Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk dat zijn acceptabele bedragen, als je in dordt 2 haltes verder wilt kost dat meer dan €7.50
Dat is de prijs van een lege chipkaart (en krijg je na het verlopen van de gebruikstijd niet terug), de reis schat ik op €2.00

Verder is het zo dat mijn woonsituatie met alle winkels binnen 200 meter ook geen auto noodzakelijk maakt , kan me wel voorstellen dat voor anderen dat heel anders kan zijn

Winkels voor eerste levensbehoefte heb ik ook op zo'n 200 meter. Maar als ik met OV naar polikliniek moet (zoals vanmiddag) kost me dat minimaal een uur enkel reis (kan bij een slechte aansluiting bus-tram oplopen tot 1,5 uur), met de auto 10 minuten. Daarnaast heeft mijn vrouw ook dingen die moeilijk met OV te bereiken zijn, dan zou ik altijd mee moeten of brengen en weer ophalen.

Nee, wij houden het nog maar even zo. Maar zo zie je dat zoiets sterk van de eigen situatie afhangt.

Dat is de prijs van een lege chipkaart (en krijg je na het verlopen van de gebruikstijd niet terug), de reis schat ik op €2.00

Automatisch opladen, ideaal.
Ik betaal dacht ik iets van 2,50 € van hier naar R'dam Centrum, en dat is iets van 13 haltes. Maakt ook niet uit want je betaalt per kilometer.

Zo terug van de APK en € 70,00 armer !

Welke verrassing hadden ze bedacht voor je Piet ??

Is alleen APK met roetkeuring , niks geen verrassing !

Robbie, als je ergens een bedrag contant en gepast betaalt dat eindigt op ,58 en je geeft als rest bedrag een stuiver en 3 centen gaan ze mekkeren dat je nog 2 centen extra moet betalen.
Zo erg is het al.
Terwijl 2 en 1 cent stukken nog gewoon wettig betaalmiddel zijn.

Heb het geprobeerd, drama.
Daarvoor pin ik overal , alleen contant geld als we naar het dartpaleis of de kantine van de watersport vereniging gaan !

Robbie, als je ergens een bedrag contant en gepast betaalt dat eindigt op ,58 en je geeft als rest bedrag een stuiver en 3 centen gaan ze mekkeren dat je nog 2 centen extra moet betalen.
Zo erg is het al.
Terwijl 2 en 1 cent stukken nog gewoon wettig betaalmiddel zijn.

Heb het geprobeerd, drama.

Zie hier ook wel bordjes met : "Wij ronden af naar 0,05 cent" of iets van die aard , geen idee of dat wettelijk wel kan en mag ???

Daarmee geven ze aan dat ze geen centen terug geven bij een niet rond bedrag , maar vanaf een stuiver.

Ze hebben wel jouw 1cent en 2cent stukken te accepteren.

Dat is standaard voor een Diesel, ik ben ze nog niet veel goedkoper tegen gekomen !
Als ik bij dat bedrijf een beurt + APK laat doen, vervalt de prijs van de APK en betaal ik alleen de beurt!
maar gezien de KMs die ik maak, laat ik maar 1 X per 2 jaar een beurt geven, die olie die ze tegenwoordig gebruiken daar kan je in principe wel 500000 KM mee draaien !

nog maar een Senseo :morning:

Er zijn "bouwverslagen" die ondertussen wel erg klef worden met oohh's en aaaah's en bedankjes.

En dat terwijl er hier op het MBF weinig gepost wordt omdat ze zo'n hekel hebben aan het "kroegniveau" van de verslagen.

:rolleyes: :confused:

Tijd voor een blik dooie vis op brood. :p

Er zijn "bouwverslagen" die ondertussen wel erg klef worden met oohh's en aaaah's en bedankjes.

En dat terwijl er hier op het MBF weinig gepost wordt omdat ze zo'n hekel hebben aan het "kroegniveau" van de verslagen.

:rolleyes: :confused:

Tijd voor een blik dooie vis op brood. :p

neem aan dat jij t ook leuk vind als je leuke reacties op je bouwverslagen krijgt

of heb ik het nu mis?????

gr alex

geen idee of dat wettelijk wel kan en mag ???

Dat is wettelijk geregeld, alleen mag je wel betalen in centen.

Hier bij de bakker gebeurt het wel eens dat ik een stuiver terug krijg als 2 tweecents- en 1 ééncents munten. Ook dat moet je accepteren, de volgende keer krijgen ze ze gewoon weer terug. Zijn ze niet blij mee, maar ze accepteren het natuurlijk wel.

Sop van de kool niet waard. Zeker als je meerdere boodschappen haalt schiet je er statistisch gezien niets bij in.

Nou Ad, waarom zijn bijna alle producten bij onder andere die zeikdrogisten (steeds verrassend altijd voordelig) en bij de gamma allemaal 0.99 of 1.99 of 2.99 of 3.99?
Moet je 3 producten aanschaffen om niet teveel te betalen.

Als ze dat ding van 0.99 gewoon prijzen met €1.00 betaal ik contant met een euro en anders pin ik.
stelletje lullooos
Het is daar 99 van de 100 keer in hun voordeel.

0.99 of 1.99 of 2.99 of 3.99?
Dat, Harm, heet "marketing". Een engels woord dat ongeveer betekent dat er mensen hebben nagedacht over hoe ze het beste het meest aan zo veel mogelijk mensen kunnen verkopen. Het één cent goedkoper maken van een product is één van die technieken; "den menschelijken psyche" maakt van €1,99 "Heeee, dat is nog geen twee euro, koopje!" en koopt het dus sneller dan wanneer het €2,- is ("Jeetjemina, dat kost gewoon twee hele euro's, das duur").

Lang leve het consumerismitisme :rolleyes:

Zo, weer terug van safari.
Mag weer wegblijven tot in mei, maar weinig hoop op verbetering van "ongemakken". Ik zal eraan moeten gaan wennen, maar lukken wil dat nog niet echt.

Dat centengedoe is aan mij niet besteed, jammer genoeg zijn er wat prijziger zaken die me meer raken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back