het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
het is slechts een lichte vibratie dus dus ik vermoed dat deze niet zo heel erg veel energie kost. als ik de heli in mn hand houd dan loopt de staartmotor heel erg netjes.. als hij vliegt dan zit er een oscilatie in de staartmotor..de oscillatie is ook een klein beetje zichtbaar in de rotorkop en in de swash. Ik heb nog een complete alu upgradeset liggen dus ik zal de boel maar gewoon vervangen en kijken of het helpt.

De bedrading ben ik niet zo kapot van. De twee ESC's zitten met zo'n splitterkabeltje aan elkaar en de 4 in 1 wordt vanuit de ESC van de hoofdmotor gevoed..alles zit dan uiteraard met van die standaard walkera stekkertjes aan elkaar. Ik heb al gehoord dat deze stekkertje zowiezo al problemen kunnen geven laat staan als de stroom door een paar van die stekkertjes moet voor het bij de 4 in 1 is.

De deans stekkertjes zijn gelukkig onderweg.. maar zonder stekkers is het natuurlijk helemaal mooi..

Ik denk dat ik weer lekker kan knutselen en solderen...

Maarten

ja, het blijft leuk spul...vooral als het ook werkt.

Eerlijk gezegd, hoop ik niet dat er iets kapot gaat. Heb een loep nodig om al die onderdeeltjes te kunnen zien:D

ja, het blijft leuk spul...vooral als het ook werkt.

Eerlijk gezegd, hoop ik niet dat er iets kapot gaat. Heb een loep nodig om al die onderdeeltjes te kunnen zien:D

Ik vind het heerlijk dat geknutsel... bijna nog leuker dan vliegen:)

Gisteren kwam ik op het idee om even de rotorbladen eraf te halen om te kijken of er dan nog steeds een trilling inzit.. De trilling is dan nagenoeg weg eigenlijk..

Later zat ik te bedenken dat ik een van de rotorbladen had vervangen dus het zou best kunnen dat ze niet helemaal in balans zijn. Ook ben ik een van de c ringetjes kwijt (inmiddels al wel weer besteld). Ik verwacht dat het trillings probleem met een avondje knutselen wel over moet zijn. Het lichtere brushless motortje is ook al onderweg dus als ik voor die tijd de bedrading een beetje netjes maak moet ik tegen die tijd weer een heerlijk vliegend 4#3tje hebben.

Maarten

net even een lipo leeggevlogen op mijn werk (grote zaal)

of ik kan niet vliegen, of de heli is niet goed....denk het eerste.

beetje schade gevlogen....canopy, flybar, accubakje en de rotorbladen houder.

zit nu toch weer sterk te twijfelen of hij wel geschikt is voor mij....verder als een metertje of drie van me af, en ik zie het echt niet meer.....moet ik wel eerlijk bij zeggen, dattie op een behoorlijke snelheid de verkeerde kant op gaat :)

Hey Pinty, leuk man kan je weer lekker knutselen:rolleyes:

Ik heb gisteren de rotorbladen vervangen door twee die wel een beetje gebalanceerd waren en dat scheelt een stuk in de vibratie.. ik had niet genoeg opgeladen lipos liggen om even serieus te testen of het beter ging maar het voelde minder zenuwachtig aan.
er lijkt nog steeds wel een vribratie in de staart te zitten maar minder heftig.

