcgroups raadplegen.
    Ja ach, je staat wel voorschut, maar mensen die je zien staan je constant dingen te vragen en zijn dus vergeten dat je zo'n helm en een bril op hebt. Ze zijn al gefacineerd als je ze verteld dat je je vliegtuig vanuit de cockpit bestuurd;).
    Komt bij dat ik niet ieder modelbouwer nou zo fancy vind...:D
    Goed, je ziet hier het kastje tegen me knie aan hangen. Tevens kl*tend om het zonlicht te vermijden. waar-de-loos dus.

Ik heb nu een keer of 3 besteld bij hobbywireless, en ben echt heel erg over ze te spreken. via USPS krijg je een tracking nummer, en kunt hier heel de zending mee volgen. Ik hoor ook geen problemen over deze internetshop..Van niemand niet..
    tevens kun je beter overal wat vandaan halen. Zo is de kans op douane kosten nihiel, en heb je minder pijn ALS er een pakket kwijt is. Ahgoed, dan betaal je wel wat meer verzendkosten, maar de ene shop is zoals ik zei, goedkoper met sommige spullen dan een ander, dus compenseerd het:).
    Ik heb inmiddels een hoop fpv gerelateerde bestellingen gedaan, en zijn allen aangekomen:).

Gerard heeft gelijk, we moeten hier verder niet op in gaan, voordat andere mensen gaan vertellen hoe het met hun bestellingen zit.

(al vlieg ik 9 van de 10 keer alleen)

Laatst bewerkt: 13 jan 2010
  12. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Hier nog een leuke foto reportage;):

De Ez eerste keren FPV met een goedkoop intertoys cameratje. Zo kon ik mooi de eerste testvluchten doen, zonder het risico te lopen een dure camera de grond in te botsen.

13. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    En hier tijdens de eerste vluchten begin vorig jaar:

eerste landing, einde van het veld;):

14. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Oh het is het dus niet om de lijntjes te doen, maar om superieure contrast sturing?
    Dat viel mij ook al op idd, de goedkopere cams op youtube hadden allemaal een bijna gitzwarte grond omdat de lucht alles overheerste.
    Dus het is niet zo gruizig als dat ik voor mijn 42" TV ga zitten vanaf een meter afstand,
    met een FPV youtube filmpje op HQ resolutie?
    Als ik voor gaas ga, dan maar in een keer goed.
    Zon SN777 komt er dus wel, desnoods ben ik daar vast ook weer zo vanaf.
    Helaas geen foto, ik kan met ook niet herinneren waar ik dat nou ook alweer zag.
    Maar het was gewoon een plankje op een statief met 2 witte platen erop gebout.
    Hij vloog er met zijn quadcopter gewoon omheen ook nog zonder dat het bewoog,
    hoe dat kan snap ik ook niet want daarna blaasde die zo een kilometertje weg.
    Moah, het lijkt me toch wel een waardevolle upgrade hoor,
    vooral als je ziet wat die diversity dingen kosten. :eek:
    Goed idee, daar zullen er wel meer zijn die het met een bril moeten doen.
    Hier zit overgens zoiso een perrysport om de hoek, alleen ben ik bang voor "pro shop" prijzen. ;)
    Ach je hebt ook wel gelijk eigenlijk.
    Ik heb nog een leuk 7" scherm om aan mijn statief te hangen desnoods,
    kunnen ze zien waarom ik daar sta te mutsen als bob de bouwer met ADHD.
    Ja dat met zonlicht snap ik niet helemaal. Is die bril licht doorlatend ofzo voor meer contrast?
    Los kopen vind ik niet zo erg,
    als het uiteindelijk maar goedkoop blijft, dat je niet 100 euro verzendkosten kwijt bent ofzo.
    Waar zou jij de SN777 kopen? Hobbywireless is de enige die ik kan vinden,
    en die kost daar RUIM meer dan de 75euro die je eerder noemde.

Ik heb bij dit bedrijf al eens wat besteld, staat hier mischien een goede bril bij?
    China Wholesale Virtual Video Eyewear Display - Discount Wholesale LCD and Monitor - The World's Largest online Security CCTV Digital Electronics Marketplace from ineSun.com
    Let wel op, ik heb een 10 dollar coupon, EN verzenden is gratis.
    Het is alleen wel hongkong, dus is er wat mee, dan heb ik wel gedonder volgens mij.
    Douane laten je dan wel met rust volgens mij.

15. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Over die camera:

Het is denk ik een samenhang van het een en ander. Mijn Sony 1/3" 480 lijnen doet het fantastisch in mijn bril. Ik zie goed, scherp beeld, en wanneer ik in de zon kijk, zie ik de grond alsnog goed.
    Kijk ik het later terug op de computer dan ziet het er nou niet super uit.. ( goed, ik zal die beelden van de HD camera wel gewend zijn).
    Die camera kun je trouwens bij eerder genoemde hollander, Sander Sassen kopen. Hij is te vinden op rcgroups.com...O.a. hij is enorme inspiratie voor me...

