Het grote Lama V3 en V4 topic

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door mixit, 31 mrt 2009.

1. Jh92

Jh92 Guest

Nouja ik denk dat al zou je goed kunnen vliegen, dat je toch soms wel eens iets raakt en dat er weer een stukje uit gaat. Maar ik denk dat de xtreme bladen wel een goede investering is aangezien ze sterker zijn. Kun je de xtreme bladen gewoon monteren, ook al is de rest gewoon origineel? En wat voor soort inbussleutel heb je nodig?

2. Gammapooka

Gammapooka

Lid geworden:
    25 nov 2004
    Inbussleutel zit als het goed is standaard in de doos van de Lama geleverd.
    Je kunt de bladen idd gewoon monteren en alles voor de rest origineel laten.
    Toch zou ik een verlengde binnenas kopen om te voorkomen dat als je een bladestrike hebt , dat de stabilizer er af vliegt.

3. Jh92

Jh92 Guest

Mmm bij mij zit er geen inbussleutel bij? Heb overal gekeken. Wat bedoel je precies met een verlengde binnenas?

4. mixit

mixit Guest

Er zit geen inbussleutel bij.

Zoals Jh92 zegt, je vliegt toch wel altijd ergens aan hoe gevorderd je ook bent. En de Xtreme blades generen ook meer lift, ze zijn groter, ze zijn dikker, grover, ze zijn een paar mm langer :p

5. Hugo E

Hugo E

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Ik twijfel nog welke bladen in neem, de Chinese of die Xtreme.

Is het niet zo dat je binnenas eerder heel blijft als de rotorbladen zelf stuk gaan? Lijkt mij dat die Xtreme bladen niet echt meegeven, dus de hele boel trekt krom bij een crash. Maar als een blad bijna "versnipperd" vangen de bladen de klap op. Of slaat dat nergens op?

Voorkomen blijft natuurlijk altijd beter dan genezen. :rolleyes:

Imbussleutel moet je inderdaad apart bestellen.

6. mixit

mixit Guest

ik heb al een filmpje gezien op youtube waar iemand de bladen tegen een spiegel liet kanllen, niks kapot, de bladen niet, niks niet. en ik weet ook niet war er krom zou meoten trekken, mischien de bladhouders? mijn vader heeft net gevlogen, resultaat: 1 scheurtjes in de batterij houder, hij kan best goed vliegen :p

7. Jh92

Jh92 Guest

Ik denk dat de xtreme bladen de klap ook opvangen, maar dat het door de stevigheid heel blijft, als je gewoon de motor zo snel mogelijk uitzet na een crash gebeurd er vrijwel niets denk ik. Ik heb wel een paar keer gehad dat de stabilisator er af vloog, maar dat is niet zo'n ramp. Ik denk dat ik maar voor de xtreme bladen ga, ook omdat ze energie zuiniger zijn en natuurlijk steviger zijn, en hebben ze meer lift :)

8. mixit

mixit Guest

probleem, helicopter, mn pa stelt hem af( ik vloog). PErfect hing die, alle trims in het midden. Ik doe de kap erop en de volgende batterij erin: hij ging weer draaien, trim helemaal naar rechts verhelpt het wel.. maar het LUKT niet :-s

9. Jh92

Jh92 Guest

Ja dat is best irritant dat je steeds moet verstellen. Maar ik heb hem een keer laten trimmen door iemand via de afstandsbediening en nu doet hij het altijd goed:) Je moet gewoon even de perfecte trim vinden!

10. Gammapooka

Gammapooka

Lid geworden:
    25 nov 2004
    Waarschijnlijk is hij afgesteld in de laatste minuten voordat de lipo leeg was.
    Dan krijg je idd een afwijking als je er vervolgens een volle instopt.
    Altijd afstellen met een volle batterij.

11. Jh92

Jh92 Guest

Ik heb daarnet de Xtreme blades besteld:) Hopelijk gaan deze langer mee dan de standaard blades. Ik heb wel goede reviews gelezen, en er zitten veel voordelen aan deze blades :)

12. mixit

mixit Guest

Denk je dat ik gek ben? met een volle batterij, een beetje bijtrimmen toen de batterij leeg was op de zender) en daarna de trim weer precies in het midden gezet.

13. Turbii

Turbii Guest

Goedenmiddag allen,

gistermiddag kwam mijn Lama V3 binnen. Het vliegen gaat steeds beter, slechts een paar cosmetische onderdelen stukgevlogen tegen de muur gister en vandaag door een vervelend tikje de staartboom afgebroken. Alles is weer mooi gerepareerd en de staartboom is er een beetje korter vanaf gekomen, vind het persoonlijk zelfs mooier zo! :p Ook heb ik een kleine aanpassing gemaakt in de 4-in-1 zodat de Lama niet net zo erg shakete als mn knieen.

