het posten in tekoop forums gaat niet

Discussie in 'Helpdesk' gestart door lexboy, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Nou...... D'r zijn toch echt wel voorbeelden geweest waarbij het niet om planning of afscheid nemen ging.

Als je een dag of 2 dagen vantevoren nog vragen stelt mbt het voorwerp omdat het niet zou werken naar behoren of stuk was gaat het in mijn ogen gewoon om handel ;)

2. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Als handelaar van gebruikte spullen zou je een zware stand hebben op het MBF. :D

En die zijn gauw verdwenen als het blijft zoals het nu is .

Mvg Johan

3. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Dan is het een mentaliteitskwestie... Je heb altijd figuren die junk als nieuw verkopen, omdat ze met oogkleppen op (gelimiteerd sociaal vermogen gekweten) menen te moeten woekeren met de centen. Maar dat falen doen ze dan op alle fronten in hun leven. Bij een particuliere koop heb je geen verhaal.

Ik heb zo ook wel eens eens een paar keer een kat in de modelbouwzak gekocht. Uit kwaadheid herstel ik het dan in oude luister!

Nee... die zouden in welke situatie dan ook er uit gefilterd worden (overigens blij dat je weer meedoet Johan!)

Overigens is het hebben van handelsgeest geen slechte eigenschap...

Groet Bas

4. savage .26 picco

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Nou zeker in dat specifieke geval geen mentaliteitskwestie.... Maar gewoon het opkopen van spul hier en op MP om het vervolgens binnen enkele dagen weer hier aan te bieden.

Tegen dat soort figuren mag er wat mij betreft best opgetreden worden.

Net zo goed als de dubbelposters en mensen die oud spul als nieuw aanbieden of zelfs gaan vergelijken met nieuwere modellen.

5. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Met het oordeel des onderscheids... Met je eens, geen raddraaiers op het forum...

Er bestaan vormen van cognitieve dissonantie... bij een particuliere aankoop heb je geen 10 dagen bedenktijd. Koop is koop. (Is er sprake van bedrog kan je aangifte doen... slechts goed voor de statistiek)

Maar wordt een zoals door jou omschreven 'handelwijze' veelvuldig herhaald, kan dat ongewenst zijn, kan/mag een marktmeester ingrijpen.
    Maar ook hier gaan soms modellen of onderdelen van hand tot hand...
    Te gretig... en er toch geen tijd voor...

6. Tribal69

Tribal69

Lid geworden:
    1 nov 2009
    Voor mij mogen we terug naar de oude situtatie als de mods korter ingrijpen moet dat vlotjes kunnen verlopen allemaal.
    Wat we meer en meer de laatste maanden zien is dat het hier voor vele nieuwkomers precies een 2dehands.be / marktplaats.nl / kapaza enz is geworden... Dit mag volgens mij toch geen hoofddoel worden hier.

7. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Maar dat kunnen de mensen die het verkoop forum in de gaten houden, (marktmeesters?) zoals bijvoorbeeld de mensen die er rondneuzen voor leuke hebbendingetjes , of er zaken verkocht worden waar een 'luchtje' aan zit en die melden via de meldknop.

8. savage .26 picco

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Tuurlijk iedereen koopt weleens iets waar later toch spijt van komt of wat je toch niet blijkt te gebruiken.

Maar als je het vandaag op het forum of MP ziet staan bij Jantje en morgen of binnen een paar dagen biedt Pietje het aan voor een hogere prijs... Dan is er gewoon sprake van handel ;)

9. Ackie010

Ackie010 Guest

Bij deze bied ik me aan als marktmeester, Baggeraar. Ben hier dan geen frequente poster, wel lezer/kijker/luisteraar. Lijkt me zelfs best leuk om te doen, te koop forum modden!

Er moeten toch genoeg forumgangers te vinden zijn om goede controle te houden op dit te koop/gevraagd forum...

Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2012
  10. droopy0025

droopy0025

Lid geworden:
    20 jul 2009

en hoe vaak wordt er dan voor meer verkocht? Dat zal wel meevallen denk ik als het jou opvalt zullen anderen dit ook wel zien en er niet in meegaan.

11. Rolf92

Rolf92

Lid geworden:
    5 okt 2010
    Is het mogelijk om wel te reageren in een verkoop-topic zonder dat hij gekickt wordt? Dan kun je dus wel openbaar bieden op de producten maar de 'advertentie' gaat niet omhoog in de lijst.

12. savage .26 picco

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Dat is haast onmogelijk .... Het topic gaat automatisch omhoog bij een reactie.

Maar strenger modden op kicks zou wel een mogelijkheid zijn , gewoon een keiharde 48 of 72 uurs kick verbod.

Toch kicken binnen die tijd advertentie eraf en toegang tot het subforum ontnemen via een Ban voor dat subforum en desnoods bij herhaling het hele forum.

Dat gekoppeld aan een minimum aantal posts voor je je uberhaupt in het verkoopdeel kan begeven zou volgens mij al de nodige ergernissen schelen.

13. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Kan iemand mij nu eens uitleggen wat dat kicken voor voordeel heeft, anders dan dat het heeeel erg egoistisch is?
    Wat voor probleem is het om de advertentie nu gewoon te laten staan?
    Per saldo zal je niets langer op de eerste pagina staan dus daar kan het niet aan liggen.

14. savage .26 picco

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Het voordeel van het kicken is dat je weet of iets er uberhaupt nog wel is ....

Er zijn genoeg mensen die niet kenbaar maken dat iets al verkocht of niet meer te koop is , bij een kick weet je dat wel en hoef je niet te gaan zitten wachten tot er een keertje antwoord komt als dat er al komt ...

15. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    het verkoop gedeelte is veranderd zodat mods en marktmeesters minder werk hadden...

ik zeg het maar...:rolleyes:

16. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Gelukkig, een denkend mede forum lid.
    Vriend, welkom bij de club.

17. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Vind ik persoonlijk onzin, heb er nog nooit last van gehad, en als ik het al zou hebben verwijder ik die persoon gewoon, zodat ik nooit meer berichten van die persoon meer zou zien.

Ik ben benieuwd naar meer voordelen.

18. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Vandaar dat ik de vraagstelling ook niet begrijp. Terugkeer naar de oude situatie is voor zover ik begrepen heb niet echt een optie.

En ja, historici zitten hier niet veel.........

Groet,

Ad

Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
  19. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Die zijn hun spul kwijt en daar ging het toch om?
    Niet om een forum vriendelijk te houden voor anderen. . .

Als je een beetje fatsoen hebt dan meld je dat, door de titel te veranderen of door de MM een verzoekje tot wijzigen te sturen.

20. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Joh je meent het... met een hoop nadelige gevolgen voor een groot gedeelte van de leden die zich wel kunnen gedragen.

Dat neemt echter nog niet weg dat een aanzienlijke groep te beroerd is een fatsoenlijke advertentie neer te zetten.

En schijnbaar hebben de mods het nu zo rustig dat er amper een verkocht topic op slot gaat en de dubbele draadjes geregeld voorbij komen.. het nieuwe uppen om het zo maar te zeggen. Over vervuiling gesproken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina