Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
24 dec 2013

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Manus gaat de keuken in , makkelijk kostje vandaag, hutspot en een gehaktbal, toefje mosterd erbij en een wafelijsje toe.

Fijne kerstavond allen :bye:, laterszzz....

PS: Het regent maar door !

Diepste dieptepunt sinds ik zonnepanelen heb.
Vandaag maar 46Wh gekregen.
Vorige week tijdens de volledig zonnige dag nog 3820Wh.

En op de radio maken ze maar reclame dat het een fabeltje is dat het zonnig moet zijn om zonnepanelen te laten werken. Ok, ze leveren op zo'n dag als vandaag wel iets, maar het is een schijntje vergeleken met wat ze kunnen leveren.

En op de radio maken ze maar reclame dat het een fabeltje is dat het zonnig moet zijn om zonnepanelen te laten werken. Ok, ze leveren op zo'n dag als vandaag wel iets, maar het is een schijntje vergeleken met wat ze kunnen leveren.

en toch, als het helder blauwe hemel is met een brandende zon leveren de zonnepanelen minder op dan dat het wat bewolkt is! tja, allee, bij ons toch weet niet of die Nederlandse zonnepanelen ook zo denken LOL al is een warm zonnetje wel weer goed voor onze zonneboiler!

gr Brecht die morgen naar Brussel moet PFFFFFFFF

Diepste dieptepunt sinds ik zonnepanelen heb.
Vandaag maar 46Wh gekregen.
Vorige week tijdens de volledig zonnige dag nog 3820Wh.
129 hele Wh'tjes bij ons... Woehoe... Tsjonge.

@Brecht: Onze zonnepaneeltjes doen het toch echt het beste als er een zonnetje knalhard op staat te branden hoor. Je ziet het direct in de opbrengstgrafieken als er een wolkje voorbij schuift (dipje in de grafiek)

Moghú heren,

7.1 °C , 3 Bft ZZW , gebroken bewolkt en eindelijk weer droog.
Twee "zondagen" midden in de week...niks voor mij , ben altijd blij als ze weer om zijn...:yes:.
Straks nakomelingen om de koffie met wat lekkers erbij , verder lekker rustig hoop ik.

@Jan, ik zat al aan de koffie en dat zal nog wel meer worden straks.

en toch, als het helder blauwe hemel is met een brandende zon leveren de zonnepanelen minder op dan dat het wat bewolkt is!
Een ochtend met wat sluierwolken levert inderdaad meer op dan wanneer het strak donkerblauw is.
Als de zon niet direct op de panelen schijnt kan je beter wat lichte wolken hebben (die reflecteren beter dan een blauwe lucht).

Het verhaal dat ze bij veel warmte minder leveren is volgens mij maar 100W bij een opbrengst van 3000W. (een % of 4)
Om nu je panelen met water te koelen kost al snel meer dan je er met de betere opbrengst mee terug krijgt.

Allemaal aan het beschuit met muisjes???????????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back