Ik had alleen een vraagje over de 4-in-1. Als je een tijdje aan het vliegen bent (en richting het leegraken van de accu toe gaat) gaat het lampje soms rood knipperen. Houdt dit dus in dat de accu leeg raakt of is er iets anders aan de hand?

Ik ben er uiterst blij mee en gelukkig mochten de auto's de garage uit zodat ik daar kan lekker kan leren vliegen.

Tot snel allemaal, en ik hoop dat iemand antwoord weet op mijn vraagje.

Jorre

14. Willem01

Willem01

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Ik vind dit anders niet echt een normale reactie. maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.
    Een voorbeeld: "Daar ben ik van op de hoogte. Ik heb het trimmen gedaan met een volle accu." Dit is een iets meer normale reactie.

Willem.

15. Willem01

Willem01

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Dat rode knipperende lampje geeft aan dat je accu leeg begint te raken. je zult ook merken dat je steeds meer moet gaan trimmen om 'm recht te houden.
    Tijd om te stoppen dus. Is verder normaal.

Willem.

16. Turbii

Turbii Guest

Net weer een accu'tje gevlogen en inderdaad, het is ook wel merkbaar.

Bedankt voor je reactie!

17. Hugo E

Hugo E

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Om nog even door te gaan op knipperende lampjes op de 4in1.
    Ik lees steeds dat je altijd eerst de zender moet aanzetten, en dan pas de Lama. Maar als ik dat doe blijft het lampje op de Lama de afgelopen dagen om en om rood/groen knipperen. Pas als ik mijn zender uitzet, en dan weer aanzet wordt het lampje groen.

Ik heb mijn Lama trouwens nog nooit getrimt (in die week dat ik 'm nu heb haha) maar hij vliegt heerlijk! :D

18. Jh92

Jh92 Guest

Net even buiten gevlogen, ging wel lekker toen er plots een windvlaag kwam. De achterkant vloog naar achteren en toen een crash. Gevolg: Een bevestiging van de staart is gebroken en de stabilisator op de staart is afgebroken. Is het normaal dat het zo snel afbreekt? Anders vind ik het wel zonde van het geld.

19. Turbii

Turbii Guest

Die staart is inderdaad uiterst breekbaar. Die van mij is ook al kaduuk. Aan de andere kant, die staart is heel makkelijk weer te plakken/lijmen. Mijn staartje is al een stukje korter door een crash. Die stabilisatortjes op de staart voegen volgens mij niet zo veel toe, had ze er eerst niet eens opzitten (is veel mooier zonder als je het mij vraagt).

Heb je je kristal er wel eens uitgehaald? Misschien zit ie er dan nu niet helemaal goed meer in, dit was bij mij het geval, en de 4-in-in ging inderdaad ook rood knipperen. Even het eruit halen en weer terugstoppen van het kristal verhielp meteen het probleem bij mij.

Ik zit af en toe een beetje te denken om wat te gaan sleutelen aan m'n Lama. Alleen weet ik niet echt goed wat nou echt handig is om te kopen. Het gaat mij in eerste instantie om goede vliegeigenschappen, maar het oog wil ook wel wat.
    Hebben jullie misschien tips over aan te schaffen onderdelen? Ik heb trouwens al witte Extreme Blades en Extreme Accu.

Groetjes,
    Turb

20. Hugo E

Hugo E

Lid geworden:
    14 apr 2009
    :shock: Heb zojuist de staart er bijna af gevlogen! Ik was lekker aan het vliegen toen ik een iets te abrubte stuurbeweging maakte waardoor die Lama schuin op me af kwam vliegen! :eek: Gelukkig is ie ook bij het bevestigingspunt afgebroken, en zit nog aan één puntje vast.

Turbii, dank voor de tip. Ik heb zo'n digitale ontvanger/zender zonder kristal. Misschien is het dan net omgedraaid...eerst heli, dan zender?

Wat je allemaal aan upgrades kan kopen weet ik niet precies, maar die aluminium upgrade parts lijken mij een goede investering. Ik heb als test op E-Bay bij iemand uit Hong-Kong wat blades en alu onderdelen besteld. (maar vlieg voorlopig nog ff lekker standaard door, heb nog veel te leren ben ik bang!).

Deel Deze Pagina