het Walkera 4#3 verzameltopic

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Junglemaxx, 6 okt 2007.

1. fuelflow

fuelflow

Lid geworden:
    18 dec 2006
    @ Jaap

Joh Jaap, ik snap deze reactie ook niet echt hoor?

Ik val er niemand mee aan, ook Karel niet als je dit soms denkt. Het gaat mij om de bewustwording van het aansluiten van onderdelen. En oh, de term 'sex diff'...ik hoop niet dat dit jargon de boel verpest nu, ik bedoel ermee te zeggen dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen mannetje en vrouwtje in de electronica wereld.
    Als jij zegt juist door deze mogelijkheid van verkeerd aansluiten voor een andere middelen kiest, prima. Daarmee geef je eigenlijk al aan weinig zelfvertrouwen te hebben. Ik begin bijna te begrijpen waarom...

I rest my case...

2. fuelflow

fuelflow

Lid geworden:
    18 dec 2006
    Is ook waar, dank voor je ondersteuning. ;-)
    Ik zie het als common sense... Je hebt gelijk dit te doen, voorkomen is beter dan...

Laatst bewerkt: 23 mei 2009
  3. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Laten we er maar van uit gaan dat Jaap de stemming even niet goed aanvoelde...
    had niet het idee dat er kwade bedoelingen waren van iemand.
    Back on-topic :)

4. jaapV

jaapV

Lid geworden:
    31 jul 2008
    Klopt.ik stoorde me weer eens aan de arrogantie.:rolleyes:

5. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Vrienden!! Jaap inclusief!! ha ha ha ha ha.........
    Waarom hoor ik niemand over die JST Stekkers op zijn HM4#3B??
    Ik heb ze er nu op zitten en het werkt super hoor!!
    Heli weegt totaal met Lipo pack van 20C 63.3gram.
    Vanwaar die voorkeur voor Micro Deans??
    Enne Guy..........wat betreft die staart aansturing.
    Ik vind mijn HM4#3BV2 niet eens zo gek minder snel de staart kunnen aansturen dan van mijn voorhene HM4G3 hoor.
    Ik maak piro's zo snel, dat je het met je ogen niet eens kunt volgen.
    Waar ligt het probleempje met jouw heli dan??
    Vr GR Erwin

6. fuelflow

fuelflow

Lid geworden:
    18 dec 2006
    Hoi Erwin,

Ik heb die JST stekkers niet, vandaar. En ik heb redelijk goedkoop die Deans kunnen vinden, daarom heb ik deze. Ik schreef eerder al dat de methode van Karel een heel goede zal zijn maar dat de Deans door advies van Karel al gekocht waren.

7. jaapV

jaapV

Lid geworden:
    31 jul 2008
    Hoi Erwin zou je eens een link/plaatje van die JST connectors kunnen plaatsen?Ik heb geen idee hoe die er uit zien.Gr jaap

8. soul

soul Guest

plaatje jst connector

9. styreta

styreta

Lid geworden:
    29 jul 2008
    Ook klemmetjes? Wel goud

10. Paul56

Paul56

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Maar wel 3 keer zo groot (en zwaar) dan die micro-deans.

Paul

11. jaapV

jaapV

Lid geworden:
    31 jul 2008
    Soul bedankt voor de afbeelding:).Aah die dus.In welke verhouding moet je dit zien?Zijn ze net zo groot als die van de esky coaxen of een maatje kleiner.Als ze net zo groot zijn dan is het uit verhouding lijkt mij.Ik heb deze connectors van mijn esky lipos net eens bekeken maar die zijn ook aangeknepen ipv gesoldeerd.Gr jaap

12. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Jongens...........die JST stekkers zullen qua fomaat inderdaad groter zijn dan die Micro Deans.
    Ik had er nog een hele partij van liggen, dus vandaar dat deze JST stekkers mijn keuze waren.
    Ik denk dat als je het helemaal toppie wilt hebben, je het beste voor die Micro Deans kunt gaan.
    Maar ik hou deze JST stekkers er voorlopig nog op en zal jullie wel op de hoogte houden hoe ze zich houden.
    Heb vroeger 2 jaar lang met een Walkera HM004 gevlogen.Daar zaten die JST stekkers dus ook standaard al op.Never nooit geen problemen mee gehad, ondanks dat ik op Lipo's vloog inplaats van de NiMH's.
    Wat het formaat van die JST stekkers betreft.Het kan 'net'.
    Kwestie van de draden 'kort' solderen en zo plaatsen dat de stekkers langszij de heli zitten.Het stoort me niet in ieder geval, en ik kan toch snel balen van iets wat me dwarszit.
    Oke, ik wacht gespannen af hoe het een aantal van jullie straks gaat verlopen met die Micro Deans.
    Sukses you all.
    Vr Gr E

13. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Op de Esky coaxen zitten i.d.d. JST-stekkers. Ze nemen meer ruimte in dan de Microdeans, maar of ze (veel) zwaarder zijn durf ik niet te zeggen. Je kan ze prima solderen. Het zijn geen goudpluggen.

14. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Dennis..........hoe gaat het met Nose in vliegen met je HM4#3B??
    Oefen je dat ook?
    Gr E

15. Paul56

Paul56

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Nou heren,

Bij mij zitten de deans er ook op, heli, lader, en op 1 lipo, die andere doe ik morgen. Maar ik kon met die ene lipo in ieder geval een testvluchtje maken.

Eerst maar iets over het soldeerwerk:

Net zoals Danny, met 2 in elkaar geschoven deans het soldeerwerk gedaan, om de boel wat beter te kunnen koelen, het solderen was redelijk goed te doen. Door de krimpkous wordt de bedrading ter hoogte van de deans wel wat stugger, het in elkaar schuiven van de deans op de heli is wat lastiger dan met de oude Losi-stekkers, het vergt sowieso wat meer kracht omdat de deans veel strakker in elkaar passen.

Omdat ik toch bezig was (en door Karel aan het denken was gezet) heb ik ook de stekker (aan de Rx-kant) van de staartmotorkabel van soldeer voorzien, teneinde spanningsverlies op dit punt ook tegen te gaan. Dit is een heel lastig klusje, zelfs met het 17-watt-boutje wat ik heb. De punt van dit boutje is 2 mm dik en aan de voorkant schuin afgevijld. De punt lijkt het formaat van een boomstam te hebben tov het stekkertje. Maar goed, uiteindelijk met veel geduld is het uiteindelijk gelukt.

Het testvluchtje was even flink schrikken. Met de oude Losi-stekkers was ik gewend om het gas even flink open te gooien om de heli zsm op 50 cm hoogte uit het grondeffect te krijgen, dit deed ik dus nu ook..... Resultaat: de heli schoot als een speer omhoog tot op zo'n 10 cm onder het plafond, ik schrok me kapot, wat een verschil in vermogen van die brushless hoofdmotor met deze stekkers. Hij reageert veel feller op het gas, in de oude situatie kostte het gewoon meer tijd om een verticale stijging te realiseren dmv van het meer gas geven, nu reageert tie gewoon veel directer op de gasstick. Het is even wennen, maar het vliegt nu super.

En dan waar het allemaal om te doen was: de staart....... Ja gewoon strak, geen gezwiep, geen verloop tijdens de lipo-ontlading, de staartmotor wordt meer dan handwarm, graadje of 50 schat ik, dus niet alarmerend. Moet wel de staarttrim redelijk ver naar links zetten om hem recht te houden. Zal morgen eens testen of de stelschroef op de ontvanger hier nog iets aan verandert.

Om een lang verhaal kort te maken: ik ben zeer tevreden met deze ge-upgrade heli. Dit laat toch maar weer eens zien wat de waarde is van dit forum, zonder dit forum had ik de heli allang in een hoek gegooid onder het motto: met dit ding is zo niet te vliegen.....Een ieder die hieraan een bijdrage heeft geleverd op dit forum: heel erg bedankt !!!

Groeten,

Paul

Laatst bewerkt: 23 mei 2009
  16. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Mooie berichten! ik kan niet wachten tot mijn Microdeans binnen zijn!

Erwin: nose in is voor mij echt nog een nivotje te hoog, maar ik maak leuke vorderingen; ik vlieg pas een maand of 6 en heb juist de 4#3 gekocht om thuis wat meer vlieguren te kunnen maken. Met m'n 300-size heli zit ik toch vast aan de veilinghal en daar heb ik niet altijd tijd voor. Ben mij wel aan het orienteren op een iets grotere CP om ook goed buiten te kunnen vliegen; 'denk aan een Belt of een T-Rex 450. Voordeel van de Belt is dat ie wat makkelijker goedkope servo's slikt (is wat minder stijf) en ook een iets lichtere motortje heeft dat beter past bij een stuk of 5 1800 mah-lipo's die ik heb liggen.

17. Paul56

Paul56

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Net m'n 2-de vluchtje gemaakt met de Micro-deans, heb hem maar eens geklokt: 9 minuten onafgebroken gelvlogen, toen werd de spanning merkbaar minder en dus gestopt.

