Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

en al weer een +1 voor daniel44, helemaal mee eens begin met een 450 qaud en ga dan pas groter aangezien je daar veel van leert en mee kan experimenteren. en dan ga je over tot de grote en heb je alles in 1 x perfect omdat je al veel geleerd hebt van je 450 quad. het is gewoon af te raden om te beginnen met een hex van jou omvang.... de meeste mensen gaan al niet zo groot omdat er zoveel bij komt kijken dan alleen ecal... ecal is trouwens theorie wat anders kan uitpakken in de praktijk.... en heb hier nog niet voor de hobby iemand gehoord die een 4kg+ quad vliegt.
ga gewoon eerst voor iets wat goedkoop is en ga daaruit groter kom je veel meer informatie en tegenslagen(ja die zijn er ook) tegen...

toen ik net begon met multirotors ben ik naar limburg gegaan omdat dat daar een meeting was en ik heb veel van geleerd en je kunt op een meeting zien hoe andere mensen hun quad hebben gebouwd en daar weer tips uit mee nemen,, 15 juni is er een meeting en niet heel ver van rotterdam af...

9de-mbf-multicopter-meeting-15-juni-soesterduinen

lees ook je zelf even in over de regels van modelbouwvliegen want deze gelden ook voor multirotors... (staat in me handtekening )

mvg patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, daar ben ik ook weer eens. De afgelopen weken was ik niet actief op het forum maar ik heb niet stil gezeten. Mijn bestelde spullen zijn binnengekomen en ik heb nog wat extra dingen besteld, o.a. bevestigingsmaterialen. Het solderen van connectors, waar ik eerst zo veel problemen mee had, is nu gelukt met een 100w soldeerbout. Wat een verschil is dat zeg! Alle connectors van de ESC's en de motoren zijn nu gesoldeerd en van krimpkous voorzien. Ook heb ik de ESC's aan het PCB vastgesoldeerd. Zie hier het resultaat (de gele sticker met pijl geeft de voorkant van de quad aan):
P1090901%20%28Large%29.JPG

Nu wil ik verder gaan met bouwen maar ik zit nog met een paar vragen wat betreft de indeling. Eerst dacht ik om het KK2.1.5 bord op het bovenste dek te monteren en daar ter bescherming nog een dek boven te monteren, zoals beschreven in dit bouwverslag van kammetje. Maar ik denk dat het ook goed mogelijk is om het KK bord op het onderste dek te monteren. Dit wil ik gaan doen met vier nylon boutjes en moertjes, met tussen het bord en het onderste dek nog dubbelzijdig klevende flight controller pads.
Het lijkt mij handig om het KK bord zodanig te monteren dat de richting van het scherm aan dezelfde kant zit als de aansluiting van de powerkabel van het powerboard. Zo dus:
P1090892%20%28Large%29.JPG

De lipo wil ik op het bovenste dek monteren met een Turnigy battery strap, ik dacht om dit in de lengterichting te doen. De powerkabel heb ik nog niet vastgesoldeerd op het powerboard, omdat ik eerst wilde kijken hoe het ongeveer uitkomt met lengte en hoe de kabel komt te hangen als de lipo er op is aangesloten. Dat zou dan zo iets moeten worden:
P1090897%20%28Large%29.JPG

Als ik het op deze manier doe, dan zou de connectie powerkabel-lipo via de zijkant/onderkant geleid kunnen worden. Wat ik mij nu afvraag: hoe lang moet die powerkabel dan worden? Ik las ergens 20cm, maar dat lijkt mij veel te lang. Kan iemand mij adviseren?

Hey

Je kk2 moet met het scherm naar voren en de knopjes naar achteren gemonteerd worden, anders snapt ie er niks meer van en zal je quad blijven crashen.

Accukabel tussen de 5 en 25 cm, gewoon kijken hoe ie komt te liggen als je m aan de accu hebt (zoals op de foto) en dan op maat knippen. Let op dat ie niet in je propellors kan komen!

Groeten

@markjuhh: bedankt!

@Rubaaa: voor de gewichtsverdeling zou dat wel beter zijn, de lipo zo laag mogelijk. Maar ik heb liever het kk2 bordje tussen de twee lagen in, dan is ie beter beschermd. De lipo bovenop lijkt mij ook handiger bij het wisselen.

