Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
vandaag krijg ik mijn spul binnen. ben echt blij met een extra accu die vliegtijd van een coaxiaal steld niks voor kan ik in iedergaval 16 min vliegen :)

Ik gebruik mijn lama als ventilator nu het toch te warm is om te vliegen, we hebben wel airco maar die gaat pas 's middags aan ivm de stroomkosten. En als ik mijn lama tussen 25/50 % laat draaien met de onderkant naar mij toe dan is er een heerlijk fris windje. Ik moet hem wel zelf vasthouden :( misschien een keertje een standaard ervoor maken

Laatst bewerkt door een moderator:
mmm nog niks binnen gekregen helaas ik vraag me af wordt het nu door de postbode gebracht of pakketdienst volgens mij kunnen dit makelijk door de briefenbus gooien

Bij e-skyshop gaat het per post, weet niet of ze bij v-nix meer met pakketjes werken ?

de helicopter die had besteld bij v-nix kwam per pakketdienst maar ik heb nu onderdelen voor de helicopter accu, inner shaft en nog een klein dingetje dat zou makkelijk door de postbode kunnen worden bezorgt en makkelijk door de briefenbus passen denk ik was 3 euro kwijt voor het bezorgen

Zware crash!!!

Beste mensen.

Met enorme intresse heb ik in een adem alle 36 pagina's gelezen over de V3. Zelf heb ik ook een aantal weken met veel plezier zo'n apparaat. Maar tijdens het vliegen buiten kwam ik iets te hoog en raakte de controle kwijt met als gevolg dat hij een meter of 12 op de straat terecht kwam. Niet echt slim natuurlijk, want er was een hoop kapot. Na bij V-Nix een aantal onderdelen te hebben besteld kwam vandaag de nieuwe controller binnen. De 4 in 1 E-Sky EK2-0705B. Deze had ik ook besteld omdat de zender niet meer reageerd met de Lama. Het was net of de Lama een eigen leven leid. Wanneer ik de zender aanzet en de lipo aansluit beginnen alle functies van de Lama uit zichzelf ongecontroleerd te bewegen, en reageerd totaal niet op de afstandsbediening. Na de nieuwe controller te hebben geplaatst veranderde er niets. Ik heb van alles wat ik las al gepobeerd: Kristallen eruit en weer erin; lipo weer helemaal opgeladen (is een nieuwe) nieuwe batterijen in de AB. Het ledje op de controller blijft afwisselend rood en groen knipperen.
Wie o wie weet hier een antwoord op?????

Als ik het zo lees denk ik:
- je zender, probeer er eens een van een vriendje
- je gas of je trimmer staat niet helemaal naar beneden, op je zender
- ik weet het even niet. Zelf kreeg ik pas geleden een neiwue controller en die werd ook niet groen. Nog 3 geprobeert bij de leverancier. Nana. Werkten ook niet met een nieuwe zender. Vreemd. Hij is het aan het uitzoeken. Ben benieuwd
Groeten
Martin

Als ik het zo lees denk ik:
- je zender, probeer er eens een van een vriendje
- je gas of je trimmer staat niet helemaal naar beneden, op je zender
- ik weet het even niet. Zelf kreeg ik pas geleden een neiwue controller en die werd ook niet groen. Nog 3 geprobeert bij de leverancier. Nana. Werkten ook niet met een nieuwe zender. Vreemd. Hij is het aan het uitzoeken. Ben benieuwd
Groeten
Martin
Nee, ligt het ook niet aan. een kennis die ook een Lama heeft heb ik niet. Wanneer je eruit bent, laat mij het dan even weten. Mocht ik een oplossing tegenkomen zet ik het hier wel op.

Wanneer ik de zender aanzet en de lipo aansluit beginnen alle functies van de Lama uit zichzelf ongecontroleerd te bewegen, en reageerd totaal niet op de afstandsbediening.

Gebeurt hetzelfde als je de zender niet aanzet en alleen de ontvanger aanzet.? Dus dat de servo's ongecontroleerd bewegen? Dit duidt vaak op een defect kristal.

Misschien is er een servo kapot.
Je kunt proberen om de servo's los te halen en kijken of de ontvanger dan wel initialiseerd en daana één voor één de servo's aan te sluiten.

Bert

@ offroad-racer

Meen je het serieus dat je 3 euro moet betalen om per post te verzenden ?
Bij esky-shop hoef je maar 1.60 te betalen.

Gebeurt hetzelfde als je de zender niet aanzet en alleen de ontvanger aanzet.? Dus dat de servo's ongecontroleerd bewegen? Dit duidt vaak op een defect kristal.

Misschien is er een servo kapot.
Je kunt proberen om de servo's los te halen en kijken of de ontvanger dan wel initialiseerd en daana één voor één de servo's aan te sluiten.

Bert

Ik zal dit vanavond eens proberen. Bedankt voor je tip. Trouwens is het niet alleen dat de servo's ongecontroleerd bewegen, maar ook de propellors doen maar waar ze zin in hebben.

nou vandaag zou ik mijn extreme inner shaft er even opzetten, die ik vorige week nieuw had besteld ,blijkt dat die ook krom is nou lekker dan :evil: nou moet ik maar weer een nieuwe bestellen baal ik wel van maarja ik heb de oude er maar weer opgezet want die nieuwe was nog krommer,kan ik toch nog vliegen nu maar weer wachten tot die weer binnen is :(

Je had die ene terug moeten sturen ! Dit mag niet gebeuren dat hij krom is direct.. Dat zouden ze wel voor je hebben opgelost

Back