Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ruzie met telefoons. Gisteren begaf GSM het, wat na ruim 8 jaar wel eens kan gebeuren. Maar met DECT setje thuis van 4 toestellen (Siemens Gigaset) had ik langer problemen mee, drie van de vier handsets vallen soms zomaar uit. Dan lijkt het of de accu's leeg zijn, maar als ik ze doormeet zijn ze nog ruim boven de 1,2 volt per cel.

GSM gisteren al weer vervangen door de goedkoopste simlock vrije prepaid met bluetooth (voor toekomstige auto) bij KPN businesscentrum hier vlakbij. Net wezen kijken voor nieuw DECT setje, maar daar kwam ik bij de Makro en BCC daarnet niet uit. Zal wel internet worden.

Voor een overspannen baasje heb ik het aardig druk. Gisteren auto aan de binnenkant uitgemest. Was wel nodig, want was meer dan 15 maanden geleden geloof ik. En als ik die een keer in wil ruilen moet hij er wel een beetje toonbaar uitzien. Ook nog door de (borstelloze) wasstraat gehaald.

Ook nog even wezen praten bij een merkloze garage waar je elk merk auto in onderhoud kunt geven en ook alle merken nieuwe auto's kunt kopen met behoud van fabrieksgarantie etc. Zag er goed uit, en ik denk er sterk over daar naartoe te gaan. "Mijn" garage is gekocht door Indumij en nu alweer gesloten, en verplaatst naar Rotterdam Zuid. Erg jammer, als ik zo terugkijk 45 jaar klant geweest daar. Daarnaast wordt volgende auto toch geen Kia meer, deze is te groot (eigenlijk te hoog) voor mijn vrouw.

De mensen die achter het roer staan moeten volgens mij wel zitten en in de gordels, anders word je van de ene naar de andere kant geslingerd :-D

Heb vandaag een beginnetje aan het relingwerk KH gemaakt , dat lijkt wel te gaan lukken.
Nu maar eens de keuken in en de boerenkool met worst op temperatuur brengen , als toetje een moorkop... , was overgebleven omdat mijn bezoek trakteerde vanochtend , jammie , moet lukken :yes:

Is precies even hoog qua bodem/instap als de Sportage, dus dat lost niks op. Ik wil wel graag iets dergelijks maar dan een slagje lager/kleiner, scheelt ook weer wat in de prijs. Het nieuwe model Suzuki SX4 Cross lijkt me wel wat. Ook zat ik te kijken naar de Chevrolet/Daewoo Trax, maar nu begrijp ik dat Chevrolet in 2015 of 2016 Europa vaarwel zegt (General Motors wil minder concurrentie voor Opel (en Vauxhall in de UK). Dus dat lijkt me minder verstandig.

In ieder geval een automaat (Kia was m'n eerste, daar wil ik niet meer vanaf). Interessante aan de Suzuki is dat die een CVT automaat heeft, daar heb ik altijd al eens in willen rijden:D. Heeft ook niet zo'n grote motor als de Sportage (2,7 liter V6) die weliswaar heerlijk rijdt maar benzineverslaafd is:confused:.
Maar eens een proefritje maken denk ik.

Om nog even terug te komen op mijn vraag, de foto's van die meneer met dat vliegdekschip kan ik wel zien, maar het filmpje van Harm met "oude meuk" bijvoorbeeld niet.
groetjes, Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back