Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Wat is er dan anders met een normale E-sky lipo's ? Deze is toch ook groen ..

weet iemand of een canopy van b.v een dauphin ook past op een lama v4 en zijn die
steviger(harder)als een originele v4
ze verkopen namelijk enkele leuke bij de e-sky shop

hallo mensen

hier is dan mijn eerste post :P

ik heb net een lama v4 besteld bij eskyshop.nl
meteen een extra lipo en xtreme bladen erbij besteld
hopen dat het er snel is :P

verder heb ik nog een nitro auto een hpi savage maar ik wil eens de hoogte in :P

hallo mensen

hier is dan mijn eerste post :P

ik heb net een lama v4 besteld bij eskyshop.nl
meteen een extra lipo en xtreme bladen erbij besteld
hopen dat het er snel is :P

verder heb ik nog een nitro auto een hpi savage maar ik wil eens de hoogte in :P

Nou ik wens je vast succes en veel plezier met je nieuwe aanwinst en hobby:D

Welkom, succes & plezier gewenst Einstein.
Mixit, dit zijn zogenaamde E-Fly lipo's van Ebay....zijn zo'n 5E per stuk. 800mAh, 15C

Hallo allemaal

Hallo allemaal,
Ik haak ook maar even aan. De naam is Arthur en kom net als Ferdy uit Wateringen. Ik heb al contact met Ferdy, maar voelde me toch een soort van moreel verplicht om hier ook te posten :)
Ik vlieg samen met twee collega's ("S" en "I" ) sinds een maand of twee in een oude hal, achter in het gebouw waar ons kantoor zit. We hebben alledrie een Lama, die langzaam maar zeker van Extreme onderdelen voorzien worden. Ik heb zelf ook nog twee Graupners. Een Jetranger, maar die ligt in de doos in de kast en een EC 135. Die EC 135 heb ik vanaf de bovenkant van de swashplate ( onderkant is nog Graupner!) van E-Sky onderdelen voorzien, inclusief de assen, zodat vervanging wat betaalbaarder is. Dat viel in het begin niet mee, hij ging er behoorlijk log van vliegen. Maar sinds deze morgen zijn mijn Lama en EC 135 voorzien van Extreme bladen en vliegen ze beiden een behoorlijk stuk beter.
Ik heb nog niks opnieuw afgesteld, dat moet duidelijk nog wel. Een kleine afwijking aan de swashplate wordt nu vanzelf ook extremer.
What's next: Ik heb nog een A-109 body liggen en zo'n lipo saver met ledjes, die komen denk ik op de Lama. Daar ga ik een dezer dagen aan beginnen.
Ik neem binnekort m'n camera wel eens mee, dan zal ik wat van onze capriolen filmen/fotograferen. We hebben al heet wat "close calls" gehad met z'n drie-en, maar dat was in het begin. Nu gaat het inmiddels allemaal wat rustiger en crashen we wat minder.
Ik wil even iedereen op het forum en vooral in dit draadje bedanken voor de onnoemelijke hoeveelheid tips!
More to come!
Hoi,
Arthur.

He Arthur,

Nou nogmaals welkom he, leuk je ook hier te zien posten......zoals ik je al had verteld vliegen we hier in wateringen tot nu toe met een groepje van 3.... maar... hoe meer zielen hoe meer vreugd :):).

Hoop je snel te begroeten.

Ik heb mijn Xtreme onderdelen gekregen,

Wat viel dat mij tegen zeg..
De xtreme staart motor moest ik zelf helemaal in elkaar zetten, en oen ik ging vliegen, geen 1 motor geluid :(

De landing moest ook in elkaar, niet duidelijk hoe dat moest.. Volgens mij is hij nu verkeerd om gemonteerd..

En daarbij bestel ik nooit meer wat bij v-nix want die sukkels hebben mij een lama V4 canopy toegestuurd en niet de V3 canopy. (de xtreme canopy) Ik heb duidelijk de ESL-007 besteld, en ik krijg ESL-401...
Omdat ik het nu niet terug kan sturen omdat het dan een maand duurt voordat ik weer de goeie canopy heb, heb ik de v4 canopy maar aangepast en er een 'v34' (geen typfout<<) van gemaakt. Zelf gaatjes gebrand en op maat gesneden, er zit alleen wel 1 voordeel aan :mrgreen:

Ik had geen goede schroefjes meer, dus ik heb andere schroefjes gepakt waarvan de kop kleiner was dan het gat, en ik heb die blauwe rubbertjes eroverheen gedaan, canopy gefixeerd en je kan hem er bloedjesnel opzetten en afhalen !!

mixit:

de bouw van zowel het landinggestel als de tailboom staan keurig beschreven op de bijgeleverde bouwbeschrijving. Rustig stap voor stap volgen en er kan niets misgaan...

