Hk-450 tail probleem.

ja klopt :p ik heb nu denk ik wel alles netjes weggewerkt.

ik maak morgen of vanavond nog een foto van de heli met de bedrading.
alleen moet ik dus nog achterhalen wat de oorzaak is van de motor, dat ie op 1 gasstand zo raar doet en op het begin als ik de heli weer voor de 1e keer begin te draaien

Wat ik denk, is dat die klappen niet uit de motor komen
Als je dus een tandje in het hoofdtandwiel mist, slaat hij er dus opeens 1 over, wat als een klap over kan komen

Als je de hoofdrotor met de hand een normale zet geeft, hoeveel keer gaat ie dan rond voor hij weer stilstaat? Moet op zn minst 7 keer zijn...

Over die reactietijd,die is ook raar
Of hij doet het altijd, of hij doet het nooit
Af en toe is gewoon raar
Dat is niet iets waar we zo uitkomen vrees ik

Je regelaar is iig zwaar zat, 35 of 40 amp is genoeg
Dat is het niet
Het zou timing kunnen zijn, misschien eens kijken of die instelling goed staat in de regelaar?

Wat ik denk, is dat die klappen niet uit de motor komen
Als je dus een tandje in het hoofdtandwiel mist, slaat hij er dus opeens 1 over, wat als een klap over kan komen

Als je de hoofdrotor met de hand een normale zet geeft, hoeveel keer gaat ie dan rond voor hij weer stilstaat? Moet op zn minst 7 keer zijn...

Over die reactietijd,die is ook raar
Of hij doet het altijd, of hij doet het nooit
Af en toe is gewoon raar
Dat is niet iets waar we zo uitkomen vrees ik

Je regelaar is iig zwaar zat, 35 of 40 amp is genoeg
Dat is het niet
Het zou timing kunnen zijn, misschien eens kijken of die instelling goed staat in de regelaar?

Regelaartje altijd even doornemen. Haal hem wel los van de maingear want hij kan in eens aanslaan.

Timing, softstart, lipo instelling, voltage cutoff. allemaal in te stellen met de handleiding erbij. ;)

ja, maar ik heb geen programming card erbij gekregen/gekocht.

alles gaat automatisch, en hij heeft het zeker 15 vluchten goed gedaan.

ik ga morgen ff kijken of er geen tandje mist.

ja, maar ik heb geen programming card erbij gekregen/gekocht.

alles gaat automatisch, en hij heeft het zeker 15 vluchten goed gedaan.

ik ga morgen ff kijken of er geen tandje mist.

Kan meestal ook met de TX. Je begint met gas naar boven en dan piepjes tellen. Als je nog een handleiding hebt staat het daarin (van de esc). Anders FF :google:

Die dingen stellen zich niet automatisch in, dat moet jij zelf doen

Jij hebt nu alleen het geluk dat hij standaart al redelijk goed stond
Even de handleiding googlen, en vanaf de zender instellen, de werkt idd met de gasstick en piepjes

Gewoon je gas open laten staan en luisteren tot je de toontjes herkent van de ESC met de handleiding erbij. Op een gegeven moment kan je in de handleiding de piepjes volgen.

Zodra je bijv. de timing setting herkent, trek je het gas dicht en geeft de ESC een bevestiging toontje. Je moet het FF doorhebben, daarna is het best simpel.

Suc6

Haal wel de motor los van het grote tandwiel!!!!!

maar als ik dus ind e programmerings mode ben, en bijv. lipo wil kiezen, of bijv. acceleratie, hoe kan ik dit dan goedkeuren, dus als ik tussen nimh en lipo moet kiezen hoe kan ik dan op ''oke'' zeg maar drukken?

nah, ben er uitgekomen hoe de instellingen werken.

alleen kunnen jullie eens de beste setup geven voor mijn heli?

dus welke voltage cut-off, acceleration, timing enz..

alleen vind ik dit raar, als ik ineens von 0 naar 3/4 gas ga, dan zie je het groene lichtje op de ontvanger naar rood springen en start de motor of esc zich weer opnieuw op, hoe komt dit?

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Niet idere regelaar is hetzelfde
De 1 heeft meer opties als de andere, en ik en vele anderen kunnen niet in jouw regelaar kijken

Het zou dus erg prettig zijn als je zelf neer zou kunnen zetten wat je opties zijn ( geen link aub, even neertypen)

Kortgezegd altijd een softstart instellen, en geen rem.

