Hobby King FPV setje (zender, cam+ontvanger

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door DennisK, 31 mei 2010.

1. Richard van Gelder

Richard van Gelder

Lid geworden:
    27 jan 2008

Ja dat ben ik met je eens.
    met al die jingjang producten die vrij gemakkelijk verkrijgbaar zijn word de vervuiling in de lucht groot.
    ik wacht dan ook maar even af tot dat de verkrijgbaarheid wat beter word in Nederland. 2.4 ghz is voor mij ook geen optie daar je ook daarmee niet echt welkom bent op de club.
    Ps wat zijn dan wel de betere opties op dit moment?
    Gr Richard

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2010
  2. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Snap eigenlik niet dat' ie stoort op 2.4Ghz? 3x900Mhz is 2.7Ghz

3. Richard van Gelder

Richard van Gelder

Lid geworden:
    27 jan 2008
    ik ook niet...... maar ben nu terug op 35 mhz werkt perfect.
    wel weer even wenen aan die lange antene ...pufffff
    Gr Richard

4. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Zoals ik al zei zijn deze zenders nogal breedbandig, dus je stoort dan al gauw op andere frequenties. 3x900 is inderdaad geen 2400, maar da's alleen de carrier, de zijbanden van dergelijke zenders zijn nogal breed en dan pak je zonder moeite ook de 2.4GHz band mee.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

5. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Je zegt dat de 2.4Ghz versie ruk is. Is ie dat nog steeds? Of was het een foute instelling?

Ik zie dat HC ze momenteel weer voorradig heeft en vraag me af of dit een leuk setje is om aan te schaffen, of dat het zonde van mijn centen is.. ;)

6. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    De zet met ontvanger en blauwe zender heb ik bekeken en ben er niet weg van .
    De zender geeft denk ik het signaal niet goed door [te veel ]of iets dergelijks.
    En het soldeerwerk op de print vd zender ziet er niet echt geruststellend uit .

De set met alleen de cam en zender dat kleine 4kante blokje doet het wel weer goed .
    Een echte vliegtest moet ik nog doen ,maar de kanalen komen overeen met de fs en de vele velleman ed ontvangers.

Groeten Wiebe.

7. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    In de setjes van HC zitten ontvangers die pin compatible zijn met de Airwave ontvangers. Ook de frequenties van de kanalen komen overeen. Dus in dat opzcht is er nog een beetje uniformiteit. ;) Ik heb een 900MHz setje (had de 1.2GHz besteld :evil:) maar het videosignaal is vreselijk overstuurd. Zodanig dat er geen soep van de kleuren te koken is. In monochroom (zwart/wit) geen enkel probleem. Misschien toch een probleem tussen automagische keuze van PAL/NTSC. :?

8. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Tsja, het blijft rommel van de bovenste plank, heb er laatst ook eentje besteld en die kwam deze week binnen. Als je 't spectrum bekijkt op een spectrum analyzer dan schrik je toch even, ook de bouwkwaliteit is erg slecht, ik zou zoiets niet in een model durven schroeven want het is niet de vraag of hij er mee ophoudt, maar wanneer.

Als je dan toch voor weinig geld wat met FPV wilt knutselen kan je beter voor iets meer geld de 5.8GHz set bij BEVRC kopen, dan betreur je straks je aanschaf niet én kan je samen met 2.4GHz RC besturing vliegen. Koop gelijk dan de patch antenna erbij, dan heb je veel meer nuttig bereik.

http://www.bevrc.com/bev-58g-200mw-p...-fpv-p-18.html

BEV 5.8GHz Patch antenna [BEV 5.8GHz Patch antenna] - $29.99USD : BEVRC

Let wel op dat je met deze set ook niet voldoet aan de eisen m.b.t. legaal gebruik, zowel kwa frequenties als zendvermogen niet.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

9. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    De 5.8GHz is toch net als de 2.4GHz ook beschikbaar voor video/audio feest-elektronica? De setjes van Marmitek zijn ook op 5.8GHz en hebben een CE-keur en conformiteitsverklaring voor Nederland. :? Die zijn dan wel laag vermogen, 200mW is inderdaad minder legaal. ;)

10. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    De BEVRC set gebruikt frequenties die vallen buiten hetgeen is toegestaan en inderdaad is het zendvermogen een factor ~10x hoger dan zonder zendvergunning is te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

11. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Dus 900Mhz werkt hier in Nederland wel?
    Ik dacht dat het door de GSM torens finaal uit de lucht geblazen zou worden.

Het is misschien wel heel erg stout, maar hobbyking heeft nu 800mw en zelfs 1500mw setjes op 900Mhz.
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : 900MHZ 800mW Tx/Rx & 1/3-inch CCD Camera PAL
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : 900MHZ 1500mW Tx/Rx & 1/3-inch CCD Camera PAL

Zou dit lekker werken met een grond voertuig?
    Ik heb namelijk wel erg lollige filmpjes gezien van een zekere meneer Wobby en zijn Summit offroad wagentje. ;)

12. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Ah, okidoki. :thumbsup:

Nee, de frequenties waar het GSM900-netwerk zit, kun je niet selecteren. Zo slim zijn ze dan toch wel weer. Vandaar dat je maar 4 van de 8 frequenties kunt kiezen. :yes:

13. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    900MHz werkt overal, alleen zal je storing te zien krijgen van GSM verkeer. Maar waarom zou je zo'n setje willen? Ik geef hieronder al aan dat de kwaliteit van de HK setjes echt erbarmelijk is, wil je daar echt geld aan gaan uitgeven?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

14. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Dat weet je al snel dan, HK heeft ze eergisteren toegevoegd aan hun shop.
    Of herken je de goude casing soms van een of ander merk?
    De blauwe casing modellen van ebay schijnen best aardig te zijn.

15. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Het is inderdaad rebranding van een andere fabrikant, deze spullen zijn legio te vinden op eBay en in China.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

16. mavlo77

mavlo77

Lid geworden:
    16 jun 2009
    Oeps... had ik dit maar eerder gelezen.
    Vanavond eens geprobeerd een simpele test op te zetten.
    Inderdaad NUL documentatie was de eerste verrassing.

Nu zit ik toevallig in de electronica, dus is dat niet direct een reden waardoor ik afhaak.

Maar goed, netjes 12 VDC op de camera en zender.
    Vervolgens op de ontvanger.

En eens zien wat voor beeld we zien op de televisie op de externe ingang...

Niks dus. Welk kanaal ik ook selecteer, niks beeld.

Dan maar even de oscilloscoop erbij.

Tot aan de zender zie ik op de gele video-draad netjes een PAL signaal, dat verandert als ik voor de lens beweeg. Dus de camera lijkt goed te werken.
    Als ik de lens volledig bedek, viel mij inderdaad al een redelijke ruis op, op de oscilloscoop. Maar mijn ervaring is te klein om te beoordelen hoe dat zich vertaalt in "dark noise" op het beeldscherm.

Dan dus maar even kijken bij de ontvanger. Op de video out staat dus bij elk kanaal gewoon nul volt, geen video-signaal. Bij het veranderen van het kanaal wel steeds een spike.

Ik weet niet of de ontvanger nu altijd geacht wordt een video sync te genereren, ook als op dat kanaal niets ontvangen wordt?

Heb uitgebreide probleemstelling aan customer service gestuurd, maar ik ben eigenlijk al een beetje een illusie armer ook...

17. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Mja, ik denk dat je weinig zinnigs kan verwachten. De hamvraag is echter ga jij in de wetenschap dat dit echt rommel is (met een hoofdletter R) alles in je model monteren en vervolgens met 't volste vertrouwen FPV vliegen?

Ik denk 't niet, want de vraag is niet of 't stuk gaat, maar wanneer en volgens de wet van Murphy gebeurt dat meestal op 't meest ongeschikte moment, bijvoorbeeld wanneer je net een low pass maakt over 't parkeerterrein en je model boort zich in de geparkeerde hagelnieuwe Mercedes van een clubgenoot ... 8O

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

18. mavlo77

mavlo77

Lid geworden:
    16 jun 2009
    Hoi Sander, het antwoord of ik hiermee ga vliegen is inderdaad "nee". En ik verwacht ook inderdaad weinig zinnigs van de customer service. Ik probeer dan ook een refund voor elkaar te krijgen, en dan zand erover.

Mijn fout, was teveel impuls-aankoop en gestuurd door wat positieve reacties. Eigenlijk was mijn primaire doel ook niet direct FPV vliegen, maar meer om wat ervaring op te doen met video-overdracht en in tweede instantie iemand mee te laten kijken vanaf de grond om zo wat opnames te maken.

Maar goed, mijn fout en ik realiseer me nu dat ik iets te naief ben geweest.

Heb het zendertje ook maar eens open geschroefd en ik schrok van het klodderwerk en SMD componenten die half ergens tussen pinnen van een ander component waren gefrut met wat klodders soldeer... Snel maar weer dicht geschroefd, deed pijn aan mijn ogen...

Ik kom toch een beetje terug van al dat Chineese spul... De ervaring hiervoor was een exploderende Deal Extreme universele netvoeding (slechts 6 maanden oud). Na opening schrok ik nog meer van de brandsporen...

Dus hou ik het maar bij de simpele zaken, en batterijen (mits geen koude lassen......) etc.

Mooie spullen gezien op je website. Maar heb besloten om pas in FPV te stappen als ik me er helemaal in verdiept heb.

19. seiran

seiran

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Hallo beste RC vliegers en experts.

ik vraag me af na dat ik verdwaald was op deze forum<ik moets RC Heli hebben.>

ik heb zelf maar 2 kant en klare FPV rc heli's kunnen vinden
    1tje die zend live uit op je controller.
    maar de naam gaat hij van hangen : junhang
    en is te koop voor 120 euro.. prijs zegt vaak ook wel iets.
    JunHang H2051-1 Helikopter met LIVE BEELD op controller met Camera

en deze vind ik persoonlijk nog wel gaan ook voor de prijs 199 euro.
    Art-tech Eagle Eye coaxiale heli met camera | Radiografische Helikopters voor beginners | Elektrische helicopters | RC helicopter en Quadcopter of rc ufo | www.twr-trading.nl

die geloof ik uitzend met behulp van dit setje:
    Price Drop!!! Brand New 2.4Ghz HeliCam - a Micro Wireless Video Camera - Spy on Anything you want!

maar zou 1 van jullie mij kort kunnen uitleggen welke van deze producten qua
    FPV legaal zijn, niet storen op andere en GSM en hulpdiensten.

van de eerste ben ik bijna zeker van dat het China meuk is.
    de 2de heli met fpv geen idee.

ik snap dat deze forum topic voor RC vliegtuigen is maar goed
    hier is een discussie gaande over FPV en sommige info is behoorlijk leerzaam voor mij.
    ik wil me hier meer in gaan verdiepen in FPV.

20. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Hoi. Ga opzoek naar echt spul want dit gaat uiteindelijk toch alleen maar tegenvallen. Kant en klaar fpv is er niet. Regelgeving is meer dan zat over te vinden in de begin topics en alle andere.
    Gr. Dennis

Deel Deze Pagina