Hoe bouw ik simpel (en dd. 2013; moeilijk) een goed vliegende planck.

en weer een planckje erbij

Voor mijn zoon had ik een STC gemaakt. Mijn eerste echte depron projectje. Vloog wel leuk maar nam ook veel ruimte in om op te bergen :)

Eigenlijk wilde hij graag een ragbakje. Ik herinnerde mij iets gelezen te hebben over een plankje en wat zoeken hier leverde al snel dit draadje op. Van de week in elkaar gezet. Het lastigste is de neuslijst netjes krijgen. Een fietsbel erop en een 800mAh 2 cellen lipo. Even wat inregelen met de reflex en uitslagen en vliegen als de brandweer. :D Met 1/3 gas vertikaal omhoog !!

In en outside loops, vertikaal omhoog, inverted geen probleem. Zelfs met een 4/5 Bft zoals nu goed te vliegen. Is grappig om dit planckje te zien gaan als een mug op steroïden en dan op circuit te zien komen als een statige zwever. Want zweven doet het ook nog eens heel aardig.

39702.jpg

Zoonlief heeft een grote grijns op de kop staan :p

Een beetje een dood topic misschien, maar weet iemand nog ergens de pdfjes van de ribben te staan? Alle links in dit topic zijn dood :(
mvg
Harm

Gaaaaap....zo dit draadje ligt onder het stof !

Tijd voor een nieuwe injektie !!

We gaan een uberplanckje maken (euh 3) Zelfde concept, maar nu uit schuim gesneden, met glas beplankt en uit de vacuumzak.

Dat word een echte uberplanck !

Laatst bewerkt:
zo das een tijd geleden! tis weer tijd voor een nieuw plankje. 60cm. 150 gram, 3mm depron en profieltjes uit eerste post gebruikt. CD rom motortje, 2S500mAh, 10A regelaar en twee 5 gr servos en alles beplakt met rood (rood vliegt beter) en alu tape. eerste handstartjes zijn altijd spannend, maar die gaan nu goed...elevons hebben juiste reflex en zw punt ligt goed.
4A volgas met 8volt 32watt. lkkr

morgen vliegen.

Bijlagen

• 21668522-9270-486a-900d-d02dae6cefe0.jpeg
    21668522-9270-486a-900d-d02dae6cefe0.jpeg
    191,4 KB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt:
Zijn de PDF's van deze plank nog ergens te verkrijgen?
Ik heb het hele topic doorgelezen en uiteraard zijn alle linkjes zo dood als een pier en is er nagenoeg geen foto meer te zien.
Beplanken met Depron en tape lijkt me wel wat.

Groeten, Jan.

Back