Wat bedoel je met
" De xtreme staart motor moest ik zelf helemaal in elkaar zetten, en oen ik ging vliegen, geen 1 motor geluid "

en je reactie over V-nix vindt ik een beetje overtrokken, misschien eerst maar eens even proberen op te lossen met de mensen daar voor je je grieven hier neer tikt,... je moet die jongens wel een eerlijke kans geven om hun fout te herstellen...

Als laatste ... foto's we willen foto's zien..... :) :)

foto's vanmiddag..
En ik woon in roemenie, en ik ga niet helemaal zitten onderhandelen met v-nix over de canopy, ik vind het wel leuk staan zo

Ik zou ook nog uitleggen wat ik bedoelde met
" De xtreme staart motor moest ik zelf helemaal in elkaar zetten, en toen ik ging vliegen, geen 1 motor geluid "

Iemand van het forum had die motor dus op zijn staart gezet, en je hoorde hem zoemen ofzo, in ieder geval leek het op een motor geluid, maar mijn motortje die op de staat zit doet dat niet..

En ik wil ook zeggen dat de bouwbeschrijvingen heel onduidelijk waren.. En de sticker van xtreme zat over een andere sticker heen, echt hele slechte kwaliteit, ik ga nu even foto's maken

De staartrotor moest nog geplakt worden dus de foto's komen echt zo

Laatst bewerkt door een moderator:
Tadaaa :

2ynjjft.jpg

34nif5f.jpg

2yxnbpl.jpg

bjef15.jpg

adp14w.jpg

2eklqgm.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
He Ferdy en Arthur,

Ook ik kom uit Wateringen en vlieg sinds heel kort met een Lama 5#4. Wellicht leuk om eens kennis te maken en van elkaar te leren? (althans.....ik van jullie leren?:confused:) Ik vlieg voornamelijk in de Brandweerkazerne, is een leuke ruimte maar niet al te hoog.

Groet,

Marcel

Hallo Marcel, ook welkom hier!

De brandweerkazerne, toe maar :-D.
Lijkt me wel gaaf om een keer te doen, misschien moeten we even pb'en om wat af te spreken. Ferdy kent nog meer piloten in de buurt, dus kan nog gezellig worden.
Moeten we dan eerst 112 bellen om de ruimte wat leger te krijgen? :mrgreen:

Vandaag was geen goede dag...

Ik heb vanochtend vroeg de /een A 109 body op m'n Lama gemonteerd. Ook heb ik de led-jes met Lipo saver ingebouwd. Alles ging redelijk voorspoedig, de heli vloog redelijk, alhoewel duidelijk wat "wolliger".
Het ziet er wel supergaaf uit ( plaatjes volgen)!

Ik heb echter twee niet zulke fijne crashes gehad. De eerste in weken en allebei van een meter of twee hoogte. De eerste keer een deathroll ( +15 graden) waar niet meer uit te komen was, de tweede keer vloog ik tegen een paal aan :mad:.
Die nieuwe body ziet er dus niet meer uit, en de boel trilt nu natuurlijk. Enfin, dat wordt weer klussen!

Tsja, an de EC 135 maar de lucht in. Volgens mij heb ik daar een motor van verbrand. Op zich is het wel stabiel, maar draaien om de as ( linker handle) gaat de ene kant op tergend langzaam, de andere kant op gaat het goed. Gek genoeg hangt het bij niet sturen nagenoeg stil. Iemand een idee?

Hoi,
Arthur.

eerste post

Hallo,

Eerst wil ik iedereen bedanken voor zijn input op dit forum.
Mede hierdoor een Lama v4 gekocht bij V-nix.
Netjes afgeleverd, gisteren eerste vlucht.

Ik heb ook gelijk de clearview simulator geinstalleerd.
ClearView RC Flight Simulator - Home

beter dan fms.

Ik heb een 'probleem' de helikopter neigt erg veel achterover te hellen...
iemand een suggestie??

Ja, maar ik straks gaan werken dus ik heb niet veel tijd om het duidelijk uit te leggen.
Maar ik wil iedereen nog even vragen, is er interesse in een weblog post waar we alle foto's en video's van onze lama's in stoppen ? zodat je iedereen zijn lama kan zien onder het hele topic door te spitten ?
Als er interesse is, stuur me dan maar foto's zodat ik een nieuw weblog artikel kan aanmaken en daar je foto's en video in kan doen

Je kan er ook in reageren en in die reactie je foto's stoppen

getverderrie, eerst ga ik buiten in het gras vliegen en schiet het motortandwiel naar beneden, met een schroevendraaier omhoog gedaan, toen wou de andere motor niet draaien, toen ben ik gaan eten en daarna deed hij het weer :???:. EN toen ging ik weer vliegen en toen vloog het dopje van mn v2 innershaft eraf...
Niet meer teruggevonden..

Iemand interesse in een half complete lama v3 ?

Back