HMS Victory Deagostini (Robert)

Hoi Robert, ik volg je weer op de voet. Hij wordt weer prachtig. Even een vraag, blijven de leds ook in het zicht? Als dat zo is misschien een suggestie om er een draad-frameempje om heen te maken als een soort bullseyelamp. Jan Zwart is daar nu ook mee bezig en dat ziet er veelbelovend uit. Het tegelzeil op de grond vind ik werkelijk een prachtidee.

Hoi Robert, ik volg je weer op de voet. Hij wordt weer prachtig. Even een vraag, blijven de leds ook in het zicht? Als dat zo is misschien een suggestie om er een draad-frameempje om heen te maken als een soort bullseyelamp. Jan Zwart is daar nu ook mee bezig en dat ziet er veelbelovend uit. Het tegelzeil op de grond vind ik werkelijk een prachtidee.

Ron, de leds blijven deels in het zicht maar ze schijnen toch nog te fel heb inmiddels een led dimmer besteld om een te kijken hoe dit uitpakt.

Dat van Jan had ik gezien ik had zelf laatst ook al wat geknutseld met krimpkous en zag er ook niet onaardig uit.

IMG_2613.JPG

Robert,
Ik heb het geprobeerd met krimpkous, maar dat gaat hem niet worden. Het lukt me niet om een paar openingen te maken die redelijk gelijk zijn en ook nog de spijlen intact te laten. Ik stap weer over naar koperen draadjes of helemaal niets.

Robert,
Ik heb het geprobeerd met krimpkous, maar dat gaat hem niet worden. Het lukt me niet om een paar openingen te maken die redelijk gelijk zijn en ook nog de spijlen intact te laten. Ik stap weer over naar koperen draadjes of helemaal niets.

Het is inderdaad een klein prutswerkje maar als je 1:200 bouwt ben je we iets gewend, maar met koperen draadjes is ook een hele klus.
Wat ik ook al zei als het met de dimmer goed werkt laat ik de leds gewoon blank , ik had het geprobeerd om het licht wat minder fel te krijgen.

Ron, de leds blijven deels in het zicht maar ze schijnen toch nog te fel heb inmiddels een led dimmer besteld om een te kijken hoe dit uitpakt.

Dat van Jan had ik gezien ik had zelf laatst ook al wat geknutseld met krimpkous en zag er ook niet onaardig uit.

IMG_2613.JPG

Cool! echt gaaf. Dit zijn details waar ik gek op ben

Vandaag de dimmer binnen gekregen t.b.v de Led verlichting, gelijk even een testje gedaan maar het werkt goed.

Als je naar de led kijkt zie je niet veel verschil maar het omgevingslicht zegt genoeg.

IMG_2692.JPG

IMG_2693.JPG

IMG_2694.JPG

IMG_2696.JPG

:(:( Verslag was een beetje weggezakt.

Ik had een vraag over het berghout, zoals je op de foto ziet duikt het berghout aan de voorzijde helemaal naar beneden.
mijn vraag is of dit zo hoort? of moet de moet de afstand tussen het middelste en bovenste berghout van voor tot achter evenveel zijn.

IMG_3018.jpg

Ik denk dat de afstand gelijk moet zijn, hier een plaatje van mijn Victory op dat punt. In ieder model zitten wel subtiele verschillen, maar bij de boeg lopen de berghouten evenwijdig aan elkaar.

Het schip maar eens stof vrij gemaakt en maar weer eens een dagje aan het knutselen geweest.

Deze week in een verslag iets gelezen over de breedte van de dekplanken ook hier worden planken van 5 mm breed gebruikt ik heb het er al eens eerder over gehad om smallere te gebruiken en heb besloten voor 3 mm te gaan ziet er toch wat beter uit.
IMG_4037.JPG

Ook zijn aan 1 zijde de berghouten aangebracht.

IMG_4038.JPG

Laatst bewerkt:
Back