HMS Victory Deagostini (Robert)

Vanavond toch maar eens een klein proefje gemaakt voor het bekoperen.
Ik ga het toch met koperband doen, dat plakken met lijm zie ik niet zitten omdat ook de plaatjes die bij de KIT zitten gewoon glad zijn en er helemaal geen profiel inzit.

Kan ik er elke keer wat maken om een voorraad aan te leggen en gaan er tenslotte nogal wat op :( :(

IMG_4073.JPG

werkje van lange adem maar eens het af is schitterend mooi natuurlijk.
neem er je tijd voor want fouten vallen echt wel op in de bekoperde rompen

Even kleine update van de vorderingen, het is niet veel om te laten zien maar soms handig op tijd foto's te plaatsen. Als er ergens iets niet goed gaat kan ik dat eventueel op tijd bijsturen.

IMG_4106.JPG

IMG_4105.JPG

Vanavond toch maar eens een klein proefje gemaakt voor het bekoperen.
Ik ga het toch met koperband doen, dat plakken met lijm zie ik niet zitten omdat ook de plaatjes die bij de KIT zitten gewoon glad zijn en er helemaal geen profiel inzit.

Kan ik er elke keer wat maken om een voorraad aan te leggen en gaan er tenslotte nogal wat op :( :(

IMG_4073.JPG
Hey Robert, hoe heb je die gaatjes in het koper aangebracht? Raderwieltje?

Ja, dat kun je wel stellen. Chapeau, langs een lineaal? want het is kaarsrecht

Ik had een malletje gemaakt om door te rollen maar dat ging ook niet zo lekker,
Dit heb ik zo uit de losse pols gerold dat gaat het snelste.
Natuurlijk niet eerst een paar biertjes drinken voor die tijd, dan lukt dat niet meer.:D

Als je dat uit de losse pols gedaan hebt, dan heb jij een strakkere hand dan dat ik heb zo zo, alsof ze langs een liniaal gegaan zijn zeg

Ik ben nu begonnen met het aanbrengen van het dek, nu heb ik daar eens een rolpaard voor gezet maar heb het idee dat het toch wel wat aan de lage kant zit.

Heb er wat foto's op na geslagen maar volgens mij moet het net onder het midden van het luik zitten klopt dat?

IMG_4126.JPG

IMG_4125.JPG

Midden van de loop op 1/3 van de poort, ja. Maar je kanon staat redelijk naar beneden - iets dunner klosje ertussen aan de achterzijde, dan staat ie aardig goed denk ik.

Robert, ik denk dat je bovenste rij poorten iets te hoog zijn uitgesneden. Op pagina 6 van dit verslag is het ook al besproken, maar toen was jij ervan overtuigd dat ze op de goede hoogte zitten. Terwijl ik denk dat ze enkele millimeters aan de hoge kant zitten. Mede doordat je de lijst net boven de poorten hebt moeten aanpassen aan je poorten. Deze lijst zou net boven je poorten moeten zitten, zie foto, (zwart geschilderde lijst)

Dit is toch de reden dat je niet helemaal goed uitkomt met de kanonnen.

als je echt nog een paar mm naar boven moet zou je er balsa plaatjes onder kunnen steken 1 a 2 mm dik en daar op beplanken

Robert, ik denk dat je bovenste rij poorten iets te hoog zijn uitgesneden. Op pagina 6 van dit verslag is het ook al besproken, maar toen was jij ervan overtuigd dat ze op de goede hoogte zitten. Terwijl ik denk dat ze enkele millimeters aan de hoge kant zitten. Mede doordat je de lijst net boven de poorten hebt moeten aanpassen aan je poorten. Deze lijst zou net boven je poorten moeten zitten, zie foto, (zwart geschilderde lijst)

Dit is toch de reden dat je niet helemaal goed uitkomt met de kanonnen.

Piet,

Is het niet zo dat de kanonnen bij jou vrij hoog zitten, als ik het origineel bekijk zit dit toch wat lager?
poorten.jpg

De sierlat zou iets hoger kunnen zodat ik niets uit de poorten hoef te snijden.

Nu het wigje er onder uit gehaald en komt nu volgens mij aardig in de richting. De stand van de loop is nu ook beter, er zitten ook vrij grote wiggen onder.

IMG_4130.JPG

Met deze stand van de loop is de vorige foto.

IMG_4129.JPG

Als je het zo kan oplossen, is het toch prima. In ieder model zitten wel subtiele verschillen. Ik probeer maar mee te denken.....

Als je het zo kan oplossen, is het toch prima. In ieder model zitten wel subtiele verschillen. Ik probeer maar mee te denken.....

Helemaal geen probleem Piet, ik waardeer het ook dat mensen adviezen geven. Komen toch heel veel nieuwe dingen op je af als beginnend bouwer.

Back