HMS Endeavour (artesania latina)

Het dek is volledig beplankt nu . We gaan er even tussen uit nu , weekje verlof want boten bouwen is vermoeiend hoor . :jan::offtopic:

20250322_155317.jpg

Inmiddels weer wat verder met het dek en er mocht ook al een likje verf aan te pas komen . Bij de volgende stap komt er al iets voor de verlichting . Ik heb ook een set van artesania bij besteld maar daar zit niets van handleiding bij ? De foto's in de handleiding van de boot zelf tonen iets maar ook niet alles .
Op dit gebied ben ik nog een leek , als er iemand tips of voorbeelden heeft , of als er al ergens een draadje is , ik hoor het graag . :bye:

20250403_192820.jpg

Zijn er dan meerdere kleuren ? Ik heb idd een blauwe achtergrond nu en ik heb al geprobeerd om mijn handtekening in een ander kleur te zetten maar lukte niet . Hoe doe je dat ?

De spiegel achter heeft wat beplanking gekregen en de eerste lat langs de zijde is geplaatst . Vandaag ook afscheid genomen van een ander deel van modelbouw wat me nauw aan het hart lag namelijk radiobestuurde vliegtuigen en heli's . Dit nam ook veel tijd in beslag . Ik bouwde ook veel zelf . En vanaf nu ook mijn pensioen aangevraagd . Wat heeft het 1 nu met het andere te maken zou je denken ? Met pensioen toch meer tijd . Nou ja , ik woon nu in Vlaanderen ( Belgie) en als het moment er is verkast ik naar Wallonie . Meer natuur en rustiger .
Dus vanaf heden ook wat meer tijd voor de boot .
20250504_193639.jpg
20250504_193657.jpg
20250504_193721.jpg
20250504_193711.jpg

Even een vraag stellen . Ik heb dus een deel van mijn hobby's opgegeven namelijk de radiobestuurde afdeling . En nu zou ik mijn werktafel plus de tools die er op liggen willen anders indelen . Alle gereedschap dat diende voor de radiobestuurde toestellen gaat weg en er komt enkel nog voor het bouwen van boten . Nu zijn daar ook veel kleine stukjes bij ( micro tools ) .
Mijn vraag dus : hebben jullie voorbeelden van handige tool organisers ? Handige opbergkistjes of noem maar op om een overzichtelijke werktafel te bekomen ?

Guyken
Jammer dat je de huidplanken driemaal op dezelfde spant verlengt. Het oogt mooier als je die lassen telkens een paar spanten laat verspringen. Er zit nu vaag te zien een kleine knik in.
Met volgende gangen kan je daar rekening mee houden.

Back