het posten in tekoop forums gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de discussie met belangstelling gelezen tot hier

@ Ron, niet kwalijk bedoeld, maar die 2 laatste berichten, doe je dat alleen om zo vlug mogelijk de 20.000 posting te krijgen want dit noem ik dus echt vervuiling uit verveling.

Begint het geplas weer.

Succes heren.

Je hebt amper nog in het forum meegedraaid, weet niets van de mensen hier, enige terughoudendheid zou je sieren. Gelukkig kan ik een deel van je bezorgheid wegnemen, die 20.000 berichten zal ik niet halen d.m.v. informatie voor jou: plonk. Heb je toch een kleine bescheiden bijdrage geleverd aan het frustreren van mijn Olympische (oud Grieks woord) wens.

hele mooie link ron!
zouden meer mensen hier moeten gebruiken dan lijkt de discussie in ene een stuk rustiger en veel minder beladen ik heb namelijk nog geen 1 goede reden gezien die zou rechtvaardigen waarom je publiekelijk op een verkoop advertentie moet reageren?

Ik vind het jammer dat je op deze manier geen (mischien ook voor anderen) relevante vragen en opmerking meer kan plaatsen.

Ik denk ook dat het zelf modden van je verkoop topic misschien beter is. Wat misschien ook een optie kan zijn is de keuze overlaten aan de verkoper of hij wel of geen reacties wil in het topic.

Loopt het volgens de verkoper uit de hand dan kan hij zelf het topic opschonen en eventueel reacties uitzetten.

Misschien een idee?

Werner

Werner, dat is in de begintijd common practice geweest. Na een tijd bleek dat er vrij veel mensen waren die daar niet op volwassen manier mee om konden gaan. Dus is die optie toen uitgezet. In mijn optiek terecht.

nou, sinds gisteren heb ik dus ook "last" van dit fenomeen....

in tegenstelling tot het niet meer kunnen editten van je posts (wat ik ook niet super vind) na een tijdje, maar dat kon ik nog wel bergijpen, vind ik dit toch ECHT niet handig...

Je kunt je advertentie niet meer wijzigen (moet je een mod pb-en)
Je kunt je advertentie niet meer markeren als "verkocht" (moet je een mod pb-en)
Normaal mocht je 1x in de paar dagen bumpen (forum regel?), dat kan nu dus ook niet meer....

al met al... niet handig, en vermoed dat verkoop ook vaker via andere wegen plaats gaat vinden (maar dat is misschien wel de bedoeling?)

1. Je kunt je advertentie niet meer wijzigen (moet je een mod pb-en)
  2. Je kunt je advertentie niet meer markeren als "verkocht" (moet je een mod pb-en)
  3. Normaal mocht je 1x in de paar dagen bumpen (forum regel?), dat kan nu dus ook niet meer....

Ben ik nou in de war?

1. Ik dacht dat de plaatser van een advertentie die zelf de eerste maand wel kon wijzigen;
  2. Dat weet ik niet, maar als wijzigen kan lijkt me dat toch ook te regelen
  3. Als niemand dat meer kan blijft alles keurig chronologisch naar plaatsingsdatum/tijd gerangschikt, mooi toch?

Groet,

Ad Bakker

1: ja, dat kan (zoals ik al meldde) na een tijdje pas niet meer, maar nog steeds niet handig
2: als je hem dus verkoopt NA 4 weken, kun je dat zelf niet meer veranderen
3: is maar net wat je handig vind... :P (mensen kijken vaak gewoon bij tekoop: auto's. en dan de eerste paar paginas)

en je kunt dus ook geen vragen meer beantwoorden/krijgen/opmerkingen plaatsen, whatever.

ik vind het iig geen vooruitgang :(

ik vind het iig geen vooruitgang :(

Dan wordt de soep dus niet zo heet gegeten als jij het voorstelde.

En ja, zoveel meningen als leden. Je kan het niet iedereen naar de zin maken. Iedereen zijn eigen forum? Er is gratis (en uitstekende) software, ik maak er zelf ook gebruik van......

Groet,

Ad

1ik vind het iig geen vooruitgang :(

Ben het geheel met je eens, wat ik vooral vervelend vind is dat ik mijn te koop advertentie niet meer omhoog kan gooien als ik bijvoorbeeld een prijs verlaging bij een artikel doe, zodat hij meteen weer opvalt voor geïnteresseerde.

Kunnen ze het niet zo instellen dat de gene die de advertentie plaats wel nog kan reageren op zijn eigen advertentie en andere niet meer. Dan kan de verkoper wel zijn advertentie nog een up geven eens in de 48 uur (Zoals in de forum regels staat) en ben je even goed van off-topic reacties af..

