Het Jeti Duplex DC-16 / DS-16 zender Topic

Discussie in 'Model elektronica' gestart door holco, 14 feb 2013.

1. Paul Van de Water

Paul Van de Water

Lid geworden:
    26 feb 2018
    Bedankt , zullen het zo eens proberen

2. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Nu inmiddels een aantal weken in gebruik en moet zeggen dat dit wel heel erg mooi spul is :)
    Het verschil met de DC 16v2 is niet zo heel groot, met de DC16 ben ik nooit iets tekort gekomen, maar nu ik de DC24 v2 in gebruik heb kan ik de extra’s echt wel waarderen, vooral de bluetooth verbinding om telemetrie op je foon weer te geven of terug te kijken is verrekte handig, en het mooiste is nog wel dat ik hem heb gekregen van mn vrouw :yes:

28D922D2-AE9B-4770-8D3F-54FDD1BAE11E.jpeg D11EB604-0D31-4F57-9244-722E63CD2D72.jpeg 0A4E1C42-FF24-4062-9454-FCCBC529EC24.jpeg

Helikapoter en serge pot vinden dit leuk.
  3. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Uit het goede hout gesneden.

Veel plezier ermee!

jan.

Mugen MRX-3 vindt dit leuk.
  4. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Vraagje of het mogelijk is het volgende te programeren op de dc16.

Kan ik 2 kanalen uitschakelen met een schakelaar.

Voor een afstand bestuurbare grasmaaier gebruik ik mijn DC-16. Graag wil ik dat als alles aanstaat de motoren niet kunnen draaien, als ik per ongeluk tegen de zender stoot bijvoorbeeld .
    Dus als een schakelaar in de ene stand staat gebeurd er niets als de knupel die kanaal 1 of 2 aanstuurd wordt bewogen .
    In de andere stand is dan alles normaal. Is dit mogelijk? En hoe moet ik dat programeren?

Bedankt,
    Cor

5. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    als je de motoren op de throttle stick zet dan kan je daar toch een throttlecut op instellen

6. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Oh ja, zo kan ik dat doen. Ben er al een tijdje uit en was het vergeten.

Bedank,
    Cor

7. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Nog iets , om de ESC die ik heb voor een grasmaaier die ik aan het maken ben te programmeren moet ik kiezen voor welk aparaat ik heb gebruik "PWM" als Futaba of PWM als Spektrum.

Iemand die weet met welke ik zou moeten kiezen?

Dit tekeningetje staat erbij:

Bedankt,
    Cor

8. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Volgens mij maakt dat niets uit. Het is meer een persoonlijke voorkeur lijkt mij.
    Als je b.v. de "Futaba" manier kiest zou het kunnen zijn dat het sturen verkeerd gaat. Je stuurt naar links maar de maaier gaat naar rechts. Dat los je heel simpel en snel op door dat kanaal op "reverse" te zetten. Dan zal het signaal omkeren en op de "Spektrum" manier reageren. Dit geldt voor alle kanalen.
    Stel je kiest voor de "Futaba" manier maar dan blijkt dat je alle kanalen op "reverse" moet zetten. Dan zou het misschien beter zijn om voor de "Spektrum" manier te kiezen, dan zal je niet alle kanalen op "reverse" hoeven te zetten.

9. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Ik heb begrepen dat Futaba het gas kanaal andersom programmeert dan de meeste andere merken. Bij de meeste merken is -100% (korte puls) gas dicht en +100% (lange puls) gas vol open, bij Futaba is het andersom. Ik zou de Spektrum manier kiezen. Futaba manier kan ook, maar dan moet je het gas kanaal waarschijnlijk reversen. Wel even goed checken of je throttle cut dan juist werkt.

10. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    @Ernst Grundmann & @Fotor Dank jullie wel, Zojuist ook antwoord gekregen van de ontwikkelaar van de esc:
    Wichtig: Zum Testen der Lenkrichtung drei Phasen:
    - vorwärts und rückwärts (beide Motoren müssen in die gleiche Richtung drehen)
    - links und rechts am Stand (Drehen muss in die vorgegebene Richtung erfolgen)
    - Jetzt kommt u.U. ein Problem: Ein bisschen vorwärts fahren. Und dann z.B. nach links lenken. Stimmt die Lenkrichtung nach links? => Wenn ein falscher Mode von der Funke (Spektrum oder Futaba) gewählt ist, dann lenkt die Maschine hier in die falsche Richtung.

