Het kk quadcopter Topic

Discussie in 'Multicopters' gestart door michel pet, 11 nov 2010.

1. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    De Arduino had ik al binnen. Net nog even zitten solderen.... Mijn hemel wat is dat klein. Kreeg een beetje dokter Bibber gevoel.... HEEL voorzichtig en subtiel. Maar.... 't zijn mooie soldeersels al zeg ik het zelf.

Zit nu te wachten op motoren, Esc's en props. De rest van het kleine grut bestel ik bij Conrad denk ik dus dat zal wel zo binnen zijn.

edit:

Even een vraag voor de kenners onder ons.
    Zit te twijfelen of ik de WMP aan de arduino zal solderen of mbt die pinnetjes en stekkertjes zal gaan werken.
    Solderen is natuurlijk sterker, alleen zat net weer te lezen als je een aanpassing wilt doen dat de stekkertjes makkelijker zijn. Om bijv. een eventuele haperende WMP weer op gang te krijgen.

Laatst bewerkt: 1 dec 2010
  2. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    De Arduino Pro Mini soldeer ik nergens op m'n printplaat die ik gebruik als basis. Op de Arduino soldeer ik pinnetjes die passen op de vrouwelijke busjes van de basisprint.
    Voor de gaatjes A4 en A5 gebruik ik ook pinnetjes waarop enkelvoudige stekkers passen.

Maar ik soldeer dus niks van de arduino rechtstreeks aan de WM+ of Nunchuck.

3. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Nee, roteren (yaw) komt op je rechterstick. De linkerstick is dan kantelen, dus vooruit/achteruit/links/rechts. Mode 3.
    Expo en DualRate heb ik inderdaad ook ingesteld.

4. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Je "cyclics" op je linker stick, dat heb ik er hier nog niet veel zien doen.
    Is een asiatische standaard geloof ik, bij import heb je ze ook wel eens mode 3.

5. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Sorry heb een foutje gemaakt,had de zender niet bij me. Als ik hem bij me heb vlieg ik zo weg, maar als ik na moet denken waar waar zit, weer ik het soms niet meer, en haal ik links en rechts (soms)door elkaar heen...
    Ik bedoel idd roteren, yaw op de rechterstick, waar ook me (ratel) gas op zit

Was meer vanwege het feit dat je swash op 1 stick moet zitten....
    Split swash is niet aangeraden, wou al een poos een heli, vandaar, maar heb leren vliegen in mode 1. Waarbij ik dus de rolroeren,(rechterstick)altijd heb gebruik voor de rudder, vanwege een vliegtuig, welke aleen rudder had, dit vanwege de makkelijker overstap naar tuigjes welke rol EN rudder hadde, je stuurt het meeste met rolrtoeren..

Wbt de mode1,das idd ook niet echt een standasard hier...
    Ben auto's gewend, en heb(wild) leren vliegen van ook een auto man, bijna iedereen hier vliegt hier dan ook(wild) en in mode 1.

Laatst bewerkt: 2 dec 2010
  6. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik heb leren vliegen in mode 2, dus de druktemakers zitten op rechts,
    hopelijk vertaalt dat ook in het makkelijker wennen aan zon tricopter.
    Vliegtuigen sta ik soms met 1 hand te vliegen. :lol:

7. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Tja, we gaan zien hoe het bevalt.... Kan altijd nog een split swash doen, en zien of dat bevalt.... Gelukkig moet ik het nog leren, dus het aanleren is veel lastiger dan afleren, dus ik denk dat ik eerst voor mode 3 ga...

Ontopic: Me frame en boardje zijn onderweg!!

8. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik kreeg gisteren mijn zakje propellers van hobbyking binnen.. in een doos 2x zo groot als een schoenendoos. :lol: Inpakken kunnen die gasten wel. Geen wonder dat die vliegtuigen steeds vol zitten. :roll:

9. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nog even een andere vraag, heb voor afpd een quad copter gevonden, wel een lelijke, een mooie schildpad, maar goed het is ene quad. Desnoods wil een heli enkel op swash ook wel ;)

Ik heb 2 rode benen, en vlieg de mijne in X configuratie. Hoe zit het met de Yaw ?
    Als ik links druk moet hij ook linksom ?, of stuur je de voorkant, net als een heli, maar bekijk je hem altijd van achter, dus tail in ? (om te leren) Ik ben het even kwijt, voordat ik me nu een verkeerde mode aanleer, wat is nu normaal met ene quad, is dat hetzelfde als een heli ? of anders ?

Thnx...

Laatst bewerkt: 2 dec 2010
  10. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    It's alive, IT'S ALIVE !!!!!!!!! oftewel... HIJ DOET HET !!! Arduino en WMP werken samen.

Je zou nou de grijns op mijn gezicht moeten zien.

Uploaden van het progje ging eerst wat lastig... Was vergeten een driver te installeren... Geinstalleerd... uploaden... configurator starten... En ik zag uitslagen... Hahahahahahaha... Sta versteld van mezelf.

Het k#tte is alleen dat ik nu nog moet wachten op mijn spullen om te zien of het gezamelijk ook nog werkt

11. VEJ

VEJ

Lid geworden:
    4 jan 2010
    Emil,
    Je yaw draait je multicopter (quad, tri, hexa, etc.) om zijn midden heen.
    Dus knuppel naar links en het frame moet dan, als jij erboven op kijkt, tegen de wijzers van de klok indraaien.
    Om het makkelijk te maken bevestig een bal of iet lichts tussen de 2 voorpoten. Zie mijn foto's:

Show hier je Multicopter, foto's en spec's!! - Modelbouwforum.nl

Een Quad vliegt hetzelfde als een heli en een vliegtuig.

Je modes hebben alleen te maken met je stick bezetting. Wat door welke stick aangestuurd word.

Ik vlieg mode 2.
    Reden is dat in echte vliegtuigen (Bijv. zweefvliegen wat ik ook doe) rollen (Roll) en stampen (Pitch) met een (1) stick gedaan worden wat ook gedaan word in mode 2 met de rechter stick.

Succes.

Laatst bewerkt: 6 dec 2010
  12. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Heeft iemand het schema van het KK bordje? Bij mij zat het er niet bij en op het youtube tutorial zijn een paar resistors en capcitors me niet helemaal duidelijk. :(

De PCB nummers waarvan ik niet weet welk component erop hoort:
    C1, C2, C3, C4, C6, C9, R1, R2, R10

Laatst bewerkt: 8 dec 2010
  13. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
  14. VEJ

VEJ

Lid geworden:
    4 jan 2010
    Nee die klopt niet zitten maar 4 motoren op.
    Als het goed is heeft het KK bordje aansluitingen voor 6 motoren. Net zoals dit bordje.

Dis is het KK bord schema.

15. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Dat is hem denk ik ook niet.
    De condensators hebben een heel andere waarde dan in mijn kitje, en het component "ISP" zit er ook niet bij. Wat stom van die kerel om er geen schema bij te doen, of op zijn minst een lijst met componenten en corresponderende PCB nummers. Ik heb nu bijna alles met zijn filmpje geprobeerd te doen, en nu is het maar hopen dat het zooitje niet afbrand.

Zat er bij een ander iemand hier wel een of ander instructie velletje bij overigens?

16. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
  17. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Ik kreeg hiervan in ieder geval een printje erbij

Maar sommige waardes van componenten veranderen inderdaad nog wel eens. Om de werking te verbeteren. Bij mij waren sommige weerstanden ook redelijk anders dan volgens het schema, maar alles werkte gewoon goed.

18. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
  19. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Heb evne mijn kitje doorgespit, en idd, geen manual, of schema wat betreft het pcb boardje....
    Zal straks eens evne kijkne of het op zijn site staat, maar zo t elezne aleen de vids voor de gyro.......

Wel een beetje slordig, om er geen schema bij te zetten....

20. VEJ

VEJ

Lid geworden:
    4 jan 2010
    Ik zie toch echt ISP staan hoor.

Deel Deze Pagina