Maarten

Misschien helpt dit: tijdje terug mijn HM4#3B tegen een paal aan gevlogen op het werk.
Heli kreeg toen plots last van een staartje wat niet meer strak was.
Zag ook een soort van trilling in het toestel.
Heb toen de hele hoofdas met kop vervangen.
Daarna was het trillingsprobleem weg en de staart ook weer strak.
Was dus een iets kromme hoofdas.
Vlieg er nu weer fruitig mee op los.
Even wat leuks..............ben de laatste maanden veel aan het oefenen geweest met de HM4#3B om ermee Nose In mee te vliegen.
Eerst op het werk in de grote hal, en de laatste tijden zelfs binnen in de woonkamer thuis.
Gaat zelfs zo goed, dat ik daardoor ook met mijn 450 size CP heli's Nose In ben gaan vliegen.
Was voorheen ondenkbaar omdat het met een 450 size CP wel effe iets anders is dat Nose In vliegen en de drempel veel hoger lag.
Maar ik ben sinds afgelopen week over die 'angst-drempel' heen.
Het Nose In vliegen met de 450 CP gaat heel goed zelfs.
Komt echt puur doordat die kleine HM4#3B mij een opstapje heeft gegeven.
Ben er zo blij mee.
Had nooit gedacht dat ik met zo'n gemak Nose In kon vliegen met een 450 size CP heli op een meter of 2 hoogte.
Let wel, ik ben geen type wat simt op de PC.
Ik oefenen dus bepaalde moves met de HM4#3B en daarna breng ik dezelfde move over naar mijn 450 CP heli.
Dit werkt voor mij echt super.
Afgelopen nacht de HM4#3B weer naar het werk meegenomen.
In de pauze heerlijk mee rondgevlogen.Wat is en blijft het toch een fijne machine.
Heerlijk.
Vr GR E

Thanks,

Ik ga dan toch eens de as en rotorhead vervangen..Ik heb er toch nog een liggen..
Ik denk dat ik het nose in toch nog eens ga simmen.. kijken of het dan wel lukt..

Ik corrigeer nogal stevig de verkeerde kant op..en dan gaat ie wel eens erg hard de muur in (hoewel ik 'm ook wel weer vaak op tijd weet te redden)
Wat ook wel helpt is om met mn coaxje nose in te landen op een kleine landingsplek.

Maarten

Maarten.........stelregel die ik hanteer is vaak: minder is meer.
Hiermee bedoel ik dus dat je niet moet proberen om te overcompenseren op je sticks van de zender.
Kleine uitslagen doen het!!!
Je zou me eens moeten zien vliegen met die kleine dondersteen.
Hooveren op een 10 centimeter hoogte is voor de heli ook geen probleem.
Natuurlijk iets last van het grond-effect en zijn geringe vlieggewicht.Maar eenmaal goed afsgesteld en de besturing in de vingers............werkelijk een super heli zoals dat vliegt.
Ik neem de heli met regelmaat overal mee naar toe.
Ben nu zelfs zover dat ik in kleine ruimtes ook Nose In kan vliegen met de heli.
Al die gewonnen informatie breng ik over naar vliegen met de grotere 450 size CP heli's.
Het werkt echt.
Sukses maarten.
Vr Gr E

Ehr...... Rotorkop en asje vervangen.... nu is tie nog slechter geworden..

Ik heb het idee dat de padlles/balancebar niet helemaal in balans zijn.. iemand een idee hoe ik dat kan tunen? Ik heb ervoor gezorgd dat hij keurig aan beide kanten evenveel uitsteekt..

Maarten

Yup , veertje zit er al een tijdje onder..er zit ook niet echt speling in de swashplate.

Voor de brushed tailmotor het begaf en ik 'm verving door de brushless had ik de heli ook super stabiel.. gewoon een paar tellen de handen van de controls af was geen probleem. Er zat toen al wel een vreemd geluid in de tailrotor die nu met de brushed motor er ook in zit maar dan met wat zenuwachtige zwiepjes van de staart. Ik vermoed dat dat geluid werd veroorzaakt door de vibratie in de mainrotor wat de gyro wat heen en weer schudt.

Ik had ook gewoon even met de vorige head moeten kijken of het probleem over was voor ik er een nieuwe ging zetten.

Ik heb geen weegschaal die nauwkeurig genoeg is om de padles te vergelijken. Ik heb wel opgelet dat de stabilizer evenlang is aan bijde kanten.