1- brake
2- battery type
3- rotation reverse
4-acceleration
5- low voltage protect
6-timing
7- switching frequense 8khz en 16 khz
8-restore factory default settings

ik denk dat ik nu andere dingen heb ikgesteld want heb een gebruiksaanwijzing gevolgd van een andere regelaar.
dus ik doe nu weer factory settings en begin opnieuw.

nah, heb nu het volgende al ingesteld,

brake - off

battery - auto lipo detect

rotation reverse - nog niets ingesteld, ik kan kiezen tussen right, left en vice versa

acceleration - low

low voltage protect - reduce motor speed

De motor van de heli heeft 6 poles, dus moet ik dan de frequentie van 16 kHz pakken?

Mvg, Marthijn.

timing - nog niets, ik kan kiezen tussen automatic, medium en high

switching frequency - nog niets, kan kiezen tussen 8 kHz en 16 kHz

moet dus nog 3 dingen instellen.

Mvg, Marthijn

Laatst bewerkt:
Dit begint ergens op te lijken.

1 brake = off = goed
2 lipo = aut= goed
3 richting = afblijven of hij moet echt de andere kant op. Beter draadje omwisselen
4 acceleration= softstart = goed
5 lowvolt = reduce speed = goed
6 timing =? = auto is het beste!
7 switching freq = Ik laat dat altijd op fabrieks instelling staan, want ik heb geen idee wat dit doet. :mrgreen:

Nou alles monteren en kijken of het goed werkt.

suc6

Gisteravond weer gehoovert en gevlogen met mijn calmato.

De heli hield zich perfect, en ook de mensen van de club zeiden dat hooveren erg goed ging.

de timing heb ik dus op normaal staan, want als ik die op auto zette, en ik bracht de gas stick wat sneller omhoog, starte de esc of de motor weer opnieuw op.

op normaal doet hij dat dus niet.
ik ga vandaag ook nog een keerjte hooveren en kijk ik of de motor en de esc niet te warm worden of juist helemaal niet.
want als de motor koel blijft, kan ik hem ook op hard zetten, de timing.
want zoveel te hoger de timing zoveel te meer rpm. en dat is wat handiger als ik nl. de verlichting erop maak, met een kleine extra batterij voor de verlichting.

de frequentie moet als het goed is goed zijn.
in de gebruiksaanwijzing staat dat voor 8 kHz max. 2 poles motor vb. inrunner.

en voor meer dan 2 polen dan moet je 16 kHz pakken vb. outrunner.
de motor van mij heeft 6 polen.

Bedankt voor alle hulp die jullie mij hebben geboden.

Maar ik weet dus alleen nog niet of de instellingen in de zender helemaal goed zijn.
het hooveren gaat nu dus perfect, geen problemen met de gyro of de staart.
maar kan ik dus als het hooveren goed gaat met de instellingen die ik nu heb, ook gewoon rondjes vliegen?
of moet ik daar weer andere instellingen voor hebben?

ik wil geen 3d gaan vliegen, alleen maar schaal.

Mvg, Marthijn.

Mvg, Marthijn.

Als je met die instellingen kunt hooveren, kun je er ook mee rondvliegen.

Alleen ff opletten als je gaat vliegen met wat wind, het kan zijn dat je dan wat negatief nodig hebt om hem weer naar beneden te krijgen
Pas daar je throttle curve op aan, anders valt de motor uit als je hem naar beneden wilt halen

En zorg dat je minimaal 5 graden negatief hebt in normal

dan vlieg ik wel zonder wind :p want snap dat echt niet met negatief zoveel graden :(

heb zelf ook niet zo'n soort schuifmaat waarmee je de hoek kunt berekenen.
of kan ik dat ook anders berekenen?
want heb nu de throttle curve ofzoiets staan op 0, 25, 50, 75, 100 %

of moet ik nog andere aanpassingen doen?

ik moet echt eens een keertje mijn eerst rondvlucht gaan maken.
ik denk wel dat ik dat kan, alleen ben bang dat de heli zich niet houdt :p
en dat ik hem dan laat crashen :(

op de simulator lukt het allemaal perfect.

Als het op de simulator 8jes kan vliegen beide kanten op dan moet dat ook in het echt kunnen. Throttle curve heb je goed staan, het gaat hier om de pitch curve. die moet met de eerste op ongeveer 40% staan. Zo heb je een beetje negative op je bladen, om wat sneller te kunnen dalen.

Back