Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het scheepsonderhoud zag ik laatst een roestig onderwaterschip in het JB-dok onderhanden genomen worden , daar werd kennelijk een speciale verf voor gebruikt ?? , weet iemand hier welke verf of coating dat is ??

Zou die verf of coating ook toepasbaar zijn op licht roestige hekwerken ?
Heb met Hammerite minder goede ervaringen.

eindelijk weer in het oude gebouw op oranjepark.

Ik moet er vier jaar lang (1963-1967) langs gelopen zijn naar de Oranjelaan, maar ik kan het me niet herinneren. Wel zat er aan de Toulonselaan volgens mij de kroeg waar we altijd tussen de middag gingen biljarten (even gekeken, zit er nog steeds: café de Bel:D, maar is volgens mij oude info, en zit er nu een Turkse tent Gündüz).

Weer pure nostalgie........., aardig wat caramboles gescoord daar:D.

Laatst bewerkt:
"Even" heen en weer naar polyservice geweest, zeer plezierig geholpen en overstelpt met materiaal.

Wat een pokkeweer overigens.
Eerst maar een bakkie doen, ik zal maar wat overuren maken om de schade wat te verzachten.

Had ik al per mail gekregen Ad, 3 buitenom en 2 binnen, dus 5 lagen van 160 gram.
Per laag zal het 0.5 mm dik worden.

Misschien het beun 2 buiten en 3 binnen, als 2 lagen sterk genoeg is om heel uit de mal te komen heb ik dan liever meer dikte in de romp (dan wordt die sleuf niet smaller)

Verder het advies om eerst doek neer te leggen en dan vol te rollen met epoxy, dat is met moeilijke passingen makkelijker met doek schuiven.
Hoe het met nat in nat met de 2de laag gaat ontdek ik dan vanzelf wel.

Hier lopen halve zolen rond die denken dat het nieuwe jaar al in aantocht is , er wordt flink geknald met vuurwerk ergens op de markt , politie is denk ik bezig die gasten te betrappen en met wat wagens aanwezig heb ik begrepen.
Nog steeds baggerweer hier, krimpende wind , nu 3Bft NW, temp. gedaald naar 8,4°C en nog steeds regen.

Bakkie soep in de maak.

brecht ik weet waarom
harm heeft een heel goeie rug dus een beetje gewicht tillen is geen probleem LOL
ik moet eens voor een nieuw toetsenbord gaan want dit heeft kuren
gr raf

@Raf, ik dacht al ik zie maar 2 verschillende hoofd letters :D

Hier de spanten gezaagd en alvast 5 van de 10 aan het langs-spant verlijmd !
morgen die andere 5.

Tja, hoe je ook over hem denkt.......gitaar spelen kan die! Hij is toch lekker bezig zo, in z'n uppie

Laatst bewerkt door een moderator:
waarom doe je het nu niet gelijk raf het gezegd heeft Harm?!

beetje gewicht tillen is geen probleem

Tsja,
Ik hoop met deze rompbouw geen spanten meer te hoeven inbouwen.
Dat de stijfheid in de zijdes komt van de berghouten, de kim en de dekrand.

Bij een dunnere romp zal je niet zonder spanten kunnen en die gaan zeker in de weg zitten, met alle zooi die er in gaat komen. :cool:
Of ik nu een romp maak van 2,5 kg zonder spanten of ik maak een romp van 500 gram waarin je iedere 6 cm een versterking moet plaatsen.(wat wegen die dan?) :rolleyes:

Maar ik begrijp jullie bezorgdheid.
"NIET NOG EEN SS HERNIA !!!!" :D

dom dom maar weer bij laten werken, zal er morgen wel weer zo'n zeik pop up melding komen dat er weer een update beschikbaar is. :2gunfire::2gunfire::2gunfire: tomtom

Hallo allemaal,
Weer bijgelezen na deze dag school. School is wel net geworden ook al is het nog niet helemaal klaar. Er lopen hier en daar nog wel bouwvakkers rond.
Leuk om te lezen dat mensen oranjepark kennen. :)
Ik hoorde vandaag van iemand dat de aanbouw/verbouwing +-14,4 miljoen euro gekost heeft, bijna een euro de man in nederland. Dat bedrag had ik niet verwacht.

@brandaris: malletje voor de onderruitjes is gisteren nog gelukt. Zometeen als ik tijd heb ga ik de bovenruitjes doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back