Dus het heeft idd alleen te maken met het gas geven, er kan iniedergeval niets kapot gaan ( als ik tenminste nergens tegenaan rijd)

Bedankt,
    Cor

11. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Met de Spectrum optie werkt alles goed en ind e juiste richting... vandaag geprobeerd.:thumbsup:

@Mugen MRX-3 : Vandaag ook geprobeerd de throttle cut te programmeren , maar die functie heb ik niet op dit model. Ik heb de grasmachine opgezet als model "general" , en blijkbaar zit de optie "throttle-cut" er dan niet in.
    Heb nog gekeken naar andere modellen die ik heb , en van m'n vliegtuigen heb ik indertijd wel een throttle cut kunnen programeren.

Is er een optie om toch de throttle cut te krijgen als het model is opgezet als "general".

*edit* : ik zie bij m'n andere vliegtuig modellen , dat de throttle-cut functie alleen op het gas - kanaal aktief is. Nu is het zo dat dit model wordt bestuurd als een "tank" . Sturen gebeurd door aan 1 kant de motoren anders te laten draaien als de andere kant. Als hij stil staat en ik stuur , dan gaan ook al is het gas op 0 de motoren tegengesteld draaien. Is het mogelijk om een zekerheid in te bouwen op P2 en P3 ? Zodat er niets gebeurd totdat er een switch wordt omgezet?

Bedankt,
    Cor

Laatst bewerkt: 19 jul 2024
  12. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    De beste trottle cut is deze. Daarvoor moet de zender over logical switches beschikken.

Het mooiste van deze trottle cut is dat na het vrijgeven van het gas, de motor pas actief wordt als de gasstick in de gas dicht positie staat. Dus als de stick volgas staat en de schakelaar wordt omgezet, dan gebeurt er niets. De schakeling is met andere logical switches ook voor een tweede stick te gebruiken.

Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  13. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Dank je wel , zo ga ik het ook programmeren, zag wel in de video dat de "throttle cut" optie anngepast wordt in "logical switch" , en die functie "throttle cut" heb ik niet als ik als modelkeuze "general" heb. Maar misschien werkt het toch.

dank je wel ,
    Cor

14. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst PH-SAM

Lid geworden:
    2 sep 2002
    He, ik heb net een sound file gemaakt, zoals ik altijd al doe en hem via audacity naar een .wav file omgebouwd. Helaas, Jeti wil hem niet afspelen omdat hij ineens iets van het format vindt. Ik had audacity uiteraard net opgestart en die vroeg oftie zich mocht updaten. Uiteraard gedaan, of die iets veranderd heeft, geen idee, wie heeft audacity laatst nog (succesvol) gebruikt?

15. Superior

Superior

Lid geworden:
    6 sep 2003
    Paar maanden geleden nog denk ik.
    Geen enkel probleem:)

16. WHB

WHB

Lid geworden:
    4 sep 2007
    ik denk dat dit het probleem is, bij het opslaan verkeerde waarden meegeven.

Soundfile als WAV sichern (22050Hz, 16Bit, Mono)

17. Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    klopt, die staat er nu ook in, maar deed het ook niet.

18. WHB

WHB

Lid geworden:
    4 sep 2007
    Vreemd, ik had namelijk het zelfde probleem na een update van Audacity naar 3.5.1
    De update had namelijk mijn standaard instellingen teruggezet.
    Na aanpassen wilde Jeti ze weer "uitspreken".

Screenshot.jpg

Bijgevoegde bestanden:

19. Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    whb, super, ik heb er weer opnieuw naar gekeken, er was inmiddels een nieuwe update van audacity: 3.6.2 alleen de default sample rate staat steeds op 24k, dat moet je dan steeds ff terugzetten naar 22050 die had ik de vorige keren ook geprobeerd maar dat ging niet. Ik zie dat de files lichtelijk kleiner geworden zijn, dus mogelijk is daar wat veranderd in het programma. Je kunt overigens de files elke (lange) naam geven, je hoeft niet op die oude 8bits limiet te gaan zitten, zelfs Harry Curzon wist dat niet. Kijk maar door de audio files lijst, er staan gewoon lange namen in, ook van jeti zelf.

20. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    Ik heb een vraag mbt jeti zender en een powerbox mercury srs
    Ik heb de mercury op jeti udi staan. En de zender op udi protocol op de ontvanger.
    Alles werkt behalve telemetri.

Ik heb al van alles geprobeerd om het werkend krijgen maar lukt niet zet ik de zender op exbus ppm dan werkt de besturing niet meer.

Deel Deze Pagina