EDITE: En nee Ad ik hoef geen eigen forum, ik geef gewoon netjes mijn menig zodat de eigenaar van dit forum ook weet hoe zijn bezoekers over bepaalde regels denken ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan kan de verkoper wel zijn advertentie nog een up geven eens in de 48 uur (Zoals in de forum regels staat) en ben je even goed van off-topic reacties af..

Maar je hoeft toch geen wiskunde gestudeerd te hebben om in te zien dat als alle verkopers dat doen, er niets veranderd, behalve dat nieuwe advertenties vrijwel onmiddelijk overvleugeld wordt door uppisten, en dan weer 48 uur moet wachten om zelf weer (heel even, want de volgende in de rij staat al weer te trappelen) bovenaan te staan.
Dat onrustige beeld ben je nu kwijt, omdat het totale aantal posts vermindert.

Groet,

Ad

PS
Zo'n eigen forum zou je toch eens moeten proberen. Zie je gelijk de dilemma's waarvoor de beheerders komen te staan, en krijg je ook heel snel in de gaten dat je het onmogelijk iedereen naar de zin kunt maken.

Overigens, heb ik geen kwaad woord gesproken over jullie reacties, behalve dat ik het er niet mee eens ben. Moet kunnen, toch?

Laatst bewerkt door een moderator:
moet zeker kunnen ad ;) haha

ben zelf overigens een hele tijd beheerder geweest op 2 fora... maar daar waren toch wat minder regels als hier!
o.a. verkoop topics VOLLEDIG zelf modden (zoals bij rcgroups ook het geval is). Scheelde ons als mods een boel werk, en als de verkoper het beu was, kon hij het topic gewoon zelf sluiten/verwijderen :)

daar zaten wel wat minder leden... (paar honderd) maar rcgroups zitten weer veel meer leden als hier, en daar werkt het ook goed?!

Grootste probleem is dat ik nu een prijsaanpassing eigenlijk niet kenbaar kan maken. Het uppen zal me worst wezen. Bovendien werkt de "zoek in topic" functie niet dus m'n advertentie is sowieso niet of nauwelijks meer te vinden. Dat laatste heb ik gisteren samen met een ander forumlid getest en het werkt dus niet. Wel het aangepast google zoeken werkt. Maar dan rollen er teveel hits uit.

Ehm, de "zoek in dit forum" functie werkt bij mij gewoon zoals het hoort hoor. (tenminste, ik neem aan dat je die bedoeld. Tegen de tijd dat iemand moet gaan zoeken in een topic, heeft hij het topic zelf al gevonden. Bovendien valt er weinig te zoeken in een verkooptopic, want daar staat sinds kort alleen nog maar een startpost.)

Je hebt als ik het goed begrepen hebt 4 weken om prijsaanpassingen te doen. Zoals eerder gezegd, als je het artikel dan nog niet kwijt bent, ben je gewoon (nog steeds) te duur, of is er niet veel vraag naar hetgeen je aanbiedt.

...
Je hebt als ik het goed begrepen hebt 4 weken om prijsaanpassingen te doen. Zoals eerder gezegd, als je het artikel dan nog niet kwijt bent, ben je gewoon (nog steeds) te duur, of is er niet veel vraag naar hetgeen je aanbiedt.

nog meer juist de reden dat je het aan wil kunnen blijven passen, of iets toe wil voegen, maar ok... ;)

zoekfunctie werkt echt niet lekker (ook al lang gemeld) en de google zoekfunctie werkt wel, maar om daar een GOEDE zoekactie te doen (in een bepaald suborum bijv) is niet makkelijk.

Klopt niet. Als ik letterlijk mijn tekst inklop in zoeken in topic rolt hij er niet uit. Verder heeft een prijsaanpassing weinig zin als je advertentie op pagina 101 staat. Daarom heeft marktplaats bijvoorbeeld ook de mogelijkheid je advertentie weer bovenaan de rubriek te plaatsen.
Dat er geen discussies gewenst zijn in deze topics snap ik. Volgens mij is de beste oplossing gewoon om alleen topicstarter rechten te geven in z'n eigen topic. Leden reageren dan verder alleen via PB. Problem solved.

Dat de zoekfunctie niet werkt, komt waarschijnlijk omdat je op KDS zoekt. De zoekfunctie werkt niet met woorden van 3 letters of minder, dat moge inmiddels bekend zijn. Er is namelijk al enorm veel over gediscussieerd / geklaagd (inderdaad Bert), maar blijkbaar is het niet zo makkelijk om dat op te lossen. Je zou er ook bij het formuleren van je topictitel rekening mee kunnen houden.

Een advertentie op pagina 101 is schromelijk overdreven. Het subtopic electronica, waar Chow heeft gepost telt op dit moment 21 paginas met 20 topics per pagina. Als je echt iets specifieks zoekt, heb je dat zo doorgebladerd.