Ik vlieg dus nog steeds met mijn originele 10c lipo's 400 mAh (merk: Full-river), meer dan 350 vluichten ieder, ze doen het nog super goed. Al die keren geladen met de originele Walkera-lader.

Groeten,

Paul

Laatst bewerkt: 24 mei 2009
  18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Dennis...bedankt voor je reactie.Oke, je bent helder.
    Het Nose In oefenen met de HM4#3B is echt goed te doen hoor.
    Maar ook een kwestie van er gewoon mee gaan beginnen.
    Persoonlijk vind ik het best wel saai om heel veel vluchtjes maar steeds hetzelfde te doen om iets te oefenen, maar het werpt na verloop van tijd wel zijn vruchten af.
    Als je je heli al redelijk strak hebt staan, dus dat je tijdens een hoover de knuppels al een paar seconden los kunt laten, dan is dat wel een pre voor Nose In hooveren heb ik gemerkt.
    Ook het oefenen met Nose in waar de ruimte groot is scheelt ook een slok op een borrel.
    Ik begon ermee buiten met windstil weer.
    Zodoende werd niet elke foute stick-input mij direkt afgestraft.
    Vind dat Nose In vliegen wel een ervaring hoor.Heb soms dagen ertussen zitten dan begin ik er niet eens aan, want dan zijn mijn hersens er niet 'ready' voor.

Paul.....wat super dat je heli het nu zo goed doet na die Mod naar Micro Deans.
    Dat van die staart dat ie op de zender iets naar links getrimt staat.Dat heb ik ook.
    Denk dat velen dat hier hebben, maar zou mooi zijn als we met z'n allen daar iets op vinden zodat tijdens het vliegen de trim mooi in het midden zou staan.
    Dat schroefje op de ontvanger heb ik net iets voor Half 6 staan.
    Hoop dat jij het verlossende antwoord daar nog op weet te vinden.
    Vind het echt frapant dat met die 10C Lipo's nog zo goed vliegt.
    Dat lukte mij niet.
    Vraag me dan echt af wat het effect zou zijn als jij met een 20C Lipo vliegt.
    Doe je dat al??
    Indien nee..............pb me effe dan, dan stuur ik je een nieuwe 3.7V 400Mah 20C Lipo op om uit te kunnen testen.
    Vr Gr Erwin.

19. Paul56

Paul56

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Hoi Erwin,

Bedankt voor je aanbod, maar ik wil het gewicht van de heli zo laag mogelijk houden. Begrijp me niet verkeerd.... maar elke gram extra, vergroot de kans op schade bij een crash. Deze heli woog oorspronkelijk 48 gram. Ik heb niet zo'n mooi weegschaaltje als Danny, maar zijn heli zit al op dik 56 gram. Ik heb dezelfde setup als Danny, maar dan nog met de staartmoffen van Karel erop. Ik zal dus richting de 58 gram gaan en dat is al 10 gram boven het oorspronkelijke gewicht. Daar zijn de onderdelen van deze heli (denk aan bv de skid) niet op ontworpen. Ook zal de rotorsnelheid toenemen om het extra gewicht te kunnen liften, wat weer tot extra slijtage leidt.

Hij vliegt fantastisch zo en als m'n lipo's de geest geven, bestel ik gewoon weer de 10C lipo's.

Groeten,

Paul

20. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Is oke hoor Paul! No probs.
    Ik begrijp je volkomen.
    Mijn heli weegt met die 15C Lipo eronder exact 62.46 gram.
    met een 20C Lipo eronder zit ie op exact 64.82 gram.
    Dat is inderdaad wel wat meer dan de stock 48 gram.
    Lijkt bijna op een HM4G3 qua vlieggewicht.Ha ha ha ha ha.
    Maar ik vind dat niet erg.Komt ook omdat ik er buiten mee vlieg met windstil weer.
    Klapstoeltje erbij om in te zitten..........15 Lipo packs..........PSP met Boxjes erbij voor de muziek naar eigen smaak (Rammstein bijv)...........en dan heerlijk vliegen met die kleine.
    Dan is elke gram meergewicht van de heli meegenomen, want echt compleet windstil is het zelden buiten hier in het Oosten des lands.
    Vandaar dat ik straks zeer benieuwd ben naar die 450Mah 20C en 650Mah 20C Lipo packs.
    Want die geven nog net iets meer gewicht zodat het vliegedrag net nog wat strakker wordt als er iets een windje over heen komt.
    Vr Gr Erwin

Deel Deze Pagina