Hallo,

Ik krijg deze week mijn laatste spullen voor mijn quadcopter nu zie ik dat er in de turnigy 9x een accu moet ipv batteryen welke soort accu moet erin? Gewoon lipo of iets anders? Of maakt het niet zoveel uit als je maar 3s hebt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ahh okeey ik heb hier nog wel lion cellen liggen dan kan ik zelf ook wel een packje maken of kan het niet met lion? (3.6 v/cell 3000mah)

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Ik heb hier een lange tijd niets laten horen, echter ben ik wel verder gegaan met mijn plan. Ik heb bedacht (wegens jullie argumenten en het feit dat ik hem binnen 2 weken wilde gaan bouwen) dat ik voor een f450 ga met een gopro. Ik heb voorzover deze spullen bij elkaar verzameld;

DJI f450 met naza m lite
4x deze 3s 4000mah lipo's, steeds 1 voor het vliegen en ik kan ze later in serie zetten als ik een (op 6s werkende) hexacopter zou gaan bouwen.
de turnigy 9x zender met deze lipo
een gimbal voor de gopro
een fpv setje met deze antenne's, ik had nog een 7'' schermpje liggen, op de input staat 9-12v (3s) en dat ie 2000mA gebruikt. Ik dacht om een 5e 3s 4000mah lipo te bestellen.
verder nog wat kleine dingetjes, zoals een lipo alarm en xt60 conectoren (misschien nog led verlichting).
Volgens mij heb ik zo alles, klopt dat? Alvast bedankt,
Matthijs

Laatst bewerkt:
Dat is een geweldige set! Ik zou wel een aparte FPV camera nemen, een gopro op gimbal is voor FPV namelijk niet handig ;-) En een goede camera kan je voor 40 dollar ofzo al krijgen. Hier ga je erg veel plezier van hebben..! :)

Oh.. EDIT: bestel de F450 set gewoon in NL, kost je minder als je de verzendkosten en importkosten meerekent en dan heb je hem lekker snel in huis.

Ik wilde de fpv set gebruiken om te zien wat ik film, niet met het hoofddoel om te zien hoe ik aan het vliegen ben. Een losse camera zou hierbij dus niet veel helpen.
Ik heb het frame in Amerika gezocht omdat mijn vader daar over anderhalve week heen gaat en hij het pakketje daar voor mij wil ophalen bij een collega van hem, ook laat ik daar de spullen van Hobbyking bezorgen met een spoedservice, zodat die er op tijd zijn.

Matthijs

Ok, zelfs zonder verzending maakt de prijs niet uit. Dan kan het FPV setje prima, maar Gopro en FPV is al niet helemaal betrouwbaar dus zorg dat je daar niet 'vanaf' vliegt. Verder is alles zo goed denk ik. Welke gopro ga je nemen?

Moet die wel al de gekochte spullen uit de verpakking halen, want als er ook maar iets is wat gekocht lijkt in Amerika en niet is aangegeven laten ze je lekker belasting betalen over alles (ja, ik ken iemand, je moet we pech hebben, maar toch ;-))

Tja, dat is inderdaad flink balen als je word gepakt, hopen dat dat niet gebeurt.
Ik heb op internet gezocht hoe het zit met het meenemen van lipo's in het vliegtuig. Ik heb wel een paar dingen gevonden, maar geen concrete antwoorden. Mijn vader vliegt met KLM van Boston naar Amsterdam, kan hij dan 5x 4000mah 3s en 1 3s 2600 mah meenemen in zijn handbagage. In de koffer mag namelijk niet. Als hij er niet zoveel mag meenemen, hoeveel dan wel maximaal? Ik wil dit graag weten zodat ik er niet te veel naar Amerika stuur, maar wel zo veel mogelijk. Degene die hij dan niet mee kan nemen laat ik dan wel naar NL komen, waar ik dan waarschijnlijk belasting over zal moeten betalen...
Alvast bedankt,
Matthijs

Naar mijn weet doe je erg moeilijk en neem je veel risico voor die paar euro. Je kunt toch gewoon alles naar NL laten sturen? Je kunt bij HK aangeven dat je maar een deel (10% bijv) wil laten declareren, kans is dan miniem op invoerrechten. Lipo's mogen zeker niet in de handbagage, die dingen zijn behoorlijk explosief.

Een andere reden dat ik dit graag wil weten is omdat ik mijn quadcopter deze zomervakantie mee wil nemen op vakantie naar Namibië. Dan zal ik ook mijn lipo's mee moeten nemen in het vliegtuig. Lipo's moet je juist in je handbagage meenemen, volgens de klm site, maar daar staat niet hoeveel lipo's je mee mag nemen. Ook vond ik dit stukje maar dit is alweer behoorlijk oud en de regels zullen waarschijnlijk wel weer veranderd zijn.

Matthijs

Back