Beste Steffe,
Ik voel me niet geroepen om een beschrijving te geven met plaatjes zoals rikdragonfly heeft gemaakt (prachtig, maar wat een werk), ik voel me wel geroepen je te helpen. Ik zal je aangeven waar de instellingen af moeten wijken van het standaard vliegtuig-model.
- Vliegtuig met 2 rolroeren:
In de systeemmodus (zender aanzetten met
DOWN+SELECT ingedrukt) moet bij het menu
[WING TYPE] de optie
FLAPERON ON staan. Hierdoor worden voor de rolroeren 2 kanalen gemaakt ipv standaard maar 1 kanaal. De kanaal indeling is nu als volgt:
- 1 Gas
2 rolroer rechts
3 hoogteroer
4 richtingroer
5 ongebruikt
6 rolroer links
Je kan de rolroeren nu ook tegelijk dezelfde kant op laten uitslaan (als flaps dus). Als je dit niet wilt zul je nog wat moeten wijzigen: in de systeemmodus bij het menu
[SWITCH SEL] staat standaard
FLAP LEFT SW, dit laat je zo staan. De flaps worden nu bediend met de switch links achterop de zender. In de functiemodus (zender staat aan in de standaardmodus, dan
DOWN+SELECT drukken) in het menu
[FLAP SYSTEM] zet je de waarde bij
FLAP op 0%. Nu kun je niet meer per ongeluk de rolroeren beide naar beneden uit laten slaan.
- Vliegtuig met 2 hoogteroer servo's:
De hiervoor beschreven instellingen kunnen allemaal blijven bestaan. We gaan het ongebruikte kanaal 5 gebruiken om de tweede hoogteroerservo mee aan te sturen.
Kanaal 5 wordt normaal gebruikt voor een landingsgestel of andere extra functies. We gaan eerst zorgen dat de normale bediening van kanaal 5 (de switch rechts achterop de zender) niet meer werkt. Dit doe je door in de systeemmodus bij het menu
[SWITCH SEL] het volgende in te stellen:
GEAR INHIBIT. Nu heeft de rechterswitch geen invloed meer op kanaal 5. Nu ga je in de functiemodus een mixer maken. Dit moet er als volgt uit gaan zien:
[MX1] ELE -> GEA
ON OFFSET 0
100% 100%
SW ALWAYS ON
Nu krijg je op kanaal 5 hetzelfde signaal als op kanaal 3. De kanaalindeling wordt dan als volgt:
- 1 Gas
2 rolroer rechts
3 hoogteroer 1
4 richtingroer
5 hoogteroer 2
6 rolroer links
Mochten er nog vragen zijn horen we het van je.
Groeten, Raymond