Over die filmpjes, nee zeker niet. Het ziet er goed uit in de bril, op de tv eigenlijk wat waardeloos.....tenzei je een hd camera koopt dan..Dat ziet er superieur uit!

Tja over die diversity i.c.m met die patches zou ik het moeten zien..

Jawel, een tracker is absoluut een waardevolle upgrade, maar voor mij was dit pas latere zorg, en zou ik eerst al mijn handen vol hebben aan de Remzibi OSD.
    Die EZOSD zal tegen die tijd wel wat goedkoper zijn, dus maakt het elkaar niet zoveel.

Trouwens, Remzibi kennende, zal hij voor 95% zeker een tracker op basis van deze OSD maken. Ik geloof daar heilig in..Hij heeft nu al een auto pilot ontwikkeld op basis van deze OSD...

Inderdaad, alleen heb je dan wel weer een videospillter nodig, wil je een 7"scherm gebruiken..Deze heeft ook weer een voeding nodig. Ik heb nu een soort y-kabeltje in mijn helm zitten, alleen is dit nou niet alles...

"Ja dat met zonlicht snap ik niet helemaal. Is die bril licht doorlatend ofzo voor meer contrast?"
    ?...Nee joh, was de bril maar niet-lichtdoorlatend. Er zit wel zo'n leuk rubbertje bij om dat tegen te gaan, maar dat werkt voor geen meter..je wilt géén licht in de bril. Dat gaat je met die standaard r-vision goggle never nooit niet lukken.

Je hebt een brilletje met een resolutie van 640x 480 pixels nodig, met een visueel scherm van 80"..heel veel meer is het eigenlijk niet..

16. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Oh bedoelde je de cam washout die je krijgt als de zon inbeeld is?
    Ik dacht dat je bedoelde dat je niet direct in de zon mocht kijken met je bril,
    omdat je dan op een of andere manier je schermpjes opstookt.
    Ik dacht dat de voorkant van zon bril licht doorlatend was voor meer scherm contrast. :p

Ik zal die Sander Sassen (is dat zijn forum naam?) eens een PBtje sturen.
    Nu nog een RC groups leverancier voor een bril en een zender, dan ben ik er al bijna. :lol:

En zon tracker, ik weet niet of dat zon latere zorg is,
    maar je zegt dat het met een helm ook lukt, dus we zien wel. ;)
    Die oracle wordt het zoiso niet, dan heb je voor 400 dollar nog niet veel.
    Een goeie higain patch met tracker werkt volgens mij net zo goed, voor dollar of 150.

Voor zon extra schermpje hoeft je toch niet speciaal een splitter/amplefier te gebruiken?
    Zoals je zegt, een Y splittertje, wat is daar dan mis mee?

En er is zoveel te voeden dat ik denk ik net zo goed gewoon een lood accu kan neer plempen.
    Laders, bril, ontvanger, schermpje, eventueel ook nog een tracker.
    Dat wordt of 1 lood accu met regulators, of een zee aan lipos. ;)

Je noemt trouwens ook nog een autopiloot functie, heb je daar meer info over? ;)
    Ik meen wel gezien te hebben dat er iemand een veiligheidsfunctie had,
    waarbij zijn model een U-turn maakt als hij te ver weg vliegt.

Ik kwam trouwens nog een filmpje tegen:

Dode instrumentatie 1.4km van huis.
    Daarna ook nog eens 2km verderop de camera die eraf breekt.:eek:

Ik vind die variometer scrollers best mooi trouwens, zou Remzibi ooit zo gek worden? ;)
    Allemaal erg onnodig natuurlijk, maar toch geeft het een beetje het drone/jager gevoel.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    nee hoor, daar kan die bril wel tegen. Die zwarte "streep"voorop is wel een donker soort plastic. Hier zit een infarood sensor achter. Zo kun je de bril geloof ik aan en uit zetten met een afstandsbediening. Ik weet niet waarom deze functie erop zit. Misschien om de kinderen die achter in de auto een dvdtje kijken met de videobril wat te plagen..
    Iig heb ik er nooit een afstandbediening bij gekregen.

Zijn naam is Sander Sassen, zijn forum naam is Ssassen. Was hier ook bekend op het forum, maar nu niet meer. Ik ga daar verder niet op in, ik hoop anderen ook niet.

Zeker:) de een zweerd bij een diversity, de ander bij een tracker. Ik ga absoluut nog een keer voor zo'n tracker. ( wanneer ik weer wat modelbouw centjes vrij heb).

Ik gebruik zelf een Y-splitter. Deze in elkaar gesoldeert met 2 vrouwelijke jack plugjes. De bril gaat hier in, en eventueel een jack kabel die naar mijn aiptek gaat, die ik gebruik om op te nemen.
    Het signaal schijnt een stuk zwakker te zijn doordat hij gesplit is. Zo zou je minder goed beeld krijgen, en niet het scherpe beeld wat direct je bril in komt.
    Verdere beschrijvingen staan op rcgroups.
    Of hier een stukje, waar ze verder niet op ingaan:
    RV-Splitter 4-way Composite Video Distribution Amplifier [RV-splitter] : RangeVideo!, Wireless video solutions.
    Zoals ik al zei, gebruik ik het zelf zo'n y-kabeltje, alleen schijnt het niet alles te zijn.
    Vergelijkings materiaal heb ik nog niet. Ik wacht nog steeds totdat ik ergens zo'n splittertje in een dumpstore ofzo tegen kom;)

Voor mijn groundstation gebruik ik 1 lipo. Deze voed de ontvanger. De bril is voorzien van zijn eigen stroom. Dat is dat kastje wat tegen mijn knie aan hangt op de foto. Hier zit een lipo in, en laad je op met bijgeleverde lader.
    Als ik mijn gorundstation wil uitbreiden ga ik idd ook voor een lood accutje. Dit wanneer ik alles weer ga uitbreiden en verversen.

Voor die autopliot:
    Remzibi OSD (Poor Man's OSD) integration with ArduPilot - RC Groups

Een tracker zal de moeite ook wel niet meer zijn...

Trouwens, die osd die de meneer in bovenstaand filmpje gebruikt is een Eagle tree volgens mij (Edit; staat achterin het filmpje beschreven zie ik nu)

Sommige mensen zweren erbij, maar meer en deel zegt de OSD niet goed ontsoord is, en het dus gaat storen op alles wat in de buurt ligt.

Als er problemen op rcgroups worden gepost over reikweidte van de videozender of rc, dan ligt het 6 van de 10 keer aan de Eagle Tree, en 4 van de 10 keer aan slordige bedrading.

Het ziet er fancy uit, maar op een gegeven moment gaan al die gegevens je irriteren. Mijn beeld nu nu helemaal clean, met alleen de nodige gegevens:).
    Binnenkort een filmpje.

Trouwens, mooi voorbeeld van zo'n camera pod op bovenstaand filmpje:). "zie, ik zei het je toch!?" :D ;)

18. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Humor :lol:
    Ok, dan weet ik iig waar ik moet zoeken. ;)
    Ik ga het eerst eens bekijken met een 8dB patch antenne, desnoods op een petje.
    Maar ik weet bijna wel zeker dat ik voor de bijl ga zodra Remzibi ermee komt opdraven.
    Nog een maf idee, 2 ontvangers op 1 antenne?
    1 voor je bril, 1 voor wat er verder nog meekijkt. :lol:
    Is dat kastje niet irritant?
    Een kabeltje hangt er toch al aan je bril,
    kan net zo goed door naar een grote lipo/lood accu waar ontvanger ook van mee eet.
    Oh de Adurino alweer?
    Die kwam ik ook al tegen bij het zoeken naar autonoom vliegen. ;)
    Leuk dat dat samen kan werken met Remzibi zijn OSD.
    Waarom is een tracker de moeite nietmeer?
    Eagletree, het duurste van zijn soort en het deugd vaak niet?
    Dat vind ik wel humor, het laat ook zien dat prijs niet gelijk staat aan kwaliteit. ;)
    Hahah ja, dat was echt niet veel soeps.
    Kijk in een duik opzij en het hele zooitje vliegt eruit, niet best.
    Een pan servotje die met je rudder mee gaat is volgens mij al meer dan zat.

Mijn droom voor FPV vliegen is dit:

Een of andere actionman pop slopen ipv beertje, zorg dattie een beetje op je lijkt.
    Dan de kop eraf en camera op zn nek, armpjes uitvijlen tot ze soepel lopen,
    en dan ook zon leuk stuurtje of knuppeltje (knuppeltje makkelijker) fabriceren.
    Dan ben je pas echt aan het vliegen in FPV want je zit echt aan het stuur. ;)
    Leuke microlite floater met open cockpitje, iets wat lekker veel kan dragen.
    Dikke 1000mW 2.4Ghz zender en een koe van een accu, 2x 5000mAh saddlepacks ofzo.
    Om meer te halen desnoods je stuurzender antenne op de tracker monteren,
    en dan lekker in een luie tuinstoel een paar uur de omgeving 10km om je heen verkennen met een OSD om thuis te komen. ;)
    Zoiets daadwerkenlijk doen zal wel wat gemopper opleveren omdat het natuurlijk niet legaal is,
    maar het is wel een mooie droom, ofniet? :D

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Heb net bericht gehad van Remzibi,
    hij is voor deze OSD bezig aan een antenne tracker en een audiomodem, en een arduino base station.
    Dat houd in een antenne tracker (duh) en LCD telemetrie.
    Volop ontwikkelingen dus!

20. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ook een bericht gehad van sassen..

Deel Deze Pagina