Maarten

Jammer dat Huizen net iets te ver van Apeldoorn ligt.
Ik heb zo'n weegschaal die erg nauwkeurig is.
Hoop dat je het probleempje met je heli snel opgelost krijgt.
Want het toestel kan inderdaad erg stabiel en strak vliegen.Maar, dat heb je al ondervonden.
Ik neem de mijne vanacht weer mee naar het werk.
Het gaat gewoon niet vervelen de machine.
Vlieg er tegenwoordig strak Nose In mee en ben er nu zo bedreven in dat dat lukt op een 50 cm neusafstand.
Wat een heerlijke machine.
Maarten............indien je hulp nodig hebt...laat maar horen.
Vr GR Erwin

Dank je Erwin,

Ik verwacht niet dat er een probleem is met de padles.. voorheen vloog hij namelijk helemaal prima met dezelfde padles. en ook met de vorige kop zat er al een stuk minder vibratie in met deze padles...

Ik ga de vorige kop er weer opzetten (zodra ik weer c-ringetjes binnenheb) en kijk of dat beter gaat.. desnoods bestel ik een nieuwe kop bladhouders, padles, rotorbladen en flybar en een nauwkeurig weegschaaltje..

Maarten

Oke Maarten.
We horen het graag hier als je heli weer up to date vliegt.
Het is echt mogelijk, want de mijne vliegt echt superstrak dus dan kan die van jouw dat ook.
Sukses.
Vr GR Erwin

Iemand toevallig die een 4g3 over heeft en wil ruilen tegen een Kyosho Minium Edge??

Ben met mijn 400 klasse heli aan het vliegen geweest, en ben echt verslaafd... dus wil ook zo'n speeltje voor binnen :P

Hoi hoi...........misschien een oenige vraag, maar waarom zou je dan met een HM4G3 binnen willen vliegen?
Waarom niet met een HM4#3B??
Dat is al lastig genoeg in beperkte ruimtes.
Of kun je al 3D vliegen met een HM4G3 en dan ook nog in beperkte ruimtes?
Indien ja, dan is de HM4#3B geen mogelijke optie daarvoor.
Indien nee.............dan heb je nog je handen vol aan het vliegen met een HM4#3B in een ruimte ter grootte van een gemiddelde woonkamer.
Helaas ken je waarschijnlijk beidde toestellen niet.Maar indien je geen 3D kunt of wenst te vliegen met een HM4G3 dan zou ik kiezen voor een HM4#3B.
Een HM4#3B is trouwens ook nog eens veel crashbestendiger dan een HM4G3.
Buiten het feit om dat ik tot op heden nog niemand ben tegengekomen in real live die mij kon laten zien hoe strak en met 3D moves een HM4G3 kon laten zien vliegen.
En sinds ik mijn HM4G3 al en hele lange tijd van de hand heb gedaan, lijkt mij een dergelijke situatie te zien te krijgen ook zeer onwaarschijnlijk.
Die HM4G3 ziet er mooi uit, maar om met die machine net zulke strakke vluchtjes te trekken als met mijn HM4#3BV2 kan, dat wil ik nog meemaken.
Indien iemand dat wel kan met zijn HM4G3 dan daag ik diegene van harte uit om zijn strakke HM4G3 met windstil weer eens naast mijn HM4#3BV2 te zien vliegen.
Eerlijk waar.
Vr GR Erwin

Zo hehe... de onderdeeltjes zijn weer binnen...
-een nieuwe main head set(je weet wel 1 priegel asje, twee priegel rubber ringetjes en 2 priegeldepriegel c-ringetjes) zodat ik de oude rotorkop weer kan maken.
-een hp05s outrunnertje ipv de standaard brushless motor
-een setje bladen voor een 4#3Q.. ben benieuwd..
-verder had ik al nieuwe dean stekkertjes om de boel electrisch weer wat beter te maken..

Nu alleen wachten op het pakketje met tijd.... daar zit ik al een poos op te wachten...
vooral dat klusje met die main head set moet ik echt even zin voor maken.

Maarten

Back