@Bert: ik heb ooit eens een cnc draaibank te koop gezet. Ik wist wat het ding waard was en dat er echt geen honderden potentiele kopers voor waren. Dus dan moet je geduld hebben. Als je ergens snel vanaf wilt, moet je gewoon een scherpe prijs vragen. Nu heb je 4 weken de tijd om erachter te komen dat je advertentie niet duidelijk is (zijn trouwens ook regels voor, als je je daaraan houdt ben je al een heel eind), of dat je te hoog zit qua vraagprijs. Als je daaraan niet genoeg hebt moet je niet de schuld bij het forumbeheer gaan leggen door te zeggen dat je je topic niet meer kunt aanpassen. (en bovendien heb je na nog eens 4 weken weer een nieuwe kans om je advertentie te plaatsen)

Adopt, adapt and improve, in plaats van spijkers op laag water zoeken.

Zoek maar op kds 7-x. Dan werkt het ook niet.. Sommige mensen bladeren door topics. Ik zoek meestal gericht. Ik neem aan dat anderen ook gericht zoeken en minder bladeren.

Verder is 4 weken een best lange termijn natuurlijk. Je gaat er nu standaard vanuit dat iemand die z'n spul niet verkoopt te duur is. Dat is lang niet altijd het geval. Er kan ook gewoon even geen vraag naar zijn en een week later wel maar dan is de advertentie niet vindbaar.

Klopt niet. Als ik letterlijk mijn tekst inklop in zoeken in topic rolt hij er niet uit. Verder heeft een prijsaanpassing weinig zin als je advertentie op pagina 101 staat. Daarom heeft marktplaats bijvoorbeeld ook de mogelijkheid je advertentie weer bovenaan de rubriek te plaatsen.
Dat er geen discussies gewenst zijn in deze topics snap ik. Volgens mij is de beste oplossing gewoon om alleen topicstarter rechten te geven in z'n eigen topic. Leden reageren dan verder alleen via PB. Problem solved.

Helemaal mee eens! +1

Zoek maar op kds 7-x. Dan werkt het ook niet..
Dat de zoekfunctie niet werkt, komt waarschijnlijk omdat je op KDS zoekt. De zoekfunctie werkt niet met woorden van 3 letters of minder, dat moge inmiddels bekend zijn ... blijkbaar is het niet zo makkelijk om dat op te lossen. Je zou er ook bij het formuleren van je topictitel rekening mee kunnen houden.

Je gaat er nu standaard vanuit dat iemand die z'n spul niet verkoopt te duur is. Dat is lang niet altijd het geval. Er kan ook gewoon even geen vraag naar zijn en een week later wel maar dan is de advertentie niet vindbaar.
Als je echt iets specifieks zoekt, heb je dat zo doorgebladerd.
En dat gaat alleen maar sneller als je niet eerst lang 6 bladzijden oude, geupte postst moet bladeren.

Het uitgangspunt was dat de moderators er geen tijd meer aan zouden besteden. Eens? Dus stap 1 is alleen topicstarter rechten geven. Dan hoeft er niet gemod te worden op discussies. Dan nog het uppen. Dat los je ook vlot op. Je hoeft daar niet actief op te modden namelijk. Als er een melding komt dat iemand tegen de regels in constant aan het uppen is dan geef je een waarschuwing (passief modden dus wat minder tijd kost). Bij 2e overtreding ontneem je de rechten op het verkoop subforum. Dat kan namelijk in de software. Zo geef je de goedbedoelende leden de vrijheid naar inzicht te handelen en de rotte appels vis je er binnen no time uit.

Het uitgangspunt was dat de moderators er geen tijd meer aan zouden besteden. Eens?
Yep

Dus stap 1 is alleen topicstarter rechten geven. Dan hoeft er niet gemod te worden op discussies.
Is in de nieuwe situatie toch ook zo? Alleen met een maximum termijn van 4 weken. Daarna 4 weken niet meer en daarna kun je weer een nieuw draadje aanmaken en kan je weer 4 weken je gang gaan.

Dan nog het uppen. Dat los je ook vlot op. Je hoeft daar niet actief op te modden namelijk. Als er een melding komt dat iemand tegen de regels in constant aan het uppen is dan geef je een waarschuwing (passief modden dus wat minder tijd kost). Bij 2e overtreding ontneem je de rechten op het verkoop subforum. Dat kan namelijk in de software. Zo geef je de goedbedoelende leden de vrijheid naar inzicht te handelen en de rotte appels vis je er binnen no time uit.

Uit deze post van Burp, begreep ik dat dat ook de bedoeling is
Concluderend: het enige probleem is, dat er een periode van 4 weken is, waarin je geen kleine aanpassingen (prijsverlaging, mededeling dat iets verkocht is) kunt doen aan je verkooptopic? Oplossing: pb-tje aan een mod.
Gaat daar nou deze hele heisa over?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back