Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Naah .. k ga voor de MW, maar volgens eCalc zal ik een flighttime van 5 min hebben .. hoe kan ik dit verbeteren ?

een 3300mAH 25/35 maar wil in werkelijkheid gaan vliegen met 3300mAH 20/30 maar deze stond er niet bij

Ligt er aan hoe zwaar het word maar meeste mensen met een 450 quad halen met 2200 normaal vliegen 9a10 minuten

Wil deze bouwen op een HK 650 Predator.
Zie toch van de turnigys motoren af.

Ik kan weinig over de E600 set vinden mbt reviews. Hoop dat het net zo goed is als de E300 van Dji.

Ik vlieg met mijn f440 12 minuten en dji stock motors, terwijl mijn zwager 15-17 minuten vliegt met de E300 set op een disco met standaart motoren en stevig doorvliegen.

iemand?

Zo als ik begrijp hoe kom ik aan die vliegtijd?
Antwoord is dan.
Controleer de verschillen.
Dat wil zeggen alle props motoren regelaars instellingen accus accu condities gewichten vliegstijlen omstandigheden temperaturen.
Dan moet de oorzaak naar boven komen.
Via dit forum kan dat wel maar vaak worden dan toch zaken over het hoofd gezien.;)

Oww zo slecht van mij [emoji26]. Was er echt vanuit gegaan dat ze met de module alleen de ontvanger bedoelde maar iniedergeval bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke even een gekke hexa setup om te fantaseren, maar zou dit werken?

s650 frame
multiwii pro
4000 mAH 3s 30c
Turnigy Multistar 4225-610Kv
Turnigy Plush 30amp

Thnx!

Hallo bart.

Dat frame zou ik dan niet nemen is niet echt sterk. Kan je beter voor een tarrot gaan;-)
De motoren zijn voor 4s volgends nij dus de 3s lipo gaat misschien niet wrrken. En als je dan zoiets wil ga dan gewoon voor de dji A2 of dji naza v2. Veel beter dan multiwi;-)

Je antwoord:P

Volt is de eenheid van spanning dus spreek liever over accu spanning.
Met een lagere accuspanning gaat er niets stuk maar je hebt wel minder vermogen.
In dit geval 25% lager maximum toerental en dat is heel wat.
Met grotere props kan dat gedeeltelijk weer gecompenseerd worden.;)

Ik denk dat ik toch maar de 9X neem ipv de 9XR een stuk makkelijker aangezien de modules allemaal backorder zijn en dat ga ik niet doen. En de 9X is dacht ik net zo goed?

Hoi,

Na een prettige brief van de belasting heb ik besloten toch een iets grote budget te maken. Dit is de setup die ik hier en daar met wat tips bij elkaar heb gesprokkeld:

Tarot fy680
dji nasa light gps
(1 of 2) LiPo 4000mAh 4S 30C
Sunnysky v3508 380kv
Plush 30amp
11"50 carbon props

Is dit iets ?

Ik hoor het wel :)

Hallo bart
14o3qbr.jpg

dit zijn de specs van de motoren, de eerste 3 zijn voor 4s is voor de 4s en de andere voor 5s..
volgends de specs kun je beter grotere prop nemen de dji 15" bijvoorbeeld.

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en wil mij bij deze voorstellen. Ik ben Matthijs, 15 jaar en ik woon in Rotterdam. Een tijdje geleden werd al mijn interesse gewekt om een quadcopter te bouwen. Ik had toen echter niet genoeg geld en heb ik het plan op zij gelegd. Echter lijkt mij het toch wel weer leuk om een multicopter te maken. Dus ik heb nu een nieuw plan gemaakt. Ik wil een hexacopter gaan bouwen om daarmee filmpjes op vakantie te maken. Om die reden moet die opvouwbaar zijn. De reden van een hexa i.p.v. een quad is simpel, een hexa heeft meer lift en kan dus een canon 550d meenemen. Een quad zou hiervoor meer moeite moeten doen en zou ik beter voor een gopro kunnen gaan. Echter heb ik die nog niet, en kan ik dus beter iets meer investeren in een hexa.

Ik heb al op diverse site's op internet gekeken voor de onderdelen. Ook heb ik zelf wat zitten zoeken. Ik heb tot nu toe echt de basis electronica;

Het frame; een zelfbouw aluminium frame

De Flightcontroler; DJI naza m lite+ gps
of weet er iemand anders een goedkoper adres?

De motoren;HK NTM 1000kv 400W
Deze geven denk ik wel genoeg trust voor mijn camera.

ESC's;HK 30A
Zijn deze goed? Of kan ik beter een andere nemen?

De accu;2x in serie 2s 5000mAh 20c

De zender;turnigy 9xr
Natuurlijk moet hier nog een ontvanger bij. Maar kan ik beter deze nemen of de 9x? Kwa prijs maakt het niet veel uit.

Volgens mij heb ik zo de belangrijkste dingen, er komen nog een paar dingen bij, maar die zoek ik nog bij elkaar.
Aangezien mijn vader over een paar maanden naar Boston moet wil hij het daar wel voor mij ophalen (ik heb een post adres van een collega van hem). Heeft iemand dit al een keer eerder gedaan?

Matthijs

Hallo matty ik zie dat -wat ik ook verkeerd las- als je een 9xr ook een module nodig hebt hiermee bedoelen ze een kasje achterin de zender. Ik zelf neem de 9x want bij de 9xr heb je dus nog een module ontvanger en accu nodig

Back