je zou ze volledig met elkaar mee kunnen mixen misschien, Mijnheer Rob

.
Kijk even op pagina 1 bij:
"gebruik van een 5 kanaals ontvanger bij Flaps"
Als je op die manier rol aan richting koppelt, kan je volgens mij met beide knuppels dat ene kanaal aansturen. Weet niet 100% zeker of het werkt hoor. moet je even naar de bewegingen in het menu (handig!) kijken en daarna gewoon een servootjes aansluiten en testen.
Door die mixers op een schakelaar te zetten moet je het ook nog wel kunnen schakelen lijkt me...
PietjeDuc,
Geeft niet, alle info is welkom natuurlijk... en een strijd is het niet!
Alleen geef je wel erg algemene info voor JOUW model volgens mij. Wat je zegt is voor dat toestel wel waar. Bij mijn DLG stuur je echter voornamelijk met het richtingsroer en hou je hem met de rolroeren tegengesteld vlak zegmaar. Is ff wat anders. Ik ben het er wel 100% mee eens dat je gewoon de kanalen "los" van elkaar moet houden en het bijsturen zelf moet leren.
Aan de andere kant, als je het leuk vind om met mixers te klooien moet je dat natuurlijk vooral doen Blight! En hier is dan gelijk de goede plek om het te vragen. Maar goed. gelukkig ben je er zelf al uitgekomen.
Ook misschien een goede tip (wat ik nu steeds vaker probeer te doen). EERST je linkjes los maken van de roeren en dan de zender grof instellen. Hierdoor voorkom je dat je toevallig bij het reversen van een kanaal ofzo ineens een roer door zijn eindpunt probeert te drukken en zo dus je servo een enkeltje servo-hemel geeft... (wat mij nog niet gelukt is op die manier trouwens, gelukkig

).