Jaap Smith
Vriend van modelbouwforum.nl
Blijf het iets geweldig vinden hoe al dat touw werk wordt aangebracht, mijn complimenten. 
Vriendelijke groet,
Jaap

Vriendelijke groet,
Jaap
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Een schitterend resultaat, Piet. Qua, model, verslag en foto’s.Met het hijsen van de twee vlaggen, is de Beagle in feite afgebouwd. Als het eens uitkomt en het is mooi weer zal ik buiten wat foto's maken, geen beter licht dan daglicht of je moet een studio hebben, welke luxe ik niet heb (ook niet in de buurt). Dus hier een paar plaatjes, een tikkie onderbelicht want anders is de tuigage haast onzichtbaar;
Bekijk bijlage 556223
Bekijk bijlage 556224
Bekijk bijlage 556225
Ik heb het hele verslag nog eens doorgenomen en eigenlijk is het bouwen van zo'n scheepje een hele klus! De Beagle was mijn 16e houten scheepsmodel en zo als het er uit ziet ook het laatste hier op het forum. Misschien dat ik voor mezelf nog wel wat aanschaf omdat het bloed nu eenmaal kruipt waar het niet gaan kan, maar de druk die ik meestal wel voel op een forum die ga ik dus vermijden. En met druk bedoel ik eigenlijk het te lang doorgaan terwijl dat ten koste gaat van rugpijn e.d. Automatisch werk ik toch altijd te lang, dat heb ik nu met de laatste updates ook weer ervaren en daar dit dus zo goed als onvermijdelijk is zal ik moeten stoppen met mijn activiteiten hier op het forum.
Ik blijf natuurlijk wel gewoon lid en de mensen volgen met hun fantastische prestaties hier, vooral de laatste tijd vind ik het niveau erg hoog en dat is heel mooi om te zien en dat wil ik dan ook absoluut niet missen.
De boegspriet en de sloep komen later deze winter nog wel eens aan bod en dat zal ik dan ook nog laten zien, nu ff afkicken van het bouwen....
Iedereen die hier weer commentaar, de leuk knop heeft gebruikt en kritisch heeft meegekeken, hartelijk bedankt daarvoor het geeft mij altijd weer een heel goede reden om mijn uiterste best te doen![]()
Das Piet ten voeten uit altijd op zoek naar de perfectieBedankt mensen voor de leuke berichten. Er zit nog een subtiel foutje, wat ik en U waarschijnlijk ook, over het hoofd hebben gezien. De wimpel hangt nl. verkeerd omdat de rode baan boven moet
. Ik zal dat ter zijner tijd ook aanpassen. De laatste 3 foto's vind ik zelf een tikkie tegen vallen, dus heb ik 3 nieuwe foto's gemaakt
Ik heb een liefhebber voor de blokken, dus daar hoeft U niet meer op te reageren.Ik heb nogal een voorraad blokken liggen en met name de juffer- en de enkelschijf blokken van 4 mm zijn ruim aanwezig. Alhoewel ik ze niet allemaal kwijt wil, kan ik 50 juffers en 100 enkelschijf blokken eventueel wel missen. Dus als ik er iemand blij mee kan maken, laat het dan weten, dan stuur ik ze naar U toe.
Bekijk bijlage 556427